tallrikar - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #21
    Det är just Dinera från Ikea vi har som vardagsporslin nu. Repiga är de och gnisslar gör de och tunga är de...:-( Men nu börjar de gå sönder så jag kan byta ut dem-:-) Har beige och mörkgrå. Nu vill jag ha nåt helt annat. Tipsa gärna mer. Är i Göteborg nu och tänkte kolla i lite affärer imorgon.:-)
  2. 21
    Det är just Dinera från Ikea vi har som vardagsporslin nu. Repiga är de och gnisslar gör de och tunga är de...:-( Men nu börjar de gå sönder så jag kan byta ut dem-:-) Har beige och mörkgrå. Nu vill jag ha nåt helt annat. Tipsa gärna mer. Är i Göteborg nu och tänkte kolla i lite affärer imorgon.:-)
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #22
    Hej igen! Har kollat runt lite nu när vi varit i Göteborg. Det lutar år Arv från Ikea eller Heritage från Chilli. Färgen är benvit/ ljusbeige på båda (även om den från Chilli ser rosa ut på internetsidan) och de är likvärdiga i pris. Arv med dussinet flata och djupa tallrikar samt assietter och skålar kostar 960 kr och Heritage med dussinet flata o djupa tallrikar samt assietter och muggar kostar 1200kr. Nån som har erfarenhet av någon av dem? Vill inte att de ska gnissla när man skär eller bli repiga. Det får bli det viktigaste att ta hänsyn till. Om det inte dyker upp nåt annat tips så blir det nog nån av dessa två.:-)
  4. 22
    Hej igen! Har kollat runt lite nu när vi varit i Göteborg. Det lutar år Arv från Ikea eller Heritage från Chilli. Färgen är benvit/ ljusbeige på båda (även om den från Chilli ser rosa ut på internetsidan) och de är likvärdiga i pris. Arv med dussinet flata och djupa tallrikar samt assietter och skålar kostar 960 kr och Heritage med dussinet flata o djupa tallrikar samt assietter och muggar kostar 1200kr. Nån som har erfarenhet av någon av dem? Vill inte att de ska gnissla när man skär eller bli repiga. Det får bli det viktigaste att ta hänsyn till. Om det inte dyker upp nåt annat tips så blir det nog nån av dessa två.:-)
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Tallrikar
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 07:00
  2. Tallrikar?
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 18:33
  3. tallrikar *OT*
    By Lurpan in forum Småbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 07:12
  4. Nya tallrikar
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 23:43
  5. Vad har ni för tallrikar?
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar