Tablett samt utredning vid missfall
Missfall
  1. Anonym
    #1

    Tablett samt utredning vid missfall

    Vi har nu vårat 3:e missfall, på gång, var hos gyn i torsdags o då såg han att hjärtat slutat slå, men jag ska på en extra koll innan jag får cytotectabletter att ta hemma.Känns meningslöst med en extrakoll,men det var rutin sist oxå...

    Första frågan: Förra gången,var i ung samma tid som nu, vecka 8 då o nu 7-8,vet inte exakt, iaf så fick jag första tabl Mifegyne att mjuka upp livmodern med o 2 dagar senare cytotec, denna gång sa gyn att det inte behövs mifegyne. Finns det ngn här som bara fått cytotec???

    Andra frågan: vad ingår i utredning när man fått 3 missfall??Han pratade om utredning när allt är över.

    Tilläggas kan att vi har en frisk dotter född 08, men vill ha syskon,men alltså inte lyckats...
  2. 1
    Tablett samt utredning vid missfall Vi har nu vårat 3:e missfall, på gång, var hos gyn i torsdags o då såg han att hjärtat slutat slå, men jag ska på en extra koll innan jag får cytotectabletter att ta hemma.Känns meningslöst med en extrakoll,men det var rutin sist oxå...

    Första frågan: Förra gången,var i ung samma tid som nu, vecka 8 då o nu 7-8,vet inte exakt, iaf så fick jag första tabl Mifegyne att mjuka upp livmodern med o 2 dagar senare cytotec, denna gång sa gyn att det inte behövs mifegyne. Finns det ngn här som bara fått cytotec???

    Andra frågan: vad ingår i utredning när man fått 3 missfall??Han pratade om utredning när allt är över.

    Tilläggas kan att vi har en frisk dotter född 08, men vill ha syskon,men alltså inte lyckats...
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Det är ofta vanlig¨t att bara få cytotec vid missed abortion.
  4. 2
    Det är ofta vanlig¨t att bara få cytotec vid missed abortion.
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Jag har precis haft mitt andra missfall, men denna gången var jag inte och kollade det. Får hoppas på tredje gången gillt.. Jag har två friska barn sen innan födda -04 och -07..
    Jag har inte fått tabletter vid första missfallet iheller.
  6. 3
    Jag har precis haft mitt andra missfall, men denna gången var jag inte och kollade det. Får hoppas på tredje gången gillt.. Jag har två friska barn sen innan födda -04 och -07..
    Jag har inte fått tabletter vid första missfallet iheller.
  7. Anonym
    #4
    Okej, för sist fick jag Mifegyne först ,men det kanske man inte alltid får då. hur är det med utredning efter tredje missfallet???Någon som gjort en sådan för att utreda vad som kan ha gått fel, vad ingår i den???Tacksam för svar.
  8. 4
    Okej, för sist fick jag Mifegyne först ,men det kanske man inte alltid får då. hur är det med utredning efter tredje missfallet???Någon som gjort en sådan för att utreda vad som kan ha gått fel, vad ingår i den???Tacksam för svar.

Liknande trådar

  1. När ta Singulair-tablett??
    By _Maa_ in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 12:52
  2. Vad är det här för en tablett?
    By annaTF in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 13:32
  3. Jag glömde en p-tablett i
    By hmmmmm in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 18:40
  4. Krossa tablett?
    By Oxen m 3 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 07:54
  5. Vad tar ni för tablett
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 14:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar