Jag skriver in mig här
_1209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Jag skriver in mig här

    Japp, igår fick vi äntligen det där efterlängtade positiva grav.testet.
    Det känns fortfarande lite overkligt.
    Vi har försökt länge, och hade precis gjort klart vår utredning för barnlöshet på reproduktionscentrum.
    Där konstaterades det att det skulle vara nästan omöjligt för oss att få barn på egen hand och tanken var att vi i februari skulle påbörja behandling inför en första insemination.
    Hade BIM den 30 december och plötsligt bestämde sig mensen för att utebli.
    Nog för att jag brukar ha regelbunden mens, men att jag skulle vara gravid kändes ändå så otroligt att jag knappt vågade hoppas ens.
    Men igår på BIM + 1vecka tog jag ett test och hann inte ens lägga ner det innan det lös 2 starka röda streck mot mig.
    Mot alla odds har vi på försök nr 21 lyckats helt själva.
  2. 1
    Jag skriver in mig här Japp, igår fick vi äntligen det där efterlängtade positiva grav.testet.
    Det känns fortfarande lite overkligt.
    Vi har försökt länge, och hade precis gjort klart vår utredning för barnlöshet på reproduktionscentrum.
    Där konstaterades det att det skulle vara nästan omöjligt för oss att få barn på egen hand och tanken var att vi i februari skulle påbörja behandling inför en första insemination.
    Hade BIM den 30 december och plötsligt bestämde sig mensen för att utebli.
    Nog för att jag brukar ha regelbunden mens, men att jag skulle vara gravid kändes ändå så otroligt att jag knappt vågade hoppas ens.
    Men igår på BIM + 1vecka tog jag ett test och hann inte ens lägga ner det innan det lös 2 starka röda streck mot mig.
    Mot alla odds har vi på försök nr 21 lyckats helt själva.
  3. 3?!?
    #2
    Välkommen och vad kul att ni klarade det på egen hand
  4. 2
    Välkommen och vad kul att ni klarade det på egen hand
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Stort grattis och välkommen hit!
    Fantastiskt skönt att ni lyckades på egen hand. Grattis igen!
  6. 3
    Stort grattis och välkommen hit!
    Fantastiskt skönt att ni lyckades på egen hand. Grattis igen!
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Men wow vilken historia ni har. Jättegrattis till er och välkommen hit
  8. 4
    Men wow vilken historia ni har. Jättegrattis till er och välkommen hit
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Grattis! Och varmt välkommen till septembergruppen!
    Haka på och skriv in dig på BF-listan!
  10. 5
    Grattis! Och varmt välkommen till septembergruppen!
    Haka på och skriv in dig på BF-listan!
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Tack allihop!
    Vilket välkomnande.

    Jag funderade på det där med BF-listan men så vet jag inte något exakt datum, det beror på vilken sida man kollar på.
    Jag har ingen koll på exakt vilken dag ÄL var så jag har räknat ifrån förra mensen. Och då får jag fram datum mellan 7-10 september...
    Var har ni valt att räkna ut BF-datum?
  12. 6
    Tack allihop!
    Vilket välkomnande.

    Jag funderade på det där med BF-listan men så vet jag inte något exakt datum, det beror på vilken sida man kollar på.
    Jag har ingen koll på exakt vilken dag ÄL var så jag har räknat ifrån förra mensen. Och då får jag fram datum mellan 7-10 september...
    Var har ni valt att räkna ut BF-datum?
  13. 3?!?
    #7
    Jag har kollat på lite olika sidor och räknat både efter sista mens och efter ÄL sen tog jag datumet som låg senast så får jag förhoppningsvis flytta på "rätt håll" efter UL Fick svar från 31/8 -7/9...
  14. 7
    Jag har kollat på lite olika sidor och räknat både efter sista mens och efter ÄL sen tog jag datumet som låg senast så får jag förhoppningsvis flytta på "rätt håll" efter UL Fick svar från 31/8 -7/9...
  15. Anonym
    #8
    Hej! Jag skulle med haft bim samma datum som dig. Ej ännu fått min mens. Har du känt av något denna veckan? För mig så har mensen inte kännts långt borta, men inte kommit.

    Grattis!
  16. 8
    Hej! Jag skulle med haft bim samma datum som dig. Ej ännu fått min mens. Har du känt av något denna veckan? För mig så har mensen inte kännts långt borta, men inte kommit.

    Grattis!
  17. Medlem sedan
    May 2011
    #9
    Hej!
    Ja, jag har kännt av litegrann.
    Har en konstant "mensvärk", ett lätt illamående på eftermiddagarna och VÄLDIGT ömma bröst som inte får plats i BHn längre.
    Men jag trodde bara att det var kraftig PMS ända fram till jag gjorde testet. Det som utmärkt sig mest för mig är brösten som är så extremt ömma och "sticker" hela tiden.
    Håller tummarna för dig att du också är gravid.
  18. 9
    Hej!
    Ja, jag har kännt av litegrann.
    Har en konstant "mensvärk", ett lätt illamående på eftermiddagarna och VÄLDIGT ömma bröst som inte får plats i BHn längre.
    Men jag trodde bara att det var kraftig PMS ända fram till jag gjorde testet. Det som utmärkt sig mest för mig är brösten som är så extremt ömma och "sticker" hela tiden.
    Håller tummarna för dig att du också är gravid.
  19. Hoppas!
    #10
    Oh så häääärligt! Vilken historia, blir varm i hela kroppen!
    All lycka till Er! Vi får förhoppningsvis följas åt här i ankomstgruppen framöver
    Gratulerar!!!
  20. 10
    Oh så häääärligt! Vilken historia, blir varm i hela kroppen!
    All lycka till Er! Vi får förhoppningsvis följas åt här i ankomstgruppen framöver
    Gratulerar!!!
  21. Anonym
    #11
    Jag ska också ta och köpa ett test. Vågar inte. Löjlig jag är. Vill ju, men tror jag kommer bli rädd. Hur reagerade du?
  22. 11
    Jag ska också ta och köpa ett test. Vågar inte. Löjlig jag är. Vill ju, men tror jag kommer bli rädd. Hur reagerade du?
  23. Hoppas!
    #12
    Nää du är inte löjlig! Det är ju normalt! Jag har blivit lite skakis slla tre gångerna fnittrig och överlycklig!!
    Med första plusset satte jag mig ner på toaletten stirrade på order 'Gravid' och var lycklig och kände att OJ det här är STORT!!
    En sån härlig men pirrig känsla, luv it!!

    Du vågar!!
  24. 12
    Nää du är inte löjlig! Det är ju normalt! Jag har blivit lite skakis slla tre gångerna fnittrig och överlycklig!!
    Med första plusset satte jag mig ner på toaletten stirrade på order 'Gravid' och var lycklig och kände att OJ det här är STORT!!
    En sån härlig men pirrig känsla, luv it!!

    Du vågar!!
  25. Anonym
    #13
    Tack! Ska köpa ett test...återkommer. hur går det för ts? =) överlycklig till tusen förstår jag=) mys
  26. 13
    Tack! Ska köpa ett test...återkommer. hur går det för ts? =) överlycklig till tusen förstår jag=) mys
  27. Medlem sedan
    May 2011
    #14
    Självklart är jag jättelycklig, men det har inte riktigt sjunkit in ännu att jag faktiskt är gravid.
    Trodde att jag skulle reagera annorlunda när jag äntligen fick det där positiva resultatet. Men jag har varit så totalt instäld på att det inte kommer att gå utan hjälp så jag har svårt att tro att det är sant.
    För min sambo sjönk det in när han var på jobbet igår sa han. Dom andra måste ju undrat när han satt där och småflinade för sig själv.
    Jag hoppas såklart att det sjunker in för mig också så småningom men så länge bebisen mår bra så kan jag vara hur lycklig som helst ändå.

    Hur har det gått med testet?
    Håller tummarna så hårt jag bara kan.
  28. 14
    Självklart är jag jättelycklig, men det har inte riktigt sjunkit in ännu att jag faktiskt är gravid.
    Trodde att jag skulle reagera annorlunda när jag äntligen fick det där positiva resultatet. Men jag har varit så totalt instäld på att det inte kommer att gå utan hjälp så jag har svårt att tro att det är sant.
    För min sambo sjönk det in när han var på jobbet igår sa han. Dom andra måste ju undrat när han satt där och småflinade för sig själv.
    Jag hoppas såklart att det sjunker in för mig också så småningom men så länge bebisen mår bra så kan jag vara hur lycklig som helst ändå.

    Hur har det gått med testet?
    Håller tummarna så hårt jag bara kan.
  29. Anonym
    #15
    Jag beställde faktiskt från tesrlagret i em. De kommer förhoppningsvis imorgon. Så i morrn kväll förhoppningsvis hehe. Ingen mens alls i sikte iaf! Men känner mig svullen på ett konstigt sätt. Inbillning kanske.

    Jag kan tänka MIG att det kan ta ett tag=)
  30. 15
    Jag beställde faktiskt från tesrlagret i em. De kommer förhoppningsvis imorgon. Så i morrn kväll förhoppningsvis hehe. Ingen mens alls i sikte iaf! Men känner mig svullen på ett konstigt sätt. Inbillning kanske.

    Jag kan tänka MIG att det kan ta ett tag=)
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16
    Hej igen...

    Kan inte låta bli att gratulera dig här också, vännen: grattis!

    Jag är så glad för er skull och håller alla fingrar och tår för att allt ska gå bra. Det är något magiskt över situationer som eran, att det verkligen finns mirakel!

    Stor kram!
  32. 16
    Hej igen...

    Kan inte låta bli att gratulera dig här också, vännen: grattis!

    Jag är så glad för er skull och håller alla fingrar och tår för att allt ska gå bra. Det är något magiskt över situationer som eran, att det verkligen finns mirakel!

    Stor kram!
  33. Anonym
    #17
    testade neg alldeles nyss...inte en rand i sikte. Antar att det är så också. Lycka till i din graviditet nu och all lycka!=)
  34. 17
    testade neg alldeles nyss...inte en rand i sikte. Antar att det är så också. Lycka till i din graviditet nu och all lycka!=)
  35. Medlem sedan
    May 2011
    #18
    Tack snälla du!
    Det värmer så i hjärtat att veta att du "håller koll" på mig.
    Och jag är allt inne i aprilgruppen och håller koll på dig också, flera gånger i veckan.
  36. 18
    Tack snälla du!
    Det värmer så i hjärtat att veta att du "håller koll" på mig.
    Och jag är allt inne i aprilgruppen och håller koll på dig också, flera gånger i veckan.
  37. Medlem sedan
    May 2011
    #19
    Men vad tråkigt att höra.
    Kanske är det så att du är en låghormonare och inte får positivt test på ytterligare några dagar?
    Jag hoppas på det i alla fall.
    Önskar dig all lycka till och fortsätter hålla tummarna ända fram tills mensen dyker upp.

    Kram
  38. 19
    Men vad tråkigt att höra.
    Kanske är det så att du är en låghormonare och inte får positivt test på ytterligare några dagar?
    Jag hoppas på det i alla fall.
    Önskar dig all lycka till och fortsätter hålla tummarna ända fram tills mensen dyker upp.

    Kram
  39. Anonym
    #20
    hehe har 6 testar att förbruka här hemma...ska ta en till morgonen.
  40. 20
    hehe har 6 testar att förbruka här hemma...ska ta en till morgonen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skriver in mig här
    By Crista m två in forum Försöker bli med barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 09:00
  2. Skriver här med
    By YoCheri in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 10:46
  3. Om jag skriver
    By OlgaR in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 19:02
  4. skriver in mig... :-) NY
    By katarina in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 09:52
  5. Att jag ens skriver här....
    By singel ? in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 22:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar