Flimmer för ögonen
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Flimmer för ögonen

    Första dagen på jobbet efter julledighet och helt plötsligt börjar det flimra nåt så vansinnigt framför ögonen, precis som om jag tittat in i en skarp lampa. Har svårt att se vad jag skriver och ens fokusera blicken och känner mig skitkonstig. Lyckades googla fram att det kan vara havandeskapsförgiftning.. :O ..men jag ska på bm-besök på onsdag efter jobbet, så nu hoppas jag att det går över på en stund och att jag kan vänta med att kolla upp det till dess. Vad tror ni? Okej att vänta om det går över på en halvtimme eller så? Drar mig tillbaka och vilar lite och hoppas på att det klingar av.
  2. 1
    Flimmer för ögonen Första dagen på jobbet efter julledighet och helt plötsligt börjar det flimra nåt så vansinnigt framför ögonen, precis som om jag tittat in i en skarp lampa. Har svårt att se vad jag skriver och ens fokusera blicken och känner mig skitkonstig. Lyckades googla fram att det kan vara havandeskapsförgiftning.. :O ..men jag ska på bm-besök på onsdag efter jobbet, så nu hoppas jag att det går över på en stund och att jag kan vänta med att kolla upp det till dess. Vad tror ni? Okej att vänta om det går över på en halvtimme eller så? Drar mig tillbaka och vilar lite och hoppas på att det klingar av.
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2
    Hmm... jätte svårt!
    Havandeskapsförgiftning är ju riktigt allvarligt så om du misstänker det bör du nog kolla upp det, tycker jag.

    Känns det bättre efter en liten stund så kan det ju vara nåt annat. Det är ju lätt att skrämma upp sig själv också! Känner du att det känns konstigt och/eller att du är orolig tycker jag du ska ringa BM och fråga. Kanske vill dem kolla upp dig för säkerhets skull?

    Jag hade en liten liten blödning förra veckan och skulle till BM dagen efter men då bokade dem om mig till samma kväll istället, bara för att vara på säkra sidan.

    Ska väl tilläggas att OM det är hav-gift så blir man väl rejält dålig? Så OM det är det så kanske du är precis i startgroparna. Så det behöver ju lixom inte vara nån super fara än. Men ju förr dem upptäcker det i så fall desto bättre.
  4. 2
    Hmm... jätte svårt!
    Havandeskapsförgiftning är ju riktigt allvarligt så om du misstänker det bör du nog kolla upp det, tycker jag.

    Känns det bättre efter en liten stund så kan det ju vara nåt annat. Det är ju lätt att skrämma upp sig själv också! Känner du att det känns konstigt och/eller att du är orolig tycker jag du ska ringa BM och fråga. Kanske vill dem kolla upp dig för säkerhets skull?

    Jag hade en liten liten blödning förra veckan och skulle till BM dagen efter men då bokade dem om mig till samma kväll istället, bara för att vara på säkra sidan.

    Ska väl tilläggas att OM det är hav-gift så blir man väl rejält dålig? Så OM det är det så kanske du är precis i startgroparna. Så det behöver ju lixom inte vara nån super fara än. Men ju förr dem upptäcker det i så fall desto bättre.
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Man ska inte googla, det är ett som är säkert. Drog mig undan och mikrosov en sväng, men flimret sitter i. Ska gå en långprommis nu till lunch - lite frisk luft kanske hjälper.
  6. 3
    Man ska inte googla, det är ett som är säkert. Drog mig undan och mikrosov en sväng, men flimret sitter i. Ska gå en långprommis nu till lunch - lite frisk luft kanske hjälper.
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Du har inte migrän? Jag har haft migrän och då började det alltid med att jag inte såg något på ena ögat, jätteotäckt! kanske hänger det ihop med graviditeten för dig, mitt hade jag i tonåren. Ta en alvedon och gå och lägg dig så får vi hoppas det försvinner kram
  8. 4
    Du har inte migrän? Jag har haft migrän och då började det alltid med att jag inte såg något på ena ögat, jätteotäckt! kanske hänger det ihop med graviditeten för dig, mitt hade jag i tonåren. Ta en alvedon och gå och lägg dig så får vi hoppas det försvinner kram
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Ingen migrän och väldigt svårt att lägga sig ner med alvedon när jag jobbar. Men det blev bättre efter lunch och en promenad. Ska ringa bm om det kommer tillbaka.
  10. 5
    Ingen migrän och väldigt svårt att lägga sig ner med alvedon när jag jobbar. Men det blev bättre efter lunch och en promenad. Ska ringa bm om det kommer tillbaka.
  11. Medlem sedan
    Dec 2010
    #6
    Nä be att få komma förbi BM idag vänta inte.
  12. 6
    Nä be att få komma förbi BM idag vänta inte.
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    havandeskapsförgiftning är verkligen inte att leka med, så jag tycker att du ska ringa din barnmorska imorgon hur som helst!
  14. 7
    havandeskapsförgiftning är verkligen inte att leka med, så jag tycker att du ska ringa din barnmorska imorgon hur som helst!
  15. Medlem sedan
    May 2011
    #8
    Hoppas det går över. TYcker att du ska höra av dig till din bm. Just flimmer för ögonen sa min bm kunde bero på högt blodtryck som i sin tur inte är så bra. Man ska kolla upp det.
  16. 8
    Hoppas det går över. TYcker att du ska höra av dig till din bm. Just flimmer för ögonen sa min bm kunde bero på högt blodtryck som i sin tur inte är så bra. Man ska kolla upp det.
  17. Medlem sedan
    Oct 2011
    #9
    har haft sånt där från mitten av graviditeten, en vännina sa att det kan vara bebisen som ligger på en stor nerv eller liknande i magen, detta kan göra att man blir yr och konstig, kan även kännas som om huvudet blir jätte varmt nästan kokar. byter man ställning så brukar det gå över om en stund. blev jätte rädd när det hände mig, sambon blev skit rädd han med.
  18. 9
    har haft sånt där från mitten av graviditeten, en vännina sa att det kan vara bebisen som ligger på en stor nerv eller liknande i magen, detta kan göra att man blir yr och konstig, kan även kännas som om huvudet blir jätte varmt nästan kokar. byter man ställning så brukar det gå över om en stund. blev jätte rädd när det hände mig, sambon blev skit rädd han med.

Liknande trådar

  1. Flimmer för ögonen!
    By Sissa in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 09:53
  2. Flimmer och prickar för ögonen
    By Stumpan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 19:19
  3. Flimmer och prickar för ögonen..
    By Stumpan in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 17:38
  4. Vitt flimmer för ögonen?
    By Bettan68 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 09:56
  5. fLimmer för ögonen
    By mimax in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 17:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar