Adrians lillasyster är här!
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Adrians lillasyster är här!

    Efter latensfas som började omkring 03 den 10:e och fortfarande höll stadigt 10 min mellan "värkarna" vid 18 på kvällen var vi inne på förlossningen på kontroll. Efter lite diskussion var deras förslag att jag skulle stanna kvar, få sovdos så att jag fick lite vila och ha mer ork kvar när krafterna verkligen behövdes senare i förlossningen.

    Sagt och gjort, sov/slumrade 21-05 med enstaka värkar, vid 05 fick vi lite frukost och kroppen började ticka igång igen. Vid 8-tiden gjordes undersökning och jag var öppen drygt 4 cm. Värkarna kom tätare fram till 10:20 när nästa undersökning gjordes och då låg jag på 7 cm. Nu började det nästan gå i ett och 10:57 11/1 föddes dottern som sannolikt ska heta Ida. Hon vägde 3460 g och mätte 50 cm på längden och 36 cm runt huvudet (och är så klart världens sötaste )

    Det räckte med TENS och lustgas som smärtlindring, jag är hel i underlivet och vår lilla flicka mår alldeles utmärkt! Vi hade ställt in oss på att åka hem efter läkarundersökningen, men de hade så fullt upp att vi blev tvungna att sova kvar i natt också innan vi äntligen fick åka hem idag på morgonen.

    För skojs skull vägde jag mig under gårdagen - 5,5 kg från inskrivningen på förlossningen

    Kram på er allihopa!
    -- Adrian 2009-05 och Ida 2012-01 --

    sawstreet.blogspot.com
  2. 1
    Adrians lillasyster är här! Efter latensfas som började omkring 03 den 10:e och fortfarande höll stadigt 10 min mellan "värkarna" vid 18 på kvällen var vi inne på förlossningen på kontroll. Efter lite diskussion var deras förslag att jag skulle stanna kvar, få sovdos så att jag fick lite vila och ha mer ork kvar när krafterna verkligen behövdes senare i förlossningen.

    Sagt och gjort, sov/slumrade 21-05 med enstaka värkar, vid 05 fick vi lite frukost och kroppen började ticka igång igen. Vid 8-tiden gjordes undersökning och jag var öppen drygt 4 cm. Värkarna kom tätare fram till 10:20 när nästa undersökning gjordes och då låg jag på 7 cm. Nu började det nästan gå i ett och 10:57 11/1 föddes dottern som sannolikt ska heta Ida. Hon vägde 3460 g och mätte 50 cm på längden och 36 cm runt huvudet (och är så klart världens sötaste )

    Det räckte med TENS och lustgas som smärtlindring, jag är hel i underlivet och vår lilla flicka mår alldeles utmärkt! Vi hade ställt in oss på att åka hem efter läkarundersökningen, men de hade så fullt upp att vi blev tvungna att sova kvar i natt också innan vi äntligen fick åka hem idag på morgonen.

    För skojs skull vägde jag mig under gårdagen - 5,5 kg från inskrivningen på förlossningen

    Kram på er allihopa!
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Grattis!
    Vad skönt att förlossningen gick bra, även om ni fick stanna litelängre än ni tänkt er.
  4. 2
    Grattis!
    Vad skönt att förlossningen gick bra, även om ni fick stanna litelängre än ni tänkt er.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    åh vad roligt, jättestort grattis! skönt att höra att allt gick så bra! kram
  6. 3
    åh vad roligt, jättestort grattis! skönt att höra att allt gick så bra! kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Stort grattis och välkommen lilla Ida
  8. 4
    Stort grattis och välkommen lilla Ida
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Grattis till en liten Ida!!! Vad skönt att höra att allt gick så bra med förlossningen. Och vilket fint namn, det hade vi oxå funderat på!

    Kramar till hela familjen!

    Klara
  10. 5
    Grattis till en liten Ida!!! Vad skönt att höra att allt gick så bra med förlossningen. Och vilket fint namn, det hade vi oxå funderat på!

    Kramar till hela familjen!

    Klara
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Stort grattis.

    Lustigt att vi prickade samma dag för våra finaste lillasystrar när vi var beräknade samtidigt också. :-)
  12. 6
    Stort grattis.

    Lustigt att vi prickade samma dag för våra finaste lillasystrar när vi var beräknade samtidigt också. :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    Tänkte precis samma! och Spinnelanna skulle väl ha sitt planerade snitt igår också? Hennes BF var också 14/1 är jag ganska säker på.
  14. 7
    Tänkte precis samma! och Spinnelanna skulle väl ha sitt planerade snitt igår också? Hennes BF var också 14/1 är jag ganska säker på.
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Grattis!!! Å vad jag längtar nu!!
  16. 8
    Grattis!!! Å vad jag längtar nu!!
  17. Medlem sedan
    Sep 2011
    #9
    jätte grattis!
  18. 9
    jätte grattis!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Grattis till lillasyster! Det låter som en jobbig latensfas, men en bra förlossning när det väl drog igång.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  20. 10
    Grattis till lillasyster! Det låter som en jobbig latensfas, men en bra förlossning när det väl drog igång.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Härligt med förlossning efter en lång latensfas. Skönt att du inte sprack och att det gick så bra. Grattis till tösen!
  22. 11
    Härligt med förlossning efter en lång latensfas. Skönt att du inte sprack och att det gick så bra. Grattis till tösen!
  23. Medlem sedan
    Jan 1998
    #12
    Grattis till lillasyster!
  24. 12
    Grattis till lillasyster!
  25. Medlem sedan
    Aug 2008
    #13
    Grattis! Skönt att allt gick bra. kram
  26. 13
    Grattis! Skönt att allt gick bra. kram
  27. Medlem sedan
    Nov 2010
    #14
    Grattis till den lilla tösen... så skönt att allt gick bra.
  28. 14
    Grattis till den lilla tösen... så skönt att allt gick bra.
  29. Medlem sedan
    Jun 2011
    #15
    grattis!
  30. 15
    grattis!
  31. Medlem sedan
    Feb 2011
    #16
    Grattis!
  32. 16
    Grattis!

Liknande trådar

  1. Adrians lillasyster är här!
    By ms_skywalker in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-19, 16:08
  2. Adrians lillebror???
    By t1n4h in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 13:40
  3. Adrians syskon?
    By styrox in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 20:32
  4. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
  5. adrians syskon
    By beslutsångest in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar