Gud och jag varje dag - babyandakts
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Gud och jag varje dag - babyandakts

    bok har vi fått till jul. Den har ett bibelord (i ordning från Mos til uppenbarelseboken - totalt oanpassat til kyrkoåret) och en liten betraktelse för varje dag+ en vers för varje dag. Bilderna är nog ungefär motsatsen till Anne de Vries . VÄLDIGT sockersöta. Vi har inte hunnit så långt i den än, men jag tycker att den verkar OK. Ungefär vad småbarn orkar med att höra på - och en del tankar värda att prata med barnen om. Något amerikanskt ytligt till och från (speciellt verserna, som missar målet å det grövsta emellanåt). Och kanske förvirrarnde att det vara är en vers och barnen inte alls vet sammanhanget - men man får väl dra det också då.
  2. 1
    Gud och jag varje dag - babyandakts bok har vi fått till jul. Den har ett bibelord (i ordning från Mos til uppenbarelseboken - totalt oanpassat til kyrkoåret) och en liten betraktelse för varje dag+ en vers för varje dag. Bilderna är nog ungefär motsatsen till Anne de Vries . VÄLDIGT sockersöta. Vi har inte hunnit så långt i den än, men jag tycker att den verkar OK. Ungefär vad småbarn orkar med att höra på - och en del tankar värda att prata med barnen om. Något amerikanskt ytligt till och från (speciellt verserna, som missar målet å det grövsta emellanåt). Och kanske förvirrarnde att det vara är en vers och barnen inte alls vet sammanhanget - men man får väl dra det också då.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Hehe.... så man får själv vara ganska bevandrad för att kunna ge något till barnen ur denna bok? Vad heter boken? Kanske är något för vår församling att ge till de barn som blir välsignade?? Vad tror du??
  4. 2
    Hehe.... så man får själv vara ganska bevandrad för att kunna ge något till barnen ur denna bok? Vad heter boken? Kanske är något för vår församling att ge till de barn som blir välsignade?? Vad tror du??
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Den heter Gud och jag varje dag! Skriven av Carla Barnhill och illustrerad av Elena Kucharik, utgiven på KM & Bornelings (isbn 978-91-7317-018-5). Den kan vara ngt. Jag tycker att barnbibel och sångbok är viktgiare- men det kanske de välsignade barnen redan har hemma? (Himmelbitar är bra rörelsesånger för barn som inte har det hemma). Men för oss kändes den här som ett bra komplement - just för att underlätta andakter och samtal om det andliga i hemmet kan det vara bra (om man inte tycker att den är för amerikansk - kika!)
  6. 3
    Den heter Gud och jag varje dag! Skriven av Carla Barnhill och illustrerad av Elena Kucharik, utgiven på KM & Bornelings (isbn 978-91-7317-018-5). Den kan vara ngt. Jag tycker att barnbibel och sångbok är viktgiare- men det kanske de välsignade barnen redan har hemma? (Himmelbitar är bra rörelsesånger för barn som inte har det hemma). Men för oss kändes den här som ett bra komplement - just för att underlätta andakter och samtal om det andliga i hemmet kan det vara bra (om man inte tycker att den är för amerikansk - kika!)
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Tack.. då vet jag vilken det är. Vi har den på min förskola. Vi får se vad det blir för inköp.
  8. 4
    Tack.. då vet jag vilken det är. Vi har den på min förskola. Vi får se vad det blir för inköp.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Då har du nog läst mer i den än jag - vad tycker du? Jag hakar upp mig på en del saker - men... OK som ide-till-andaktsbok ändå.
  10. 5
    Då har du nog läst mer i den än jag - vad tycker du? Jag hakar upp mig på en del saker - men... OK som ide-till-andaktsbok ändå.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Jag har inte läst den på länge och vad jag kommer ihåg kändes det som det saknades en hel del i den. Har för mej att det var väldigt lite text i varje kapitel och det är väl okej men inte när det blir så lite att det blir lite ofattligt. Man får lägga till en hel del själv.
  12. 6
    Jag har inte läst den på länge och vad jag kommer ihåg kändes det som det saknades en hel del i den. Har för mej att det var väldigt lite text i varje kapitel och det är väl okej men inte när det blir så lite att det blir lite ofattligt. Man får lägga till en hel del själv.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Håller absolut med där . vissreligen kan man kanske tänka att det blir en väldigt kort andakt -som kanske passar små - men bibelorden blir väl lösryckta om man inte förklarar vem Josua var och mer om löftet Gud gav honom och helst en koppling till NT. LITET mer skinn på benen hade inte suttit illa.
  14. 7
    Håller absolut med där . vissreligen kan man kanske tänka att det blir en väldigt kort andakt -som kanske passar små - men bibelorden blir väl lösryckta om man inte förklarar vem Josua var och mer om löftet Gud gav honom och helst en koppling till NT. LITET mer skinn på benen hade inte suttit illa.

Liknande trådar

  1. Städa städa varje söndag och så varje
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 13:24
  2. Varje kväll och varje morgon
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 11:36
  3. Städa städa varje fredag och så varje
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:41
  4. en av varje
    By -jenna- in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 14:14
  5. En av varje?!
    By Katarina m L o M in forum _0905 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar