Glögg 2.2%
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Glögg 2.2%

    blev bjuden på glögg i dag, tyckte att det smakade lite starkt så jag frågade om den va alkoholfri? fick då veta att det va lätt glögg med 2.2%
    då slutade jag å dricka tvärt, nu blir jag jättenojig men tog bara en klunk, det kan väl inte ha varit så farligt???? eller??? jag vågra inte ens smaka på cider med 0.5%...
    lite löjligt kanske men tänker att jag kan dricka annat som det inte finns någon alkohol i....
  2. 1
    Glögg 2.2% blev bjuden på glögg i dag, tyckte att det smakade lite starkt så jag frågade om den va alkoholfri? fick då veta att det va lätt glögg med 2.2%
    då slutade jag å dricka tvärt, nu blir jag jättenojig men tog bara en klunk, det kan väl inte ha varit så farligt???? eller??? jag vågra inte ens smaka på cider med 0.5%...
    lite löjligt kanske men tänker att jag kan dricka annat som det inte finns någon alkohol i....
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Det är ingen fara! Vissa studier säger ju att man som gravid ska dricka ett glas vin ibland.. eller om det var om dagen.. inte för att jag gör det.. så tror inte det är någon fara för dig Men jag är som du, supernoga med att det ska vara ALKOHOLFRITT helt och hållet! Annars dricker jag inte alls.. kram pä dig
  4. 2
    Det är ingen fara! Vissa studier säger ju att man som gravid ska dricka ett glas vin ibland.. eller om det var om dagen.. inte för att jag gör det.. så tror inte det är någon fara för dig Men jag är som du, supernoga med att det ska vara ALKOHOLFRITT helt och hållet! Annars dricker jag inte alls.. kram pä dig
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    Det var ju så litet - ingen fara! Oroa dig inte!
  6. 3
    Det var ju så litet - ingen fara! Oroa dig inte!
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Jag har också varit nojig med glöggen. Blossas glögg som man köper på tex ICA är 2,2 % och jag hade nog trott att den var helt alkoholfri. Men jag dricker en liten mugg varje advent och tror inte att det är någon fara. Som sagt det är ju inga mängder
  8. 4
    Jag har också varit nojig med glöggen. Blossas glögg som man köper på tex ICA är 2,2 % och jag hade nog trott att den var helt alkoholfri. Men jag dricker en liten mugg varje advent och tror inte att det är någon fara. Som sagt det är ju inga mängder
  9. Medlem sedan
    Apr 2010
    #5
    Vill bara tipsa om en alkoholfri glögg som finns på ICA.
    Vet inte om det är deras egen men den är god, antar att den blir ännu godare om man får ha mandlar till
    Är Saturnus som gör den..
  10. 5
    Vill bara tipsa om en alkoholfri glögg som finns på ICA.
    Vet inte om det är deras egen men den är god, antar att den blir ännu godare om man får ha mandlar till
    Är Saturnus som gör den..
  11. Medlem sedan
    Jul 2010
    #6
    är på besök från junigruppen

    Vid inskrivning som va för mig i början av december så sa min BM att glögg 2,2% va hel ok om man bara låter den stormkoka lite snabbt, så försvinner alkoholen, men det smakar fortfarande glögg och inte "saft" Vart jätteglad för det, gillar verkligen glögg!!

    God jul på er och alla magar!!
  12. 6
    är på besök från junigruppen

    Vid inskrivning som va för mig i början av december så sa min BM att glögg 2,2% va hel ok om man bara låter den stormkoka lite snabbt, så försvinner alkoholen, men det smakar fortfarande glögg och inte "saft" Vart jätteglad för det, gillar verkligen glögg!!

    God jul på er och alla magar!!
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Saturnus är verkligen god. röd etikett med röd kork.
    Sen finns hellefors tror jag den heter men den ska med vara helt alkoholfri :-)
    Köper själv saturnus som finns på ICA :-)
  14. 7
    Saturnus är verkligen god. röd etikett med röd kork.
    Sen finns hellefors tror jag den heter men den ska med vara helt alkoholfri :-)
    Köper själv saturnus som finns på ICA :-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Tack för alla tips, nu kan man lugna sig lite då....
    kram på er
  16. 8
    Tack för alla tips, nu kan man lugna sig lite då....
    kram på er

Liknande trådar

  1. Glögg!!!
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 14:07
  2. OT - Glögg
    By Lite hemlig in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 08:42
  3. Glögg!
    By Lotta S med J in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:24
  4. Glögg
    By awesome in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 12:41
  5. Glögg?
    By Fializ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 22:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar