Resa
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Resa

    Jag har ju mött en "ny" man ...
    Vi träffades veckan efter att exet (äntligen) flyttade och blev nära vänner. Det har utvecklats en annan typ av relation och det har fått ta tid. Han är min bästa vän och jag är superförälskad

    Hans chef gav oss en resa i present...3 veckor i Thailand/Vietnam, ALLT betalt. Lyx, lyx, lyx
    Bara jag och Daniel...i 3 veckor.
    Det är lång tid att vara ifrån de små.
    För lång tid.
    Samtidigt...min ekonomi tillåter verkligen inte några utsvävningar av det här slaget på lääääänge än.
    Det är verkligen en chans. Jag längtar så efter att få komma iväg från vardagen och det har varit ett tufft år.

    Om ett par månader så kommer barnen att bo varannan vecka och jag ska flytta...

    Jag vill ju verkligen åka men jag vill inte vara ifrån de små så länge heller...och nej, det går inte att ändra till 2 veckor eller så...

    Är det mammasamvetet....ska det tystas och jag bara njuta eller ska jag lyssna till det och låta bli att resa?
  2. 1
    Resa Jag har ju mött en "ny" man ...
    Vi träffades veckan efter att exet (äntligen) flyttade och blev nära vänner. Det har utvecklats en annan typ av relation och det har fått ta tid. Han är min bästa vän och jag är superförälskad

    Hans chef gav oss en resa i present...3 veckor i Thailand/Vietnam, ALLT betalt. Lyx, lyx, lyx
    Bara jag och Daniel...i 3 veckor.
    Det är lång tid att vara ifrån de små.
    För lång tid.
    Samtidigt...min ekonomi tillåter verkligen inte några utsvävningar av det här slaget på lääääänge än.
    Det är verkligen en chans. Jag längtar så efter att få komma iväg från vardagen och det har varit ett tufft år.

    Om ett par månader så kommer barnen att bo varannan vecka och jag ska flytta...

    Jag vill ju verkligen åka men jag vill inte vara ifrån de små så länge heller...och nej, det går inte att ändra till 2 veckor eller så...

    Är det mammasamvetet....ska det tystas och jag bara njuta eller ska jag lyssna till det och låta bli att resa?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    grattis till din stora kärlek !

    Svår fråga du ställer... Jag tycker inte att du ska ha något dåligt samvete. Du är en bra mamma oavsett vad du beslutar. Själv kan jag bara säga att jag inte skulle klara av att åka. Har inte ens varit ifrån mina mera än två nätter....

    Du har ju flera barn, så de stöttar och tröstar varandra när du inte är där.

    Ta det beslut som känns bäst för dig och lycka till framöver!/Helena
    Helena med Hannes -02 och Emil -04 och Maya 090322
  4. 2
    grattis till din stora kärlek ! Svår fråga du ställer... Jag tycker inte att du ska ha något dåligt samvete. Du är en bra mamma oavsett vad du beslutar. Själv kan jag bara säga att jag inte skulle klara av att åka. Har inte ens varit ifrån mina mera än två nätter....

    Du har ju flera barn, så de stöttar och tröstar varandra när du inte är där.

    Ta det beslut som känns bäst för dig och lycka till framöver!/Helena
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    oj, det är verkligen svårt det där.

    Känner du att barnen klarar sig utan dig så är det bara dina egna känslor att ta hänsyn till och då får du ju fundera på om du klarar att slappna av i 3 v.

    Du har ju flera barn vilket jag tror underlättar att vara borta då de har stöd av varandra. Vad säger exet då om att ha barnen i 3 v?

    Det där är ju ett beslut som du måste fatta själv, det svåra är ju bara att komma fram till nåt.

    Jag skulle nog åkt tror jag.
  6. 3
    oj, det är verkligen svårt det där.

    Känner du att barnen klarar sig utan dig så är det bara dina egna känslor att ta hänsyn till och då får du ju fundera på om du klarar att slappna av i 3 v.

    Du har ju flera barn vilket jag tror underlättar att vara borta då de har stöd av varandra. Vad säger exet då om att ha barnen i 3 v?

    Det där är ju ett beslut som du måste fatta själv, det svåra är ju bara att komma fram till nåt.

    Jag skulle nog åkt tror jag.
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Stort grattis till att ha hittat kärleken! Kul!

    Håller med de andra, du har ju äldre barn så de kan hjälpa de yngre, men jag förstår dina känslor, skulle absolut känna samma själv. Lite synd att det inte går att minska ner på reslängden. Vet inte vad jag skulle gjort, det viktigaste för mig hade varit om ens barn liksom "klarar" det, om inte det känns helt hundra så hade jag inte åkt, det hade inte känts kul då.

    Ha det bra!
  8. 4
    Stort grattis till att ha hittat kärleken! Kul!

    Håller med de andra, du har ju äldre barn så de kan hjälpa de yngre, men jag förstår dina känslor, skulle absolut känna samma själv. Lite synd att det inte går att minska ner på reslängden. Vet inte vad jag skulle gjort, det viktigaste för mig hade varit om ens barn liksom "klarar" det, om inte det känns helt hundra så hade jag inte åkt, det hade inte känts kul då.

    Ha det bra!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Det är så roligt att du hittat honom Anna! Vi gläds med dig.

    Jag kan inte råda till om du ska resa eller inte, det måste du känna efter själv som har all info och din egen magkänsla.
  10. 5
    Det är så roligt att du hittat honom Anna! Vi gläds med dig.

    Jag kan inte råda till om du ska resa eller inte, det måste du känna efter själv som har all info och din egen magkänsla.

Liknande trådar

  1. Resa eller inte resa...
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 14:37
  2. Bestulen på resa(även på resa med/utan b
    By Jelena m.LoM in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 07:29
  3. Resa eller inte resa....
    By PiaD1978 in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 07:51
  4. Resa eller inte resa...
    By Anonym in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 02:55
  5. Jag vill bara resa och resa...
    By mammis in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 10:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar