Nyårsenkät då:)
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Nyårsenkät då:)

    Hej alla söta mammor! Hoppas ni haft en skön jul, hunnit landa lite och ladda om inför nyårsafton Lite frågor då.....

    1. Var ska ni fira nyår?
    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    6. Vad skålar ni i klockan 12?

    Gott Nytt År allihop! Ses på andra sidan...hmm okej lät ju lite fel, ses nästa år kanske funkar bättre
    Mamma till
    Noah-00
    Jonah-03
    Gabriel-05
    Eliah-08
    Hannah jan.11
    fudge.babyblogg.se
  2. 1
    Nyårsenkät då:) Hej alla söta mammor! Hoppas ni haft en skön jul, hunnit landa lite och ladda om inför nyårsafton Lite frågor då.....

    1. Var ska ni fira nyår?
    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    6. Vad skålar ni i klockan 12?

    Gott Nytt År allihop! Ses på andra sidan...hmm okej lät ju lite fel, ses nästa år kanske funkar bättre
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    svarar själv.

    1. Var ska ni fira nyår?
    Vi ska vara här hemma.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Bara familjen, brukar vara lagom tycker jag.

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Mannen står för maten och jag trooor att det blir
    blomkålssoppa med halstrade pilgrimsmusslor till förrätt och kokospannacotta med havtornsgele till efterrätt. Är lite osäker på huvudrätten men tror att det blir fisk.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nej inte i år. Vi brukar köpa lite så att killarna(och pappa) får smälla av lite men i år nöjer vi oss med att titta.

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Vi brukar åka in till Göteborg och kolla på GP´s stora fyrverkeri klockan 17 och sen kollar vi såklart vid 12-slaget här hemma, brukar vara fullt ös.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Hmm, en jumbo-flaska med Pommac, kanske lite vin.
  4. 2
    svarar själv.

    1. Var ska ni fira nyår?
    Vi ska vara här hemma.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Bara familjen, brukar vara lagom tycker jag.

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Mannen står för maten och jag trooor att det blir
    blomkålssoppa med halstrade pilgrimsmusslor till förrätt och kokospannacotta med havtornsgele till efterrätt. Är lite osäker på huvudrätten men tror att det blir fisk.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nej inte i år. Vi brukar köpa lite så att killarna(och pappa) får smälla av lite men i år nöjer vi oss med att titta.

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Vi brukar åka in till Göteborg och kolla på GP´s stora fyrverkeri klockan 17 och sen kollar vi såklart vid 12-slaget här hemma, brukar vara fullt ös.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Hmm, en jumbo-flaska med Pommac, kanske lite vin.
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    1. Var ska ni fira nyår?
    Hemma hos min syster.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Min syster som sagt, och en kollega/vän till henne. Min första riktiga barnlediga kväll :/

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Vi kör knytkalas Jag är ansvarig för efterrätten men har inte bestämt än vad det ska bli.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nej fy, inget sånt!

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Nja, dom man "råkar på" men annars inte.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Om jag ens är vaken tills dess Men vin kanske eller skumpa?
  6. 3
    1. Var ska ni fira nyår?
    Hemma hos min syster.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Min syster som sagt, och en kollega/vän till henne. Min första riktiga barnlediga kväll :/

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Vi kör knytkalas Jag är ansvarig för efterrätten men har inte bestämt än vad det ska bli.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nej fy, inget sånt!

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Nja, dom man "råkar på" men annars inte.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Om jag ens är vaken tills dess Men vin kanske eller skumpa?
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    1. Var ska ni fira nyår? Hemma
    2. Med vem/vilka ska ni fira? Bara familjen
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar? Vi sitter och funderar på maten just nu... Något med krabba och musslor lutar vi åt. Sista-minutenplanering Jag lagar.
    4. Har ni köpt raketer/smällare? Nix
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier? Nix (fast det är gott om dem utanför fönstret iofs, och det börjas ju redan på tidiga kvällen, så lite ser vi väl av det)
    6. Vad skålar ni i klockan 12? Skålar?? Sover!! :=) Skålar i gott vitt vin eller skumpa under kvällen, får se hur länge vi orkar hålla oss uppe (enda sättet att få sovmorgon är att lägga sig tidigt... - oj vad TRIST det lät då, en nyårsafton! )

    Gott Nytt År till er allihop!! :=)
  8. 4
    1. Var ska ni fira nyår? Hemma
    2. Med vem/vilka ska ni fira? Bara familjen
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar? Vi sitter och funderar på maten just nu... Något med krabba och musslor lutar vi åt. Sista-minutenplanering Jag lagar.
    4. Har ni köpt raketer/smällare? Nix
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier? Nix (fast det är gott om dem utanför fönstret iofs, och det börjas ju redan på tidiga kvällen, så lite ser vi väl av det)
    6. Vad skålar ni i klockan 12? Skålar?? Sover!! :=) Skålar i gott vitt vin eller skumpa under kvällen, får se hur länge vi orkar hålla oss uppe (enda sättet att få sovmorgon är att lägga sig tidigt... - oj vad TRIST det lät då, en nyårsafton! )

    Gott Nytt År till er allihop!! :=)
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    1. Var ska ni fira nyår?
    Hos sambons kusin som vi precis har börjat umgås med.
    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Blir sambons halvbror med flickvän, ev. kusinens syskon å kanske nån mer vän till deras familj.
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Halvbrors flickvän skulle laga nån gryta, värdparet skulle stå för dricka å förrätt å jag har bakat citronpaj till fika.
    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nej, kollar hellre på alla andras!
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Jap, det ska vi! (eller jag i alla fall, sambon har jour på räddningstjänsten så får väl se hur länge han får va hemma )
    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Hm, blir nog cider eller läsk eftersom det e bil hem sen.

    Gott Nytt År!!!!!
  10. 5
    1. Var ska ni fira nyår?
    Hos sambons kusin som vi precis har börjat umgås med.
    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Blir sambons halvbror med flickvän, ev. kusinens syskon å kanske nån mer vän till deras familj.
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Halvbrors flickvän skulle laga nån gryta, värdparet skulle stå för dricka å förrätt å jag har bakat citronpaj till fika.
    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nej, kollar hellre på alla andras!
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Jap, det ska vi! (eller jag i alla fall, sambon har jour på räddningstjänsten så får väl se hur länge han får va hemma )
    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Hm, blir nog cider eller läsk eftersom det e bil hem sen.

    Gott Nytt År!!!!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    1. Var ska ni fira nyår?
    Det var planen, men liten och jag blev sjuka så det blev till att vara hemma och kurera oss istället. Mannen fick åka på kalas själv. Han behövde komma ut efter att varit pappaledig så länge nu.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Skulle fira med ett stort kompisgäng. Har firat med samma goa kompisar sen vi gick i skolan. Nu är det barn och vuxna i en härlig blandning! Stort kaos varje år. Superkul!

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    I vanliga fall brukar de som annordnar nyår (vi har ett rullande schema för att inte en familj alltid skall annordna) laga maten och alla betalar men i år blev det catering hörde jag.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Mannen har köpt största paketet naturligtvis. Han älskar smällare. Synd att jag missade dem...

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Hade väl en fundering på det men somnade tidigt med sonen. Han vaknade av fyrverkerierna och behövde tröstas så det var inte så mycket tittande på dem.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Hade hoppats på Billabong. Men det blev ingen bebis i magen den här månaden heller så det skulle ha varit en Chapel Hill (Palmer&CO tidigare. Onödigt att slösa goda bubblor så sent). Så det blev inget. Och det hade varit onödigt att slösa goda bubblor på mig i det här skicket.

    Gott nytt år till alla!
  12. 6
    1. Var ska ni fira nyår?
    Det var planen, men liten och jag blev sjuka så det blev till att vara hemma och kurera oss istället. Mannen fick åka på kalas själv. Han behövde komma ut efter att varit pappaledig så länge nu.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Skulle fira med ett stort kompisgäng. Har firat med samma goa kompisar sen vi gick i skolan. Nu är det barn och vuxna i en härlig blandning! Stort kaos varje år. Superkul!

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    I vanliga fall brukar de som annordnar nyår (vi har ett rullande schema för att inte en familj alltid skall annordna) laga maten och alla betalar men i år blev det catering hörde jag.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Mannen har köpt största paketet naturligtvis. Han älskar smällare. Synd att jag missade dem...

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Hade väl en fundering på det men somnade tidigt med sonen. Han vaknade av fyrverkerierna och behövde tröstas så det var inte så mycket tittande på dem.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Hade hoppats på Billabong. Men det blev ingen bebis i magen den här månaden heller så det skulle ha varit en Chapel Hill (Palmer&CO tidigare. Onödigt att slösa goda bubblor så sent). Så det blev inget. Och det hade varit onödigt att slösa goda bubblor på mig i det här skicket.

    Gott nytt år till alla!
  13. Medlem sedan
    Sep 2009
    #7
    1. Var ska ni fira nyår?
    Vi firade hemma.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Bara vi 4. Var bjudna på stor fest ute på landet med vänner, men med små barn och ingen bil kände vi att vi hade det bättre hemma, orkade inte krångla.

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Det blev skagenröra med räkor till förrätt, ryggbiff och potatisgratäng till middag, hemmagjord saffransglass med exotiska frukter till efterrätt. Det är som vanligt jag som står för matlagningen.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nix.

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Japp, det gjorde vi. Men bara genom fönstret. Med en sovande 3åring och en vaken bebis blev det lättast så, hade egentligen tänkt sätta oss på balkongen med filtar och tända ljus med det var lite för kallt för Milian.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Det blev cider för oss och vatten för Mille
  14. 7
    1. Var ska ni fira nyår?
    Vi firade hemma.

    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Bara vi 4. Var bjudna på stor fest ute på landet med vänner, men med små barn och ingen bil kände vi att vi hade det bättre hemma, orkade inte krångla.

    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Det blev skagenröra med räkor till förrätt, ryggbiff och potatisgratäng till middag, hemmagjord saffransglass med exotiska frukter till efterrätt. Det är som vanligt jag som står för matlagningen.

    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    Nix.

    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Japp, det gjorde vi. Men bara genom fönstret. Med en sovande 3åring och en vaken bebis blev det lättast så, hade egentligen tänkt sätta oss på balkongen med filtar och tända ljus med det var lite för kallt för Milian.

    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    Det blev cider för oss och vatten för Mille
  15. Medlem sedan
    Aug 2008
    #8
    Attans, missade men svarar ändå...e ju helt säker på vad det blev för mat nu;o)

    1. Var ska ni fira nyår?
    Hemma hos mina föräldrar (som inte var hemma) eftersom vi bor här i väntan på att vårt nya hus blir färdigrenoverat. Skulle ha varit i en stuga men eftersom min man är nyskadad så blev det enklast att göra mina föräldrars hus till stuga ;o)
    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Kompisgäng! fast det blev manfall pga graviditeter och efter förlossnings-sviter så vi var bara 6 vuxna och två bebisar. Mkt bra ändå!
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Vi lagade tillsammans, knytis. Hummer till förrätt, oxfilé huvudrätt och någon tobleroneglass till efterrätt.
    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    japp! Jag är traditionsälskare och tycker raketer är jättekul! Vi hade bara en lite större och så skickade vi upp ljuslyktor och önskade min man ben att gå på, en frisk bebis i kompisens mage mm ...var starka ögonblick!
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Ja vi tittade, även lille vaknade precis innan tolvslaget och var med ute i filt. Stora ögon kan ja lova!!
    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    bubbel!! (chapel hill tror jag det var;o)

    GOTT NYTT ÅR!!
    kram
  16. 8
    Attans, missade men svarar ändå...e ju helt säker på vad det blev för mat nu;o)

    1. Var ska ni fira nyår?
    Hemma hos mina föräldrar (som inte var hemma) eftersom vi bor här i väntan på att vårt nya hus blir färdigrenoverat. Skulle ha varit i en stuga men eftersom min man är nyskadad så blev det enklast att göra mina föräldrars hus till stuga ;o)
    2. Med vem/vilka ska ni fira?
    Kompisgäng! fast det blev manfall pga graviditeter och efter förlossnings-sviter så vi var bara 6 vuxna och två bebisar. Mkt bra ändå!
    3. Vad blir det för mat? Vem lagar?
    Vi lagade tillsammans, knytis. Hummer till förrätt, oxfilé huvudrätt och någon tobleroneglass till efterrätt.
    4. Har ni köpt raketer/smällare?
    japp! Jag är traditionsälskare och tycker raketer är jättekul! Vi hade bara en lite större och så skickade vi upp ljuslyktor och önskade min man ben att gå på, en frisk bebis i kompisens mage mm ...var starka ögonblick!
    5. Ska ni kolla på fyrverkerier?
    Ja vi tittade, även lille vaknade precis innan tolvslaget och var med ute i filt. Stora ögon kan ja lova!!
    6. Vad skålar ni i klockan 12?
    bubbel!! (chapel hill tror jag det var;o)

    GOTT NYTT ÅR!!
    kram
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Ännu senare svar OCh Gott Nytt år på er!

    Vi firade i grannbyn hos en nybildad familj där hennes två barn var borta men hans två var där båda äldre än våra två.

    Vi åt tapas och rödbetor gratinerad med getost till förrätt gjordes gemensamt. Oxfile med gorgonsola potatisgratäng och rostade rotfrukter.
    Gino med vaniljglass och chokladpudding och det mesta lagade vi tillsammans.

    Inga raketer eftersom både jag, min man och den andra mamman är emot sådant. Däremot fick jag nästan ett tokspel när jag höll på att lägga Teo för då smällde grannungarna (18-20 års åldern) av värsta bomben så vi hoppade högt i sovrummet gör mig inte mer välvilligt inställd kan jag lova.

    Nej kollade inte på fyrverkerierna.

    Vi skålade i rosa champange Lanson
  18. 9
    Ännu senare svar OCh Gott Nytt år på er!

    Vi firade i grannbyn hos en nybildad familj där hennes två barn var borta men hans två var där båda äldre än våra två.

    Vi åt tapas och rödbetor gratinerad med getost till förrätt gjordes gemensamt. Oxfile med gorgonsola potatisgratäng och rostade rotfrukter.
    Gino med vaniljglass och chokladpudding och det mesta lagade vi tillsammans.

    Inga raketer eftersom både jag, min man och den andra mamman är emot sådant. Däremot fick jag nästan ett tokspel när jag höll på att lägga Teo för då smällde grannungarna (18-20 års åldern) av värsta bomben så vi hoppade högt i sovrummet gör mig inte mer välvilligt inställd kan jag lova.

    Nej kollade inte på fyrverkerierna.

    Vi skålade i rosa champange Lanson

Liknande trådar

  1. Nyårsenkät :)
    By emsan... in forum Singelmingel
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 15:48
  2. Nyårsenkät
    By Aleandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:55
  3. Jul- och nyårsenkät!
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 20:15
  4. Nyårsenkät
    By Mollsan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:37
  5. Nyårsenkät
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar