Korsryggen
_1112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Korsryggen

    Är det någon mer som börjat plågas av ryggsmärtor i svanken/korsryggen? Tycker det kommer rätt ofta nu, särskilt när jag varit uppe en stund. Sen när jag ska sova brukar jag ju vakna på natten, och det är först när jag vaknar på morgonen som ryggen känns bra igen.

    Kanske behövdes detta för att jag skulle börja vilja att graviditeten ska ta slut. (Har ju inte riktigt tyckt det varit några problem annars.)

    Kram till er!
  2. 1
    Korsryggen Är det någon mer som börjat plågas av ryggsmärtor i svanken/korsryggen? Tycker det kommer rätt ofta nu, särskilt när jag varit uppe en stund. Sen när jag ska sova brukar jag ju vakna på natten, och det är först när jag vaknar på morgonen som ryggen känns bra igen.

    Kanske behövdes detta för att jag skulle börja vilja att graviditeten ska ta slut. (Har ju inte riktigt tyckt det varit några problem annars.)

    Kram till er!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Allt runt bäckenet mjukas ju upp nu i slutspurten. Det är ju för att barnet lättare ska kunna ta sig ut. Ont i korsryggen...så kan det även kännas när värkarna tar fart. Och det är även där du kommer ha ont under värkarbetet och det är superskönt att få massage där när det är som värst.
  4. 2
    Allt runt bäckenet mjukas ju upp nu i slutspurten. Det är ju för att barnet lättare ska kunna ta sig ut. Ont i korsryggen...så kan det även kännas när värkarna tar fart. Och det är även där du kommer ha ont under värkarbetet och det är superskönt att få massage där när det är som värst.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Bra att det är normalt då i allafall! Börjar ju bli lite spänd på om det kommer hända något snart (är i 39+4). Maken verkar vara övertygad på att den lill* krabaten kommer på julafton när vi sitter och myser.

    Får be om lite massage tror jag bestämt...
  6. 3
    Bra att det är normalt då i allafall! Börjar ju bli lite spänd på om det kommer hända något snart (är i 39+4). Maken verkar vara övertygad på att den lill* krabaten kommer på julafton när vi sitter och myser.

    Får be om lite massage tror jag bestämt...

Liknande trådar

  1. korsryggen
    By hemlig so far in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 08:03
  2. värk korsryggen
    By anonymt* in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 12:02
  3. värk korsryggen
    By LaLinda in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 01:19
  4. ont i korsryggen
    By Fiarv in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 15:48
  5. Ont i korsryggen...
    By Matilda in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar