Cysta i magen (på bebisen)
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    Cysta i magen (på bebisen)

    Jag skrev precis i en annan tråd om att jag var på mitt RUL (det andra eftersom det första var för tidigt) idag och det mesta såg väldigt bra ut. Dock visade det sig att bebisen har en liten cysta i magen, oklart var exakt, och jag ska tillbaka på koll om tre veckor.

    Enligt läkaren är detta inte helt ovanligt och de flesta cystor försvinner av sig självt efter bara någon vecka. Vi blir ju såklart ändå oroliga. Är det någon som på något sätt har erfarenhet av cystor i buken på fostret?

    Vi fick slutligen också veta att "han" inte alls var en han utan en hon. Känns jättehäftigt att kunna börja prata om bebisen som hon och inte den, även om vi blev väldigt förvånade. (Trodde verkligen att det var en kille.) Så till stor del är vi jätteglada efter dagens RUL bara lite oro som hänger kvar...
  2. 1
    Cysta i magen (på bebisen) Jag skrev precis i en annan tråd om att jag var på mitt RUL (det andra eftersom det första var för tidigt) idag och det mesta såg väldigt bra ut. Dock visade det sig att bebisen har en liten cysta i magen, oklart var exakt, och jag ska tillbaka på koll om tre veckor.

    Enligt läkaren är detta inte helt ovanligt och de flesta cystor försvinner av sig självt efter bara någon vecka. Vi blir ju såklart ändå oroliga. Är det någon som på något sätt har erfarenhet av cystor i buken på fostret?

    Vi fick slutligen också veta att "han" inte alls var en han utan en hon. Känns jättehäftigt att kunna börja prata om bebisen som hon och inte den, även om vi blev väldigt förvånade. (Trodde verkligen att det var en kille.) Så till stor del är vi jätteglada efter dagens RUL bara lite oro som hänger kvar...
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Förstår oron, men har också hört det där om att det ofta försvinner ganska snart. Känner bara en kompis som detta har hänt och hennes pojke föddes fullt frisk. Som med så mycket annat gällande graviditet är det bara att vänta och se... Håller tummarna för er!
  4. 2
    Förstår oron, men har också hört det där om att det ofta försvinner ganska snart. Känner bara en kompis som detta har hänt och hennes pojke föddes fullt frisk. Som med så mycket annat gällande graviditet är det bara att vänta och se... Håller tummarna för er!
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Har inte hört talas om att bebisar kan ha cystor, förstår att ni blir oroliga. Jag håller tummarna att allt är bra med er bebis och cystan är borta till nästa koll
  6. 3
    Har inte hört talas om att bebisar kan ha cystor, förstår att ni blir oroliga. Jag håller tummarna att allt är bra med er bebis och cystan är borta till nästa koll
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Förstår din oro. Hoppas att den växer tillbaka snart! Dock roligt att få veta könet på bebisen! Grattis till er lilla tös
    Kram kram!
  8. 4
    Förstår din oro. Hoppas att den växer tillbaka snart! Dock roligt att få veta könet på bebisen! Grattis till er lilla tös
    Kram kram!
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    har en cysta jag med, inte på bebis, men den sitter i vägen för vaginal förlossning, som d är nu kommer det bli planerat snitt om inte cystan försvinner eller flyttar på sig, i vilket fall som helst är den helt ofarlig o d är säkert den som sitter på din lilla flicka med!

    Ska med få en flicka

    tillbaka till sjukan om 4 veckor o ska kolla om cystan växt till sig, har den d måste ja börja gå på koll en gång i månaden o planera snitt datum, spricker den blir akut snitt, vi får se om 4 veckor hur d ser ut!
  10. 5
    har en cysta jag med, inte på bebis, men den sitter i vägen för vaginal förlossning, som d är nu kommer det bli planerat snitt om inte cystan försvinner eller flyttar på sig, i vilket fall som helst är den helt ofarlig o d är säkert den som sitter på din lilla flicka med!

    Ska med få en flicka

    tillbaka till sjukan om 4 veckor o ska kolla om cystan växt till sig, har den d måste ja börja gå på koll en gång i månaden o planera snitt datum, spricker den blir akut snitt, vi får se om 4 veckor hur d ser ut!

Liknande trådar

  1. Hur ligger bebisen i magen?
    By LinneG in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 13:40
  2. Bebisen i magen
    By myran79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 13:19
  3. än är bebisen kvar i magen
    By vera väntar trean in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 10:06
  4. Bebisen i magen...?
    By palomita in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 22:18
  5. Lilla bebisen har en cysta
    By Naddi in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 10:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar