Sjusitsig bil med plats för barnvagn?
Många barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Sjusitsig bil med plats för barnvagn?

    Vi väntar vårt fjärde barn och är nu på jakt efter sjusitsig bil. En barnvagn ska få plats i bagaget.

    Mitt intryck är att de flesta sjusitsiga bilar har väldigt trångt bagage. Men det måste vara många familjer med fyra eller fem barn som behöver plats för barnvagn!? Vad har jag för alternativ?
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  2. 1
    Sjusitsig bil med plats för barnvagn? Vi väntar vårt fjärde barn och är nu på jakt efter sjusitsig bil. En barnvagn ska få plats i bagaget.

    Mitt intryck är att de flesta sjusitsiga bilar har väldigt trångt bagage. Men det måste vara många familjer med fyra eller fem barn som behöver plats för barnvagn!? Vad har jag för alternativ?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2
    Svårt.
    Vi har sedan vi fick vår trea haft en toyota avensis verso, det är en trevlig bil. Kul att köra och snygg att se på MEN jag upplever nu stora problem (barnen är födda 02, 04, 05 och 09), barnen växer!
    Det börjar alltså bli för trångt.
    Mina riterier för en ny bil är:
    - skjutdörrar
    - bil byggd för att alla säten ska användas dvs det ska gå att enkelt ta sig in även till de bakre platserna
    - helst vill jag ha stow and go stolar så att man enkelt kan få med sig extra packning osv

    Jag har allvarliga funderingar på en chrysler grand voyager. Där finns gott om plats iaf

    Har någon annan något förslag så tar jag mer än gärna emot dem.

    Angående barnvagn så har vi mest haft Urban Jungle och de har gått in med alla säten uppfällda utan problem. Bugaboo gick också in. När vi hade teutonia fick vi plocka bort ett säte där bak (och lyfta in en unge genom bakluckan...)

    Lycka till med bebisen och billetandet!!!
  4. 2
    Svårt.
    Vi har sedan vi fick vår trea haft en toyota avensis verso, det är en trevlig bil. Kul att köra och snygg att se på MEN jag upplever nu stora problem (barnen är födda 02, 04, 05 och 09), barnen växer!
    Det börjar alltså bli för trångt.
    Mina riterier för en ny bil är:
    - skjutdörrar
    - bil byggd för att alla säten ska användas dvs det ska gå att enkelt ta sig in även till de bakre platserna
    - helst vill jag ha stow and go stolar så att man enkelt kan få med sig extra packning osv

    Jag har allvarliga funderingar på en chrysler grand voyager. Där finns gott om plats iaf

    Har någon annan något förslag så tar jag mer än gärna emot dem.

    Angående barnvagn så har vi mest haft Urban Jungle och de har gått in med alla säten uppfällda utan problem. Bugaboo gick också in. När vi hade teutonia fick vi plocka bort ett säte där bak (och lyfta in en unge genom bakluckan...)

    Lycka till med bebisen och billetandet!!!
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Tar det igen;)!

    Toyota Previa är bra på alla sätt och vis. I min av nyare modell ( den gamla 95an kunde jag sätta vagnen utfäll i bagaget, en Emmaljunga.) Nu är de en aning mindre där bak. Men en ihopfälld vagn och lite annan packning är inga problem. Man kan skjuta sätena framåt för mer plats. Har man barnen där bak så krävs ju inte maximalt benutrymme.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Tar det igen;)! Toyota Previa är bra på alla sätt och vis. I min av nyare modell ( den gamla 95an kunde jag sätta vagnen utfäll i bagaget, en Emmaljunga.) Nu är de en aning mindre där bak. Men en ihopfälld vagn och lite annan packning är inga problem. Man kan skjuta sätena framåt för mer plats. Har man barnen där bak så krävs ju inte maximalt benutrymme.
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4
    Vi har en Chrysler Voyager. Gillar den skarpt! Vi har bara tre barn men den funkade bra även på den tiden vi hade klumpig stor barnvagn till minstingen. Och nu för tiden har vi ofta något extrabarn/kompis med i bilen och det känns alltid som det är bra med plats. Enda gången jag upplevde bilen som riktigt full var när vi åkte till fjällen i fjol, men vad kan man vänta sig av en sån vecka...? Alltid massa packning!!!
  8. 4
    Vi har en Chrysler Voyager. Gillar den skarpt! Vi har bara tre barn men den funkade bra även på den tiden vi hade klumpig stor barnvagn till minstingen. Och nu för tiden har vi ofta något extrabarn/kompis med i bilen och det känns alltid som det är bra med plats. Enda gången jag upplevde bilen som riktigt full var när vi åkte till fjällen i fjol, men vad kan man vänta sig av en sån vecka...? Alltid massa packning!!!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Vi har en Chevrolet trans sport - man kan bara köpa beggade nu - men den har väldigt bra plats för barnvagn. Grattis till graviditeten!
  10. 5
    Vi har en Chevrolet trans sport - man kan bara köpa beggade nu - men den har väldigt bra plats för barnvagn. Grattis till graviditeten!
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Renult Espace finns ju också sjusitsig. Är helnöjd med vår och får in rullstolen med alla säten uppe, kan var lite knixigt om alla där bak kräver fullt benutrymme och lite till. Tas ett säte ur sitter 4 stycken urbra och rullstolen lyfts in hel.
    Annars får man gå upp på de riktiga minibussarna och då får man ju helt annat utrymme, både för packning och passagerare. Ingen skillnad att köra mot vanliga lite större bilar och man ser över andra bilar. Lite struligare med parkernig kan det var men som sagt utrymme finns. Har själv haft mercedes sprinter (den stora). Vi hade 6 säten bak dubbelsäte fram vid passagerar sidan och vi kunde flytta runt sätena där bak om vi ville.
  12. 6
    Renult Espace finns ju också sjusitsig. Är helnöjd med vår och får in rullstolen med alla säten uppe, kan var lite knixigt om alla där bak kräver fullt benutrymme och lite till. Tas ett säte ur sitter 4 stycken urbra och rullstolen lyfts in hel.
    Annars får man gå upp på de riktiga minibussarna och då får man ju helt annat utrymme, både för packning och passagerare. Ingen skillnad att köra mot vanliga lite större bilar och man ser över andra bilar. Lite struligare med parkernig kan det var men som sagt utrymme finns. Har själv haft mercedes sprinter (den stora). Vi hade 6 säten bak dubbelsäte fram vid passagerar sidan och vi kunde flytta runt sätena där bak om vi ville.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Grattis till nr4! Vi fick tvillingar nu i höstast och vi har även en 3 åring så vi fick lov att skaffa en ny bil för att få platts med alla bilbarnstolar och tvillingvagn. Vi köpte en sju sittsig Santa Fe (Hyundai) som vi är väldigt nöjda med. Men vist, vi har även fått köpa till en rejäl takbox för att få med alla grejer när vi åker bort för att få platts med allt.
    Hoppas ni hittar en som passar er.
  14. 7
    Grattis till nr4! Vi fick tvillingar nu i höstast och vi har även en 3 åring så vi fick lov att skaffa en ny bil för att få platts med alla bilbarnstolar och tvillingvagn. Vi köpte en sju sittsig Santa Fe (Hyundai) som vi är väldigt nöjda med. Men vist, vi har även fått köpa till en rejäl takbox för att få med alla grejer när vi åker bort för att få platts med allt.
    Hoppas ni hittar en som passar er.
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #8
    Toyota Previa! Rullar problemfritt, drar förhållandevis lite, får plats med tvillingvagn bak, bättre säten än Chryslern (enligt mig).
  16. 8
    Toyota Previa! Rullar problemfritt, drar förhållandevis lite, får plats med tvillingvagn bak, bättre säten än Chryslern (enligt mig).
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9
    Vi har Chev Tran sport. I bagaget har vi haft både tvillingvagn(carena double Swing) + en 40kg Goldenretriver. Sätes komb 2, 3, 2 är det ultimata om man har 4 barn då kan man fälla ner ett säte bak och få ännu större bagage utrymme
  18. 9
    Vi har Chev Tran sport. I bagaget har vi haft både tvillingvagn(carena double Swing) + en 40kg Goldenretriver. Sätes komb 2, 3, 2 är det ultimata om man har 4 barn då kan man fälla ner ett säte bak och få ännu större bagage utrymme
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10

    Älskar min också!

    Bästa bilen jag har haft. Har en 05 med 7 säten, automat och bästa någonsin, backkamera!

    Har hört att de inte tillverkas mer, eller är det det att de inte säljs i Europa längre..Får lätt panik. Vad ska jag köpa nästa gång.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  20. 10
    Älskar min också! Bästa bilen jag har haft. Har en 05 med 7 säten, automat och bästa någonsin, backkamera!

    Har hört att de inte tillverkas mer, eller är det det att de inte säljs i Europa längre..Får lätt panik. Vad ska jag köpa nästa gång.
  21. Medlem sedan
    Nov 2009
    #11
    Väntar också fyran och tittar runt på olika alternativ.
    De krav som vi har i grunden är;
    Skjutdörr
    7 ordentliga säten, inga trånga extrasäten.
    Plats till syskonvagn trots alla säten på plats.

    Den som vi har hittat och som känns som något att åka och titta på är Volkswagen Caddy Maxi Life (tror jag den heter.) Den finns som skåpbil, femsitsig och som förlängd sjusitsig.
    Verkar bra prismässigt också.
    Nu har vi inte hunnit åka och provkört än. Ville bara tipsa.
  22. 11
    Väntar också fyran och tittar runt på olika alternativ.
    De krav som vi har i grunden är;
    Skjutdörr
    7 ordentliga säten, inga trånga extrasäten.
    Plats till syskonvagn trots alla säten på plats.

    Den som vi har hittat och som känns som något att åka och titta på är Volkswagen Caddy Maxi Life (tror jag den heter.) Den finns som skåpbil, femsitsig och som förlängd sjusitsig.
    Verkar bra prismässigt också.
    Nu har vi inte hunnit åka och provkört än. Ville bara tipsa.
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Om du väntar en fyra så får ju barnvagnen i många fall ändå plats i bilen, om man gör om den till en sexsitsig istället för en sjusitsig bil. Så gjorde vi, vi har en SEAT Alhambra, och det funkar kanonbra. Det är bara att rulla in hela barnvagnen - vi har en stor Teutonia barnvagn.
    På semestrar har vi packat bagaget på så sätt, och så har vi haft en paraplyvagn istället för den stora barnvagnen - så det funkar faktiskt också med barnvagn och mycket bagage även i en sån lite mindre sjusitsig bil :-)
  24. 12
    Om du väntar en fyra så får ju barnvagnen i många fall ändå plats i bilen, om man gör om den till en sexsitsig istället för en sjusitsig bil. Så gjorde vi, vi har en SEAT Alhambra, och det funkar kanonbra. Det är bara att rulla in hela barnvagnen - vi har en stor Teutonia barnvagn.
    På semestrar har vi packat bagaget på så sätt, och så har vi haft en paraplyvagn istället för den stora barnvagnen - så det funkar faktiskt också med barnvagn och mycket bagage även i en sån lite mindre sjusitsig bil :-)

Liknande trådar

  1. Får man plats med barnvagn?
    By C@ttis in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 15:12
  2. Du har plats 85 i kön
    By "Es mamma" in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 11:56
  3. Bra sjusitsig diesel?
    By Minama in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 10:41
  4. Ford Galaxy-97, sjusitsig
    By AnneF med 3 busar in forum Bilsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 10:09
  5. Plats 65
    By Anonym in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar