Vill bara
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Vill bara

    slänga mer ner och gråta framför Jesus.
    Fråga honom varför han inte gör något trots åratal av böner för min man. Han har botat honom en gång tidigare varför inte hjälpa oss igen?? Hjälpa honom??
    Om inte för mannen skull så för E skull. Hon har inte gjort något.
    Jag vill bara slänga mig ner och gråta.
    Ni har bett, mina vänner har bett, jag har bett och vad händer??
    INGET!
    Allt blir värre och värre!
    Snart orkar jag inte med längre.
    Se sin man bli sämre och sämre är inte roligt. Hur länge till orkar han inte han blir helt sönderstressaf och slutkörd och bara blir sängliggande??
    Redan nu så sover han bort stora delar av dagen pga värken.
    Varför ska man be om det inte blir bättre?
    Jag gråter inombords varje kväll när jag ber till Gud!
    Är förtvivlad i mina böner till Gud!
  2. 1
    Vill bara slänga mer ner och gråta framför Jesus.
    Fråga honom varför han inte gör något trots åratal av böner för min man. Han har botat honom en gång tidigare varför inte hjälpa oss igen?? Hjälpa honom??
    Om inte för mannen skull så för E skull. Hon har inte gjort något.
    Jag vill bara slänga mig ner och gråta.
    Ni har bett, mina vänner har bett, jag har bett och vad händer??
    INGET!
    Allt blir värre och värre!
    Snart orkar jag inte med längre.
    Se sin man bli sämre och sämre är inte roligt. Hur länge till orkar han inte han blir helt sönderstressaf och slutkörd och bara blir sängliggande??
    Redan nu så sover han bort stora delar av dagen pga värken.
    Varför ska man be om det inte blir bättre?
    Jag gråter inombords varje kväll när jag ber till Gud!
    Är förtvivlad i mina böner till Gud!
  3. Anonym
    #2
    Jag har läst många av dina inlägg på andra sidor här på aff och jag tror faktiskt att Gud vill att din man ska se nåt annat än att Gud bara ska lyfta bort smärtan. Jag tror att Gud vill lära din man och kanske också dig att ta vara på det positiva i livet, att inte se det negativa.
    Din mans värk är ju mycket psykosomatiskt och jag tror att Gud vill lära din man att ha en mer positiv inställning till livet. För de gånger som din man har det så har han mindre värk, det vet jag från dina andra inlägg. Han behöver inte mer mediciner, eller nya läkare, han behöver en annan mental inställning till livet.
    Jag vet att du kämpar massor för att få ert liv att gå ihop och jag tror att din man gärna vill att "någon" (försäkringskassan, läkare, arbetsgivare mm) ska fixa saker så att livet blir bra.

    Jag är gärna med och ber för er, ber för att både du och din make ska se det positiva i livet, se sina styrkor och inte gräva ner sig i det negativa.
  4. 2
    Jag har läst många av dina inlägg på andra sidor här på aff och jag tror faktiskt att Gud vill att din man ska se nåt annat än att Gud bara ska lyfta bort smärtan. Jag tror att Gud vill lära din man och kanske också dig att ta vara på det positiva i livet, att inte se det negativa.
    Din mans värk är ju mycket psykosomatiskt och jag tror att Gud vill lära din man att ha en mer positiv inställning till livet. För de gånger som din man har det så har han mindre värk, det vet jag från dina andra inlägg. Han behöver inte mer mediciner, eller nya läkare, han behöver en annan mental inställning till livet.
    Jag vet att du kämpar massor för att få ert liv att gå ihop och jag tror att din man gärna vill att "någon" (försäkringskassan, läkare, arbetsgivare mm) ska fixa saker så att livet blir bra.

    Jag är gärna med och ber för er, ber för att både du och din make ska se det positiva i livet, se sina styrkor och inte gräva ner sig i det negativa.
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    Jo. Men hur får man en positivare inställning till livet när man inte orkar jobba men inte får vara sjukskriven. Hur ska han orka jobba? Han har värk 6-7 dagar/vecka. Han är sängliggande stora delar av dagen.
    Hur ska han bli positivare?
    Allt blir värre och värre.
    Han har varit positiv och gjort Guds verk i många år men det har bara blivit värre.
    När arbetsgivaren gör allt för att få bort honom från jobbet men snackar skit om honom inför nya ev arbetsgivare, när ingen tror på honom och säger att han fejkar, osv.
    Lätt att vara positiv då??
    Men jag håller med dig om att han kunde försöka vara litemer positiv till det bra som faktiskt händer och att han kunde ta lite mer eget ansvar.
    Tack!
    Gott nytt år på dig!
  6. 3
    Jo. Men hur får man en positivare inställning till livet när man inte orkar jobba men inte får vara sjukskriven. Hur ska han orka jobba? Han har värk 6-7 dagar/vecka. Han är sängliggande stora delar av dagen.
    Hur ska han bli positivare?
    Allt blir värre och värre.
    Han har varit positiv och gjort Guds verk i många år men det har bara blivit värre.
    När arbetsgivaren gör allt för att få bort honom från jobbet men snackar skit om honom inför nya ev arbetsgivare, när ingen tror på honom och säger att han fejkar, osv.
    Lätt att vara positiv då??
    Men jag håller med dig om att han kunde försöka vara litemer positiv till det bra som faktiskt händer och att han kunde ta lite mer eget ansvar.
    Tack!
    Gott nytt år på dig!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    men vad vill gud lära deras dotter med allt det här?
  8. 4
    men vad vill gud lära deras dotter med allt det här?

Liknande trådar

  1. Vill bara
    By LoveLife in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 07:14
  2. Jag vill bara
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 10:30
  3. Jag vill bara ÄTA!!
    By tingeling2 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 16:01
  4. Vill bara......
    By nikki73 in forum Gravidsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 08:30
  5. Vill bara
    By Annica m 4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 16:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar