God Jul, vänner! :)
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    God Jul, vänner! :)

    Är det inte som det sägs i den där julsången jag egentligen tycker är rätt kackig, att "himlarna sänker sig ner över jorden" när Gud blir en av oss och plirar upp mot oss med dimmiga nyfödingsögon ur en stickig halmbädd?
    Because I love you I will commit myself to you.
    http://mammanpavag.blogspot.com/
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2. 1
    God Jul, vänner! :) Är det inte som det sägs i den där julsången jag egentligen tycker är rätt kackig, att "himlarna sänker sig ner över jorden" när Gud blir en av oss och plirar upp mot oss med dimmiga nyfödingsögon ur en stickig halmbädd?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    God fortsättning! Kan inte komma på någon annan sång än "när juldagsmorgon glimmar" med tanke på temat. ,o)
  4. 2
    God fortsättning! Kan inte komma på någon annan sång än "när juldagsmorgon glimmar" med tanke på temat. ,o)
  5. Anonym
    #3
    "Julen är här"-sången? Åh den älskar jag, är en av mina absoluta favoriter, den är så vacker
    Varför tycker du den är kackig? Och god jul (eller rättare sagt, god fortsättning) till dig också
  6. 3
    "Julen är här"-sången? Åh den älskar jag, är en av mina absoluta favoriter, den är så vacker
    Varför tycker du den är kackig? Och god jul (eller rättare sagt, god fortsättning) till dig också
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Jag har fastnat dels för just det du lyfter; att Gud kommer till oss så sårbar i sin litenhet, så ny och kärleksfull, men också att han är fridsfursten. Så frid har varit mitt mantra i jul. Inte för att jag själv just lyckats leva upp till det men jag ska ta med mig nu. God Jul till dig!
  8. 4
    Jag har fastnat dels för just det du lyfter; att Gud kommer till oss så sårbar i sin litenhet, så ny och kärleksfull, men också att han är fridsfursten. Så frid har varit mitt mantra i jul. Inte för att jag själv just lyckats leva upp till det men jag ska ta med mig nu. God Jul till dig!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    God fortsättning! Gillar också Julen är här och tycker inte den är kackig, det här får du förklara

    Hoppas julen varit underbar, min vän!
  10. 5
    God fortsättning! Gillar också Julen är här och tycker inte den är kackig, det här får du förklara

    Hoppas julen varit underbar, min vän!
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Äh, det är bara min totala avsaknad av smak för sånt som är halvmodernt och lite radiopopigt som talar... Det är en lysande testrad, hur som helst!
  12. 6
    Äh, det är bara min totala avsaknad av smak för sånt som är halvmodernt och lite radiopopigt som talar... Det är en lysande testrad, hur som helst!
  13. Medlem sedan
    Jun 1999
    #7
    God fortsättning! Och om några dagar är det dags att önska Gott Nytt År igen.
  14. 7
    God fortsättning! Och om några dagar är det dags att önska Gott Nytt År igen.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Och gott nytt! Det är oerhört starkt med det lilla barnet som kom till oss och blev en av oss.
  16. 8
    Och gott nytt! Det är oerhört starkt med det lilla barnet som kom till oss och blev en av oss.

Liknande trådar

  1. vänners vänner som vill bli vänner
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 18:03
  2. Vänner och vänners vänner på facebook
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 11:01
  3. Ok, vänner....
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 14:40
  4. Vänner...
    By maMaria in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 21:15
  5. vänner
    By PinkDaisy in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 17:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar