avslutning
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    avslutning

    Vi ska flytta och min dotter ska byta skola! På fredag så ska hon få bjuda klasskamraterna på något gott... MEN det det finns måna allergier i klassen.. Gluten, laktos, nötter och frukt? Vet inte vilken frukt!

    Är i stort behov av tips!


    tack
  2. 1
    avslutning Vi ska flytta och min dotter ska byta skola! På fredag så ska hon få bjuda klasskamraterna på något gott... MEN det det finns måna allergier i klassen.. Gluten, laktos, nötter och frukt? Vet inte vilken frukt!

    Är i stort behov av tips!


    tack
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Kanske köpa färdiga glasstrutar (kolla dock att den är mjölkfri) och fylla med glass? Alltså till mjölkallergiska barnen kan man köpa oatley havreglass eller tofuline (om de tåler soja). Glassen är även glutenfri vad jag vet (är ingen glutenexpert). De barn som äter utan gluten kan väl äta utan struten. Och tinade hallon är gott till glassen.
  4. 2
    Kanske köpa färdiga glasstrutar (kolla dock att den är mjölkfri) och fylla med glass? Alltså till mjölkallergiska barnen kan man köpa oatley havreglass eller tofuline (om de tåler soja). Glassen är även glutenfri vad jag vet (är ingen glutenexpert). De barn som äter utan gluten kan väl äta utan struten. Och tinade hallon är gott till glassen.
  5. Anonym
    #3
    Isglass fungerar ju för de flesta, tex Piggelin kanske lite trist att bjuda på dock...
  6. 3
    Isglass fungerar ju för de flesta, tex Piggelin kanske lite trist att bjuda på dock...
  7. Anonym
    #4
    Bäst är nog att fråga läraren vilka allergier barnen har.
  8. 4
    Bäst är nog att fråga läraren vilka allergier barnen har.

Liknande trådar

  1. Avslutning
    By mia-b in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 09:35
  2. avslutning
    By myzpyz in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 22:36
  3. avslutning
    By fyrbarnsmamma in forum _95 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 11:55
  4. Avslutning.
    By Styvmor. in forum Styvfamiljer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 11:36
  5. Avslutning
    By Stressad mamma in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 11:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar