Rörelser i magen men inte varje dag
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Rörelser i magen men inte varje dag

    Jag har känt rörelser från min plutt redan sedan v 14. Men nu i v 17 (snart 18) tycker jag inte att jag känner lika mycket längre... Jag har känt lite tydligare rörelser nu än tidigare men vissa dagar känner jag knappt någonting, som för 2 dagar sedan då det var helt stilla och tyst hela dagen.Dagen efter kände jag flera gånger, sen var det helt stilla igår igen. Nu ligger jag här och väntar på att få känna något litet livstecken...inte nåt hittills :-(
    Jag har iofs ett stort myom i livmodern som sitter i livmoderns framvägg. Kanske dämpar det? Fast varför bara varannan dag i så fall..

    Usch denna förbaskade oro. Mycket värre för varje graviditet tycker jag...

    Känner alla sin bebis nu? Hur tydligt? Varje dag?
  2. 1
    Rörelser i magen men inte varje dag Jag har känt rörelser från min plutt redan sedan v 14. Men nu i v 17 (snart 18) tycker jag inte att jag känner lika mycket längre... Jag har känt lite tydligare rörelser nu än tidigare men vissa dagar känner jag knappt någonting, som för 2 dagar sedan då det var helt stilla och tyst hela dagen.Dagen efter kände jag flera gånger, sen var det helt stilla igår igen. Nu ligger jag här och väntar på att få känna något litet livstecken...inte nåt hittills :-(
    Jag har iofs ett stort myom i livmodern som sitter i livmoderns framvägg. Kanske dämpar det? Fast varför bara varannan dag i så fall..

    Usch denna förbaskade oro. Mycket värre för varje graviditet tycker jag...

    Känner alla sin bebis nu? Hur tydligt? Varje dag?
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Är själv i v.23 just nu, började känna sparkar i v.17 om jag minns rätt. Jag känner heller inte sparkar/rörelser varje dag. Ibland är det stilla en hel dag! Vissa dagar sparkar hon jätte mycket (och ganska hårt haha) och vissa dagar är det mycket lugnare. tror inte du ska vara orolig, prata med din barnmorska om det är ett stort orosmoment. är nog inte bra för bebisen om du stressar upp dig eller oroar dig över detta
  4. 2
    Är själv i v.23 just nu, började känna sparkar i v.17 om jag minns rätt. Jag känner heller inte sparkar/rörelser varje dag. Ibland är det stilla en hel dag! Vissa dagar sparkar hon jätte mycket (och ganska hårt haha) och vissa dagar är det mycket lugnare. tror inte du ska vara orolig, prata med din barnmorska om det är ett stort orosmoment. är nog inte bra för bebisen om du stressar upp dig eller oroar dig över detta
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Åh tack, skönt att höra!
  6. 3
    Åh tack, skönt att höra!
  7. Medlem sedan
    Sep 2011
    #4
    hejsan är i vecka 17+1 idag, känt små buffar ca varannan dag sen en vecka tillbaka. Barnmorskan har sagt att det inte är varje dag man känner den hur mycket man än försöker koncentrera sig. Igår kände ja ingen men efter 2 timmar på förmiddagen när jag låg i sängen på rygg kände jag buffarna igen bara 2-5 styckna. sen vart d lugnt igen
  8. 4
    hejsan är i vecka 17+1 idag, känt små buffar ca varannan dag sen en vecka tillbaka. Barnmorskan har sagt att det inte är varje dag man känner den hur mycket man än försöker koncentrera sig. Igår kände ja ingen men efter 2 timmar på förmiddagen när jag låg i sängen på rygg kände jag buffarna igen bara 2-5 styckna. sen vart d lugnt igen
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Jag är i v.17+5 och känner inte heller varje dag.
    Och oftast när jag känner en spark så är det då jag lite försiktigt försöker känna efter på magen om liten ska röra sig Men det är ju bara så härligt med de små sparkarna och buffarna Men om några veckor så borde det väl börja kännas mera
  10. 5
    Jag är i v.17+5 och känner inte heller varje dag.
    Och oftast när jag känner en spark så är det då jag lite försiktigt försöker känna efter på magen om liten ska röra sig Men det är ju bara så härligt med de små sparkarna och buffarna Men om några veckor så borde det väl börja kännas mera
  11. Medlem sedan
    Sep 2011
    #6
    va kul! när började du känna med dom andra 2? vart bor du?
  12. 6
    va kul! när började du känna med dom andra 2? vart bor du?
  13. Medlem sedan
    Sep 2011
    #7
    Å jag vill också känna! Jag är i 17+4 och har inte känt någonting än! Hoppas det kommer snart så man vet att det lilla livet lever. Nu är det äntligen dags för UL på måndag, ska bli sååå roligt!
  14. 7
    Å jag vill också känna! Jag är i 17+4 och har inte känt någonting än! Hoppas det kommer snart så man vet att det lilla livet lever. Nu är det äntligen dags för UL på måndag, ska bli sååå roligt!
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    va kul! när började du känna med dom andra 2? vart bor du?
    Med de andra 2?


    Hade varit roligare om inte rörelserna försvunnit bara
  16. 8
    va kul! när började du känna med dom andra 2? vart bor du?
    Med de andra 2?


    Hade varit roligare om inte rörelserna försvunnit bara
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    Aha det var till Anna_84. sorry! :-)
  18. 9
    Aha det var till Anna_84. sorry! :-)
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    Har tidigare graviditeter känt första rörelserna i v 17, v 16 resp. v 14.
    Även denna gång kände jag första rörelserna i v 14. Men de har som sagt avtagit Har inte känt nåt säkert på 2 eller 3 dagar nu.
  20. 10
    Har tidigare graviditeter känt första rörelserna i v 17, v 16 resp. v 14.
    Även denna gång kände jag första rörelserna i v 14. Men de har som sagt avtagit Har inte känt nåt säkert på 2 eller 3 dagar nu.
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    med 1:a o 2:a kände jag första rörelserna mellan v.16-18, typ lite "fladder" eller vad man nu brukar kalla det men ordentliga sparkar och knuffar kände jag med dom först i v.20. Ska bli intressant och se hur kraftiga sparkar denna liten får till senare, eftersom det redan känns så ordentligt
    Jag bor i Norrbotten, full vinter och -14 ute, brr
  22. 11
    med 1:a o 2:a kände jag första rörelserna mellan v.16-18, typ lite "fladder" eller vad man nu brukar kalla det men ordentliga sparkar och knuffar kände jag med dom först i v.20. Ska bli intressant och se hur kraftiga sparkar denna liten får till senare, eftersom det redan känns så ordentligt
    Jag bor i Norrbotten, full vinter och -14 ute, brr
  23. Medlem sedan
    Sep 2011
    #12
    ok! men då är inte jag tidig, första gången ja kände d undra ja verkligen om jag hade känt rätt, men nu är jag helt säker på att d är bebis

    uch va kallt här ligger vi precis på under nollan, äcklig blask snö
  24. 12
    ok! men då är inte jag tidig, första gången ja kände d undra ja verkligen om jag hade känt rätt, men nu är jag helt säker på att d är bebis

    uch va kallt här ligger vi precis på under nollan, äcklig blask snö
  25. Medlem sedan
    Sep 2011
    #13
    det kommer! antingen hat du redan känt men inte kunnat avgöra om d e bubblor från tarmarna eller buffar från bebis
  26. 13
    det kommer! antingen hat du redan känt men inte kunnat avgöra om d e bubblor från tarmarna eller buffar från bebis
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Varje dag men ganska diskret Väldigt långt ner i magen buffar det lite försiktigt några gånger per dag. Känner inget alls längre upp, men fick en slags nervskada vid mitt kejsarsnitt så jag har lite taskig känsel här och där både utanpå och inuti magen. Jag är väl i v 17-18. Och ja, tycker oron blir värre för varje barn. Detta är mitt tredje...
  28. 14
    Varje dag men ganska diskret Väldigt långt ner i magen buffar det lite försiktigt några gånger per dag. Känner inget alls längre upp, men fick en slags nervskada vid mitt kejsarsnitt så jag har lite taskig känsel här och där både utanpå och inuti magen. Jag är väl i v 17-18. Och ja, tycker oron blir värre för varje barn. Detta är mitt tredje...

Liknande trådar

  1. Rörelser varje dag?
    By MaddeS84 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-14, 16:37
  2. Rörelser i magen
    By Evita in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 09:06
  3. Rörelser i magen.
    By anonym denna gång in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 16:37
  4. rörelser i magen..
    By sessa79 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 18:46
  5. Känner ni rörelser varje dag
    By Ulrika med Jonathan in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 19:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar