nyårsdessert
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    nyårsdessert

    Hej hopp allihopa, hoppas att ni haft en jättefin jul!!

    Jag har börjat fundera på nyårsmenyn nu, ingen rast och ingen ro här hos mig

    Vi ska ansvara för efterrätt, någon som har några som helst festliga tips?
    **************************
    Hilda 24/3- 09
  2. 1
    nyårsdessert Hej hopp allihopa, hoppas att ni haft en jättefin jul!!

    Jag har börjat fundera på nyårsmenyn nu, ingen rast och ingen ro här hos mig

    Vi ska ansvara för efterrätt, någon som har några som helst festliga tips?
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Jag funderar på att göra en hederlig (fryst) cheesecake till nyår. Dekorerar man den med massa färska bär/frukter och såna där härliga glittriga dekorationer (som sitter på typ tandpetare) så brukar det se enormt festligt ut. Och så i med några tomtebloss vid servering! Cheesecake är bra eftersom man kan förbereda.

    Andra godsaker som jag haft som nyårsdessert som har uppskattats:
    **Dumlebrûlee (min svärmor gör dessa underverk. Jag tror recept finns på alltommat.se)
    **Chokladfondant
    **Marängsuisse med hembakade maränger
    *Chokladtryffeltårta
  4. 2
    Jag funderar på att göra en hederlig (fryst) cheesecake till nyår. Dekorerar man den med massa färska bär/frukter och såna där härliga glittriga dekorationer (som sitter på typ tandpetare) så brukar det se enormt festligt ut. Och så i med några tomtebloss vid servering! Cheesecake är bra eftersom man kan förbereda.

    Andra godsaker som jag haft som nyårsdessert som har uppskattats:
    **Dumlebrûlee (min svärmor gör dessa underverk. Jag tror recept finns på alltommat.se)
    **Chokladfondant
    **Marängsuisse med hembakade maränger
    *Chokladtryffeltårta
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Hur många blir ni?

    Hos oss blir det crème catalana till dessert på nyårsafton i år. Praktiskt att förbereda och så bara bränner man av den när det är dags att äta. Och så gott såklart.

    En riktigt god chokladkaka kan ju också funka bra tycker jag.

    Allt som går att förbereda tycker jag är bra på nyår, för man vill ju inte stå och grejja för mycket i finkläderna mitt i allt ståhejet utan ha det mesta fixat innan.
  6. 3
    Hur många blir ni?

    Hos oss blir det crème catalana till dessert på nyårsafton i år. Praktiskt att förbereda och så bara bränner man av den när det är dags att äta. Och så gott såklart.

    En riktigt god chokladkaka kan ju också funka bra tycker jag.

    Allt som går att förbereda tycker jag är bra på nyår, för man vill ju inte stå och grejja för mycket i finkläderna mitt i allt ståhejet utan ha det mesta fixat innan.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Här kommer ett tips på dessert:
    Marängpyramid med lemon curd.
    Marängerna är hemma gjorda. Blanda lemon curd med rysk yoghurt. Vispa vispgrädde. Bygg som en pyramid och riv vit choklad över. Istället för vit choklad kan du använda non stop.
  8. 4
    Här kommer ett tips på dessert:
    Marängpyramid med lemon curd.
    Marängerna är hemma gjorda. Blanda lemon curd med rysk yoghurt. Vispa vispgrädde. Bygg som en pyramid och riv vit choklad över. Istället för vit choklad kan du använda non stop.
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    tack för hjälpen! Blev en supergod fryst cheesecake
  10. 5
    tack för hjälpen! Blev en supergod fryst cheesecake
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Låter bra! Me like!
  12. 6
    Låter bra! Me like!

Liknande trådar

  1. Nyårsdessert
    By Skrållan med Elsa in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 09:24
  2. Nyårsdessert??
    By Carina_1 in forum Mat & dryck
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 09:37
  3. Nyårsdessert
    By Efemeris in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 12:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar