jul/lucia-enkät
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    jul/lucia-enkät

    Jag tyckte det var på tiden med en julenkät

    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?

    3. Ska ni ha tomte?

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?

    6. Har ni snö just nu?
  2. 1
    jul/lucia-enkät Jag tyckte det var på tiden med en julenkät

    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?

    3. Ska ni ha tomte?

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?

    6. Har ni snö just nu?
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Beror på om hon hinner bli frisk, isåfall ska hon vara lucia.

    Hemma hos oss med hela tjocka släkten. Skönt att slippa flänga runt, men mycket jobb oxå.

    Jajmensan. Grannen är förbedd

    Lite nyttosaker, pyjamas, böcker, nån Pippi-film

    Jobbar tom 22e dec o sen lediga tom v 1

    Jo precis hos oss finns snö, precis utanför orten e barmark
  4. 2
    Beror på om hon hinner bli frisk, isåfall ska hon vara lucia.

    Hemma hos oss med hela tjocka släkten. Skönt att slippa flänga runt, men mycket jobb oxå.

    Jajmensan. Grannen är förbedd

    Lite nyttosaker, pyjamas, böcker, nån Pippi-film

    Jobbar tom 22e dec o sen lediga tom v 1

    Jo precis hos oss finns snö, precis utanför orten e barmark
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    :: Ja, de ska gå lucia på dagis. Vet faktiskt inte vad Ellen ska vara... hon har lucialinne och tomteluva så något av de två alternativen får det nog bli.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    :: Vi firar i dagarna tre... lille julafton med svärmor och min mans bröder, julafton men mina föräldrar och min släkt och annandagen med min svärfar och hans nya familj + min mans bröder igen.

    3. Ska ni ha tomte?
    :: Jepp absolut. De har vi alltid.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    :: Inte bestämt ännu.. barnen har så mycket grejjer att de inte behöver något speciellt men såklart får de några julklappar. Försöker dock hålla antalet nere. Vi tänkte egentligen ge dem båda något stort tillsammans, men de vill bara ha en massa småprylar (och det är också småprylarna som de leker mest med).. typ små djur, små dockor... men kanske en porslinsservis hade uppskattats. Ellen suktar mycket efter storasysters...

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    :: Blir ju inte så mycket för det är ju en så dålig jul, men några dagar innan julafton blir det och så de flesta dagarna mellan jul och nyår. Barnen är lediga alla dagarna men jag och min man kommer nog varva och jobba lite..

    6. Har ni snö just nu?
    :: Nej, inte en snöflinga i sikte.
  6. 3
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    :: Ja, de ska gå lucia på dagis. Vet faktiskt inte vad Ellen ska vara... hon har lucialinne och tomteluva så något av de två alternativen får det nog bli.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    :: Vi firar i dagarna tre... lille julafton med svärmor och min mans bröder, julafton men mina föräldrar och min släkt och annandagen med min svärfar och hans nya familj + min mans bröder igen.

    3. Ska ni ha tomte?
    :: Jepp absolut. De har vi alltid.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    :: Inte bestämt ännu.. barnen har så mycket grejjer att de inte behöver något speciellt men såklart får de några julklappar. Försöker dock hålla antalet nere. Vi tänkte egentligen ge dem båda något stort tillsammans, men de vill bara ha en massa småprylar (och det är också småprylarna som de leker mest med).. typ små djur, små dockor... men kanske en porslinsservis hade uppskattats. Ellen suktar mycket efter storasysters...

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    :: Blir ju inte så mycket för det är ju en så dålig jul, men några dagar innan julafton blir det och så de flesta dagarna mellan jul och nyår. Barnen är lediga alla dagarna men jag och min man kommer nog varva och jobba lite..

    6. Har ni snö just nu?
    :: Nej, inte en snöflinga i sikte.
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    Japp, det blir Luciatåg i skolan bredvid dagis på Luciaeftermiddagen (tror skolan har på morgonen). Sedan (medhavt) fika inne på dagis.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    Vi äter brunsch hemma hos oss på förmiddagen, tillsammans med mina föräldrar, svärmor och min syster med man och barn. Sedan far vi ut till mina föräldrar för en sen jullunch och paketöppning. Syster med familj åker sedan hem till hennes mans familj för att fira resten av julafton och vi blir kvar till kväll en.

    3. Ska ni ha tomte?
    Jo det blir nog min pappa i år igen. Förra året hade vi två... :S

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    Han får tågbanegrejer av oss och kanske en docka eller så. Det är vad jag vet nu.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    Halva dagen före julafton och så mellandagarna samt Alice födelsedag (2 jan). Sedan är det jobb igen.

    6. Har ni snö just nu?
    Ja lite, lite. Svinhalt är det också.
  8. 4
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    Japp, det blir Luciatåg i skolan bredvid dagis på Luciaeftermiddagen (tror skolan har på morgonen). Sedan (medhavt) fika inne på dagis.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    Vi äter brunsch hemma hos oss på förmiddagen, tillsammans med mina föräldrar, svärmor och min syster med man och barn. Sedan far vi ut till mina föräldrar för en sen jullunch och paketöppning. Syster med familj åker sedan hem till hennes mans familj för att fira resten av julafton och vi blir kvar till kväll en.

    3. Ska ni ha tomte?
    Jo det blir nog min pappa i år igen. Förra året hade vi två... :S

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    Han får tågbanegrejer av oss och kanske en docka eller så. Det är vad jag vet nu.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    Halva dagen före julafton och så mellandagarna samt Alice födelsedag (2 jan). Sedan är det jobb igen.

    6. Har ni snö just nu?
    Ja lite, lite. Svinhalt är det också.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Tomte ska David vara, glömde jag skriva!
  10. 5
    Tomte ska David vara, glömde jag skriva!
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?

    - Ja, på förskolan. Han ska vara pepparkaksgubbe enligt de direktiv jag fått av honom hittills.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?

    - Vi ska fira jul hemma. Mina föräldrar och bror kommer. Vi ska i år skippa julbordet, på grund av As allergier, och istället äta helstekt kalkon. De tär ju också juligt.

    3. Ska ni ha tomte?

    - Japp

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?

    - Han ska få duplo med Cars, en bok, en ny fleecejacka, julaftonskläder, har för mig att jag köpt nåt mer men det har jag glömt nu. Sen hoppas jag på en ny overall från mormor och morfar.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?

    - Jag har tagit föräldraledigt över hela jul och nyårshelgen. Jobbar sista dagen 20:e och sen börjar jag 9/1. Var jättelängesen jag var så mycket ledig.

    6. Har ni snö just nu?

    - Nja, snö och snö... snarare is. Det är ett islager på gatorna och lite snö i terrängen. Halkigt men åtmistone vitt.
  12. 6
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?

    - Ja, på förskolan. Han ska vara pepparkaksgubbe enligt de direktiv jag fått av honom hittills.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?

    - Vi ska fira jul hemma. Mina föräldrar och bror kommer. Vi ska i år skippa julbordet, på grund av As allergier, och istället äta helstekt kalkon. De tär ju också juligt.

    3. Ska ni ha tomte?

    - Japp

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?

    - Han ska få duplo med Cars, en bok, en ny fleecejacka, julaftonskläder, har för mig att jag köpt nåt mer men det har jag glömt nu. Sen hoppas jag på en ny overall från mormor och morfar.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?

    - Jag har tagit föräldraledigt över hela jul och nyårshelgen. Jobbar sista dagen 20:e och sen börjar jag 9/1. Var jättelängesen jag var så mycket ledig.

    6. Har ni snö just nu?

    - Nja, snö och snö... snarare is. Det är ett islager på gatorna och lite snö i terrängen. Halkigt men åtmistone vitt.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?

    Ja det är lussefirande på dagis och A ska vara tomte för det är de kläder vi har. Tyvärr kommer jag inte att kunna vara med för jag måste vara på jobbet

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?

    hos mina föräldrar

    3. Ska ni ha tomte?

    vi får se

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?

    ingen aning, jag har hittills skaffat en julklapp som är till storasyster

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?

    23/12-10/1

    6. Har ni snö just nu?
  14. 7
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?

    Ja det är lussefirande på dagis och A ska vara tomte för det är de kläder vi har. Tyvärr kommer jag inte att kunna vara med för jag måste vara på jobbet

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?

    hos mina föräldrar

    3. Ska ni ha tomte?

    vi får se

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?

    ingen aning, jag har hittills skaffat en julklapp som är till storasyster

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?

    23/12-10/1

    6. Har ni snö just nu?
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    Jo luciafirande på förskolan, kanske föör mor-och farföräldrar om de kommer förbi.
    Har köpt en rätt söt pepparkakedress, men vi har även ett lucialinne ifall hon hellre vill det. Misstänker att det kan bli en blandning med ljus i handen också..

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    Med mina föäldrar på julafton med julmat och julklappar! Juldagsmiddag med sambons föräldrar + en familj som de känner sedan länge +syskon.

    3. Ska ni ha tomte?
    Vet inte, tror i så fall att sambon eller morfar få klä ut sig.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    En bob/snowracer och målarstaffli. Svårt däremot med julklappar till Melker.. Han kanske får sig en gåstol, vilket jag aldrig hade till Hilda...

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    Tja, få se då... veckorna innan jul, jul och nyårsveckorna, samt veckorna efter jul fram till 1mars tror jag! )

    6. Har ni snö just nu?
    Japp, det har kommit ca 10 cm nu och snöar för fullt!
  16. 8
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    Jo luciafirande på förskolan, kanske föör mor-och farföräldrar om de kommer förbi.
    Har köpt en rätt söt pepparkakedress, men vi har även ett lucialinne ifall hon hellre vill det. Misstänker att det kan bli en blandning med ljus i handen också..

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    Med mina föäldrar på julafton med julmat och julklappar! Juldagsmiddag med sambons föräldrar + en familj som de känner sedan länge +syskon.

    3. Ska ni ha tomte?
    Vet inte, tror i så fall att sambon eller morfar få klä ut sig.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    En bob/snowracer och målarstaffli. Svårt däremot med julklappar till Melker.. Han kanske får sig en gåstol, vilket jag aldrig hade till Hilda...

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    Tja, få se då... veckorna innan jul, jul och nyårsveckorna, samt veckorna efter jul fram till 1mars tror jag! )

    6. Har ni snö just nu?
    Japp, det har kommit ca 10 cm nu och snöar för fullt!
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9

    Bra initiativ.

    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    *Japp, det bli firande på förskolan. Marsipanen ska vara stjärngosse(mamman har bestämt). Det gäller ju och passa på så länge man har en chans att bestämma. Idag provade han outfiten och totalvägrade att ha stjärngosselinne på sig. Men struten gick i alla fall bra.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    * Det blir julfirande hos min mamma i Tyringe, min familj och min systers familj. Och är det någon ensam vi hör talas om så bjuds de oxå in. Vi startar med fika till Kalle Anka och sen kommer tomten och efter det blir det julbord. Vi har knytkalas till julbordet. Senare på kvällen blir det gottebord. Vi hade ju planerat att fira jul i fjällen men syrrans sambo kunde inte vara ledig så det blev ingen skidresa denna julen.

    3. Ska ni ha tomte?
    * Ja, men vi vet inte vem vi ska ha ännu.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    * Inte mycket. En grävskopa och en apparat till Play-doo leran.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    * Jag är helt ledig och om jag inte minns fel så ska marsipannens pappa oxå vara ledig.

    6. Har ni snö just nu?
    *Snöblandat regn ute just nu men det ligger nog ingen snö kvar imorgon.
  18. 9
    Bra initiativ. 1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    *Japp, det bli firande på förskolan. Marsipanen ska vara stjärngosse(mamman har bestämt). Det gäller ju och passa på så länge man har en chans att bestämma. Idag provade han outfiten och totalvägrade att ha stjärngosselinne på sig. Men struten gick i alla fall bra.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    * Det blir julfirande hos min mamma i Tyringe, min familj och min systers familj. Och är det någon ensam vi hör talas om så bjuds de oxå in. Vi startar med fika till Kalle Anka och sen kommer tomten och efter det blir det julbord. Vi har knytkalas till julbordet. Senare på kvällen blir det gottebord. Vi hade ju planerat att fira jul i fjällen men syrrans sambo kunde inte vara ledig så det blev ingen skidresa denna julen.

    3. Ska ni ha tomte?
    * Ja, men vi vet inte vem vi ska ha ännu.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    * Inte mycket. En grävskopa och en apparat till Play-doo leran.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    * Jag är helt ledig och om jag inte minns fel så ska marsipannens pappa oxå vara ledig.

    6. Har ni snö just nu?
    *Snöblandat regn ute just nu men det ligger nog ingen snö kvar imorgon.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Hur är det med marsipanens allergi. Jag vet ju att du skrivit om det flera gånger tidigare men hur går det nu. Är det mycket som marsipanen måste undvika?
  20. 10
    Hur är det med marsipanens allergi. Jag vet ju att du skrivit om det flera gånger tidigare men hur går det nu. Är det mycket som marsipanen måste undvika?
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Jag är rätt säker på att vår tomte kommer ha ljus i handen han med.
  22. 11
    Jag är rätt säker på att vår tomte kommer ha ljus i handen han med.
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12
    det är nog viktigast av allt!
  24. 12
    det är nog viktigast av allt!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Hej

    Ja, det är inte bättre. Han har följande alleriger:

    Luftburet mot ägg och fisk
    Samt mjölk, vete, majs, ris, hirs, nötter, jordnötter, tål inte råg, korn och havre på grund av spår av vete i produkterna.
    Sen en del annat också

    Dessutom har han allergisk astma, pollenallergi och verkar hålla på att utveckla pälsdjursallergi också.
  26. 13
    Hej

    Ja, det är inte bättre. Han har följande alleriger:

    Luftburet mot ägg och fisk
    Samt mjölk, vete, majs, ris, hirs, nötter, jordnötter, tål inte råg, korn och havre på grund av spår av vete i produkterna.
    Sen en del annat också

    Dessutom har han allergisk astma, pollenallergi och verkar hålla på att utveckla pälsdjursallergi också.
  27. Medlem sedan
    Mar 2011
    #14
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    - Ja, blir firande på förskolan på onsdag. Blir nog en liten tomtenissa

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    - I år blir vi hemma, vi orkar inte åka iväg någonstans med den lilla. Mormor och farmor kommer och firar med oss.

    3. Ska ni ha tomte?
    - Vi vill ha tomte, bara lite osäkert ännu vem som ska ställa upp.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    - Det blir mycket pysselsaker och en del bil-prylar.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    - Själv är jag ju föräldraledig nu så här är det helledigt Mannen är ledig 3 dagar innan jul.

    6. Har ni snö just nu?
    Ingen snö Bara grått och trist och blaskigt.
  28. 14
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    - Ja, blir firande på förskolan på onsdag. Blir nog en liten tomtenissa

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    - I år blir vi hemma, vi orkar inte åka iväg någonstans med den lilla. Mormor och farmor kommer och firar med oss.

    3. Ska ni ha tomte?
    - Vi vill ha tomte, bara lite osäkert ännu vem som ska ställa upp.

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    - Det blir mycket pysselsaker och en del bil-prylar.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    - Själv är jag ju föräldraledig nu så här är det helledigt Mannen är ledig 3 dagar innan jul.

    6. Har ni snö just nu?
    Ingen snö Bara grått och trist och blaskigt.
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    oj, det var en lång lista och jag förstår att det är tufft för er.

    Jag som inte är van vid allegier funderar ju på vad han kan äta
  30. 15
    oj, det var en lång lista och jag förstår att det är tufft för er.

    Jag som inte är van vid allegier funderar ju på vad han kan äta
  31. Medlem sedan
    Sep 2009
    #16
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    -Ja, på förskolan. Fick reda på att de ska vara utomhus... Hade tänkt tomte men blir ju svårt med overallen. Han får nog låna en röd tröja av sin pappa att ha utanpå overallen och sen en tomteluva. Det får gå det med.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    - Hos mina föräldrar i år, dit kommer också min morfar och min farmor och farfar. Det blir väldigt traditionellt. Dagen efter ska vi till min svärmor.

    3. Ska ni ha tomte?
    - Ja, antagligen min pappa eller min bror. Får se...

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    Mycket Cars 2 grejor, bla filmen. En spindelmannen-dräkt, spindelmannen strumpor, en klocka m.m.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    - Jag är mammaledig. Theo går sin sista dag på dagis på torsdag den 15/12 och sen kommer han tillbaka den 9/1 så han får ett ganska långt jullov. Hans pappa pluggar och är inte ledig något som det ser ut nu, men det kommer väl bli lite i mellandagarna i alla fall.

    6. Har ni snö just nu?
    Haha, nej verkligen inte. Inte en endaste snöflinga har vi sett i år. Inte ens minusgrader i sikte...
  32. 16
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    -Ja, på förskolan. Fick reda på att de ska vara utomhus... Hade tänkt tomte men blir ju svårt med overallen. Han får nog låna en röd tröja av sin pappa att ha utanpå overallen och sen en tomteluva. Det får gå det med.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    - Hos mina föräldrar i år, dit kommer också min morfar och min farmor och farfar. Det blir väldigt traditionellt. Dagen efter ska vi till min svärmor.

    3. Ska ni ha tomte?
    - Ja, antagligen min pappa eller min bror. Får se...

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    Mycket Cars 2 grejor, bla filmen. En spindelmannen-dräkt, spindelmannen strumpor, en klocka m.m.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    - Jag är mammaledig. Theo går sin sista dag på dagis på torsdag den 15/12 och sen kommer han tillbaka den 9/1 så han får ett ganska långt jullov. Hans pappa pluggar och är inte ledig något som det ser ut nu, men det kommer väl bli lite i mellandagarna i alla fall.

    6. Har ni snö just nu?
    Haha, nej verkligen inte. Inte en endaste snöflinga har vi sett i år. Inte ens minusgrader i sikte...
  33. Medlem sedan
    Nov 2008
    #17
    Men oj vad jobbigt. Hoppas att ni har en bra dietist som kan ge dig goda råd och recept som förenklar vardagen för er. Hoppas att det är något som han ev kan växa ifrån.
  34. 17
    Men oj vad jobbigt. Hoppas att ni har en bra dietist som kan ge dig goda råd och recept som förenklar vardagen för er. Hoppas att det är något som han ev kan växa ifrån.
  35. Medlem sedan
    Sep 2008
    #18
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    Ja, på dagis på tisdag och han ska vara pepperkaksgubbe.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    På julaftonen med sambons familj traditionell jul, på juldagen med goda vänner danskt julbord och den 27:e med min familj grötfrukost.

    3. Ska ni ha tomte?
    Vet inte men det blir nog någon tomte på julaftonen

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    Han får ett fischer price garage, en stor lastbil som kan bli en racerbana, lite böcker och ett mjukisset.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    Hoppas kunna vara helt ledig mellan jul och nyår

    6. Har ni snö just nu?
    Nopp, grått och trist
  36. 18
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    Ja, på dagis på tisdag och han ska vara pepperkaksgubbe.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    På julaftonen med sambons familj traditionell jul, på juldagen med goda vänner danskt julbord och den 27:e med min familj grötfrukost.

    3. Ska ni ha tomte?
    Vet inte men det blir nog någon tomte på julaftonen

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    Han får ett fischer price garage, en stor lastbil som kan bli en racerbana, lite böcker och ett mjukisset.

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    Hoppas kunna vara helt ledig mellan jul och nyår

    6. Har ni snö just nu?
    Nopp, grått och trist
  37. Medlem sedan
    Jul 2001
    #19
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    **Lucia på dagis igår. Milla var tomteflicka.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    **I år firar vi med kakens familj/släkt (vi kör varannat år). Vi äter middag hos svärmor som bor nära oss, och sen knallar vi hem och kör julklappsutdelning hemma hos oss bara vi fem i familjen. Urmysigt!

    3. Ska ni ha tomte?
    **troligen inte men jag vet inte. När vi firar med min familj/släkt har vi alltid tomte och vi vet aldrig vem det är (någon i min jättefamilj ordnar en hemlig tomte varje år. Superkul!). I år får vi se. kanske gör som för två år sedan - lämnar ett kort från tomten att han inte hann vänta på oss för det är många hus som ska hinnas med. Barnen köpte det!

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    **Mest småsaker: en pyjamas, några små figurer till sitt lilla minihus, en liten docka, kanske n bok... Det är så skönt när de är små och ännu inte har några stora önskemål!

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    **Jag ska nog vara ledig i två veckor. Måste samla kraft för jobbet, som kommer gå in i en riktigt jävlig fas efter jul (omorganistation som träder i kraft utan att vara helt genomarbetad. Chefer som just blivit avsatta. Kollegor som flyttats till nya enheter, och jag kommer få en enorm arbetsbelastning... Kaos!).

    6. Har ni snö just nu?
    **Inte en ynka flinga, morr...
  38. 19
    1. Ska ditt barn fira lucia? Vad ska marsipanen i såfall vara?
    **Lucia på dagis igår. Milla var tomteflicka.

    2. Hur, var och med vilka ska ni fira jul?
    **I år firar vi med kakens familj/släkt (vi kör varannat år). Vi äter middag hos svärmor som bor nära oss, och sen knallar vi hem och kör julklappsutdelning hemma hos oss bara vi fem i familjen. Urmysigt!

    3. Ska ni ha tomte?
    **troligen inte men jag vet inte. När vi firar med min familj/släkt har vi alltid tomte och vi vet aldrig vem det är (någon i min jättefamilj ordnar en hemlig tomte varje år. Superkul!). I år får vi se. kanske gör som för två år sedan - lämnar ett kort från tomten att han inte hann vänta på oss för det är många hus som ska hinnas med. Barnen köpte det!

    4. Vad ska marsipanen få i sina paket?
    **Mest småsaker: en pyjamas, några små figurer till sitt lilla minihus, en liten docka, kanske n bok... Det är så skönt när de är små och ännu inte har några stora önskemål!

    5. Hur mycket är ni lediga över jul?
    **Jag ska nog vara ledig i två veckor. Måste samla kraft för jobbet, som kommer gå in i en riktigt jävlig fas efter jul (omorganistation som träder i kraft utan att vara helt genomarbetad. Chefer som just blivit avsatta. Kollegor som flyttats till nya enheter, och jag kommer få en enorm arbetsbelastning... Kaos!).

    6. Har ni snö just nu?
    **Inte en ynka flinga, morr...
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20
    Han har ju en väldigt begränsad kost.

    Jag glömde ju dessutom att han är allergisk mot ris också.

    Det han kan äta är nöt, fläsk och fågelkött, potatis, vissa oljor, en hel del grönsaker. Sen får vi produkter på livsmedelsrecept som specialpasta och specialris som är gjort på stärkelse av majs och ris och det går eftersom det är proteinet som han är allegisk mot. Han kan också äta en specialvariant på havre, som han äter gröt på och som vi bakar med. Sen får han näringsersättning också.
  40. 20
    Han har ju en väldigt begränsad kost.

    Jag glömde ju dessutom att han är allergisk mot ris också.

    Det han kan äta är nöt, fläsk och fågelkött, potatis, vissa oljor, en hel del grönsaker. Sen får vi produkter på livsmedelsrecept som specialpasta och specialris som är gjort på stärkelse av majs och ris och det går eftersom det är proteinet som han är allegisk mot. Han kan också äta en specialvariant på havre, som han äter gröt på och som vi bakar med. Sen får han näringsersättning också.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vem blir Lucia? Hur ser en Lucia ut?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 14:33
  2. Lucia eller inte Lucia
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:25
  3. Lucia-enkät
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 22:27
  4. Lucia
    By malin2 in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 03:34
  5. Mer om lucia!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar