Elias född 12.01.01
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Elias född 12.01.01

    Med lite bubbel och välkryddad mat satte det igång efter tolvslaget!!

    Vi åkte in kl 8.00 men det var lugnt fram till 10, sedan satte det igång med regelbundna värkar. Lite jobbigt i ca 20 minuter och sedan var han ute! Helt perfekt och kanonbra stöd från vår barnmorska.

    Siffrorna är 3940 g och 52 cm, ut kom han kl 12.03

    Nu är vi hemma och syskonen kan inte få nog av sin lillebror! Vi mår alla toppen och njuter av en perfekt start på det nya året!

    Lycka till ni som väntar - det är något magiskt när det händer!
  2. 1
    Elias född 12.01.01 Med lite bubbel och välkryddad mat satte det igång efter tolvslaget!!

    Vi åkte in kl 8.00 men det var lugnt fram till 10, sedan satte det igång med regelbundna värkar. Lite jobbigt i ca 20 minuter och sedan var han ute! Helt perfekt och kanonbra stöd från vår barnmorska.

    Siffrorna är 3940 g och 52 cm, ut kom han kl 12.03

    Nu är vi hemma och syskonen kan inte få nog av sin lillebror! Vi mår alla toppen och njuter av en perfekt start på det nya året!

    Lycka till ni som väntar - det är något magiskt när det händer!
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Åh, WOW!! Grattis!!

    Med bf idag hoppas jag på något liknande nu..

    Varmaste kramar till dig och din familj!
    Klara

    http://tillklaras.blogspot.com/
  4. 2
    Åh, WOW!! Grattis!!

    Med bf idag hoppas jag på något liknande nu..

    Varmaste kramar till dig och din familj!
    Klara

    http://tillklaras.blogspot.com/
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Grattis!!! Elias är verkligen superfint namn! Skönt med så smidig förlossning, önskar mig också en sådan . Väntar tredje barnet och undrar lite hur man räcker till? Hur många barn har du? Är kanske mest orolig för att våra söner (3,5 och 6 år) har jullov och jag är trött, v.39, och inte känner mig som någon toppen mamma (eller sambo).
  6. 3
    Grattis!!! Elias är verkligen superfint namn! Skönt med så smidig förlossning, önskar mig också en sådan . Väntar tredje barnet och undrar lite hur man räcker till? Hur många barn har du? Är kanske mest orolig för att våra söner (3,5 och 6 år) har jullov och jag är trött, v.39, och inte känner mig som någon toppen mamma (eller sambo).
  7. Medlem sedan
    Oct 2011
    #4
    Grattiis
  8. 4
    Grattiis
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    åh vad härligt, jättestort grattis till lilla Elias! det är ett väldigt fint namn, jag har själv föreslagit det för min sambo om vi får en pojke
  10. 5
    åh vad härligt, jättestort grattis till lilla Elias! det är ett väldigt fint namn, jag har själv föreslagit det för min sambo om vi får en pojke
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Grattis! Längtar så sjukt mycket nu.
  12. 6
    Grattis! Längtar så sjukt mycket nu.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Stort grattis till Elias.

    Vad härligt att få en bra förlossning också!
  14. 7
    Stort grattis till Elias.

    Vad härligt att få en bra förlossning också!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Grattis! Skönt att ni mår bra & att allt gick bra!
  16. 8
    Grattis! Skönt att ni mår bra & att allt gick bra!
  17. Medlem sedan
    Aug 2008
    #9
    Grattis till nyårspojken!
  18. 9
    Grattis till nyårspojken!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Grattis till Elias!!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  20. 10
    Grattis till Elias!!
  21. Medlem sedan
    Jun 2011
    #11
    Grattis!!

    Härligt att det gick så smidigt, det är vad jag också hoppas på... men det lär väl dröja ett tag till. Har inte ens några sammandragningar att tala om än!
  22. 11
    Grattis!!

    Härligt att det gick så smidigt, det är vad jag också hoppas på... men det lär väl dröja ett tag till. Har inte ens några sammandragningar att tala om än!
  23. Medlem sedan
    Aug 2008
    #12
    Grattis till hela familjen och välkommen till världen lilla Elias!
    Skönt att allt gick bra, börjar själv längta mer och mer nu...
    Nyårsdagen är en bra dag en perfekt start på det nya året håller ajg med om, vi hade 3års firande då av våra små troll
  24. 12
    Grattis till hela familjen och välkommen till världen lilla Elias!
    Skönt att allt gick bra, börjar själv längta mer och mer nu...
    Nyårsdagen är en bra dag en perfekt start på det nya året håller ajg med om, vi hade 3års firande då av våra små troll
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Grattis! Vi har också tänkt oss en Elias. Fast i andranamn. :-)
  26. 13
    Grattis! Vi har också tänkt oss en Elias. Fast i andranamn. :-)
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Grattis!
  28. 14
    Grattis!
  29. Medlem sedan
    Mar 2009
    #15
    Grattis!!
  30. 15
    Grattis!!
  31. Medlem sedan
    Feb 2009
    #16

    Grattis!

    ♥ I oktober 2009 kom du, älskade hjärta, och förändrade oss och våra liv ♥
  32. 16
    Grattis!
  33. Medlem sedan
    May 2011
    #17
    Ett stort grattis =)
  34. 17
    Ett stort grattis =)
  35. Medlem sedan
    Nov 2010
    #18
    Grattis till lilla Elias!
  36. 18
    Grattis till lilla Elias!
  37. Medlem sedan
    May 2011
    #19
    Jag har tre barn (5,7,8) hemma som varit helt fixerade av sitt nya syskon. Alla vill hålla, kolla när vi byter blöjor etc. I en dryg vecka hade jag 4 barn på mig oavbrutet! Jag var ganska nöjd när jullovet var över, nu är alla inne i sina rutiner igen och Elias en självklar del av familjen.
    Det är vekligen en utmaning att vara en toppenmamma samtidigt som man ska få ordning på amning, ta hand om syskonkänslor och dessutom försöka läka själv. Men det går tack vare att det ändå kretsar kring något så positivt som ett syskon.
    Det finns verkligen en anledning till att pappor behöver ta 10 pappadagar, det underlättar betydligt att dela på de första veckorna. Nu är Elias 11 dagar och det känns redan som vi hittat lite rutiner...tänk vad fort det går.
  38. 19
    Jag har tre barn (5,7,8) hemma som varit helt fixerade av sitt nya syskon. Alla vill hålla, kolla när vi byter blöjor etc. I en dryg vecka hade jag 4 barn på mig oavbrutet! Jag var ganska nöjd när jullovet var över, nu är alla inne i sina rutiner igen och Elias en självklar del av familjen.
    Det är vekligen en utmaning att vara en toppenmamma samtidigt som man ska få ordning på amning, ta hand om syskonkänslor och dessutom försöka läka själv. Men det går tack vare att det ändå kretsar kring något så positivt som ett syskon.
    Det finns verkligen en anledning till att pappor behöver ta 10 pappadagar, det underlättar betydligt att dela på de första veckorna. Nu är Elias 11 dagar och det känns redan som vi hittat lite rutiner...tänk vad fort det går.
  39. Medlem sedan
    Aug 2010
    #20
    vad skönt att ni redan börjat få in lite rutiner! kan tänka mig att det var skönt när jullovet var slut för de äldre barnen

    min sambo pluggar på folkhögskola just nu och går i skolan mån-fre 9-15. eftersom han pluggar kan han inte ta ut de 10 pappadagarna från FK, så vi vet inte riktigt hur det blir när vi kommer hem från BB. han har dock förvarnat i skolan att han kanske måste vara hemma några dagar, men vi får se hur länge det blir.
  40. 20
    vad skönt att ni redan börjat få in lite rutiner! kan tänka mig att det var skönt när jullovet var slut för de äldre barnen

    min sambo pluggar på folkhögskola just nu och går i skolan mån-fre 9-15. eftersom han pluggar kan han inte ta ut de 10 pappadagarna från FK, så vi vet inte riktigt hur det blir när vi kommer hem från BB. han har dock förvarnat i skolan att han kanske måste vara hemma några dagar, men vi får se hur länge det blir.

Liknande trådar

  1. Elias är här
    By Vanessa77 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 09:17
  2. Elias är född!
    By Mallalina in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 12:35
  3. Elias är här..
    By Felicidad in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 19:06
  4. Elias och ?
    By jojan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 14:40
  5. Vår Elias är född
    By Annica_x in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 17:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar