Har ni bestämt namn redan?
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Har ni bestämt namn redan?

    När jag var liten va alla tvungna att kalla mig Ebba annars blev jag arg hehe gillar de namnet mycket och har alltid gjort det. Så därför har jag o min fästman bestämt att om det blir en tjej ska hon heta Ebba :-) annars Liam bara för de oxå e fint. Ska bli kul å veta va de blir på Alla hjärtans dag :-)/ Sanna
  2. 1
    Har ni bestämt namn redan? När jag var liten va alla tvungna att kalla mig Ebba annars blev jag arg hehe gillar de namnet mycket och har alltid gjort det. Så därför har jag o min fästman bestämt att om det blir en tjej ska hon heta Ebba :-) annars Liam bara för de oxå e fint. Ska bli kul å veta va de blir på Alla hjärtans dag :-)/ Sanna
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Om det blir en tjej blir det nog Ida. Namnet ploppade upp ngn gång under mina missfalls-graviditeter förra året och har liksom fastnat hos oss båda. Dottern gillar det dock sådär... Andranamn tänkte jag föreslå Sara. Har inte pratat med mannen om det än, men båda våra bästa kompisar heter Sara, så det vore väl gulligt?! Blir det en kille så skulle jag önska att det blev en Elis, men det blev nerröstat med förra sonen, och är inte så troligt att det skulle gå igenom nu heller...
  4. 2
    Om det blir en tjej blir det nog Ida. Namnet ploppade upp ngn gång under mina missfalls-graviditeter förra året och har liksom fastnat hos oss båda. Dottern gillar det dock sådär... Andranamn tänkte jag föreslå Sara. Har inte pratat med mannen om det än, men båda våra bästa kompisar heter Sara, så det vore väl gulligt?! Blir det en kille så skulle jag önska att det blev en Elis, men det blev nerröstat med förra sonen, och är inte så troligt att det skulle gå igenom nu heller...
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Kul att ni också ska kolla kön, jag får veta 1a mars. Här säger de inte på rutinul utan vi åker till Norge och gör det ist. Systrarna heter Milva och Celia så jag vill ha något i samma klang. Gillar Juni men mannen är tveksam. Ska fundera på allvar efter ul.
  6. 3
    Kul att ni också ska kolla kön, jag får veta 1a mars. Här säger de inte på rutinul utan vi åker till Norge och gör det ist. Systrarna heter Milva och Celia så jag vill ha något i samma klang. Gillar Juni men mannen är tveksam. Ska fundera på allvar efter ul.
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Om det blir en tjej blir det nog Ida. Namnet ploppade upp ngn gång under mina missfalls-graviditeter förra året och har liksom fastnat hos oss båda. Dottern gillar det dock sådär... Andranamn tänkte jag föreslå Sara. Har inte pratat med mannen om det än, men båda våra bästa kompisar heter Sara, så det vore väl gulligt?! Blir det en kille så skulle jag önska att det blev en Elis, men det blev nerröstat med förra sonen, och är inte så troligt att det skulle gå igenom nu heller...
    Elis var jätte fint tycker jag Min lillebrors kompis heter det, lite annorlunda tycker jag men jätte fint som sagt
  8. 4
    Om det blir en tjej blir det nog Ida. Namnet ploppade upp ngn gång under mina missfalls-graviditeter förra året och har liksom fastnat hos oss båda. Dottern gillar det dock sådär... Andranamn tänkte jag föreslå Sara. Har inte pratat med mannen om det än, men båda våra bästa kompisar heter Sara, så det vore väl gulligt?! Blir det en kille så skulle jag önska att det blev en Elis, men det blev nerröstat med förra sonen, och är inte så troligt att det skulle gå igenom nu heller...
    Elis var jätte fint tycker jag Min lillebrors kompis heter det, lite annorlunda tycker jag men jätte fint som sagt
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Jaha okej! Milva Celia och Juni hade passat jätte bra ihop
  10. 5
    Jaha okej! Milva Celia och Juni hade passat jätte bra ihop
  11. Medlem sedan
    Nov 2011
    #6
    Hilma om det blir en tjej...kille vet vi inte...Har ju Hugo som blir tio i sommar.
    Vi ska oxå ta reda på könet vid RUL 27 feb...men jag tror på en tjej!!
  12. 6
    Hilma om det blir en tjej...kille vet vi inte...Har ju Hugo som blir tio i sommar.
    Vi ska oxå ta reda på könet vid RUL 27 feb...men jag tror på en tjej!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2011
    #7
    Varför tror du på en tjej?

    Både jag och sambon kallar bebisen för hon/henne hela tiden hehe så ska bli intressant o se. Inte för att vi verkligen vill ha en flicka men det har bara blivit så
  14. 7
    Varför tror du på en tjej?

    Både jag och sambon kallar bebisen för hon/henne hela tiden hehe så ska bli intressant o se. Inte för att vi verkligen vill ha en flicka men det har bara blivit så
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Ha, jag har också en stor som blir 10 i vår/sommar och är 71:a!
  16. 8
    Ha, jag har också en stor som blir 10 i vår/sommar och är 71:a!
  17. Medlem sedan
    Oct 2011
    #9
    Vi ska kolla kön den 23 jan.. längtar såå mycket.. om det blir en tjej så ska hon nog heta elise och om det blir en kille så vill jag att han ska heta pelle.. håller på att övertyga mannen om de.. vi har också leo och theo som förslag..
  18. 9
    Vi ska kolla kön den 23 jan.. längtar såå mycket.. om det blir en tjej så ska hon nog heta elise och om det blir en kille så vill jag att han ska heta pelle.. håller på att övertyga mannen om de.. vi har också leo och theo som förslag..
  19. Medlem sedan
    Oct 2010
    #10
    Vi ska kolla kön den 9:e Februari, inga namn än, men min sambos 2 barn har börjat skriva lista sen de fick reda på den glada nyheten i helgen.
    Dock tror jag inte att alla namnen de kommer på är normala, har sett att det står Wolf på listan Tur att vi har sista tjing på vilket namn det blir hihi.
    Eftersom vi bor i Belgien och min sambo är belgare och jag svensk så får det bli ett namn som ska funka i båda länderna. Sen ska det ju fungera ihop med efternamnet.
    Nu sitter vi och kollar eftertexterna på alla filmer vi ser för att kanske hitta något fint namn.
  20. 10
    Vi ska kolla kön den 9:e Februari, inga namn än, men min sambos 2 barn har börjat skriva lista sen de fick reda på den glada nyheten i helgen.
    Dock tror jag inte att alla namnen de kommer på är normala, har sett att det står Wolf på listan Tur att vi har sista tjing på vilket namn det blir hihi.
    Eftersom vi bor i Belgien och min sambo är belgare och jag svensk så får det bli ett namn som ska funka i båda länderna. Sen ska det ju fungera ihop med efternamnet.
    Nu sitter vi och kollar eftertexterna på alla filmer vi ser för att kanske hitta något fint namn.
  21. Ruter Dam
    #11
    Icke, hittade listan med namn sedan sist, men några är väldans inaktuella.
    Så vi börjar om från början, snart
  22. 11
    Icke, hittade listan med namn sedan sist, men några är väldans inaktuella.
    Så vi börjar om från början, snart
  23. Medlem sedan
    Nov 2011
    #12
    Vi ska kolla kön den 23 jan.. längtar såå mycket.. om det blir en tjej så ska hon nog heta elise och om det blir en kille så vill jag att han ska heta pelle.. håller på att övertyga mannen om de.. vi har också leo och theo som förslag..
    Oj inte långt kvar ju Vilka fina namn
  24. 12
    Vi ska kolla kön den 23 jan.. längtar såå mycket.. om det blir en tjej så ska hon nog heta elise och om det blir en kille så vill jag att han ska heta pelle.. håller på att övertyga mannen om de.. vi har också leo och theo som förslag..
    Oj inte långt kvar ju Vilka fina namn
  25. Medlem sedan
    Nov 2011
    #13
    Vi ska kolla kön den 9:e Februari, inga namn än, men min sambos 2 barn har börjat skriva lista sen de fick reda på den glada nyheten i helgen.
    Dock tror jag inte att alla namnen de kommer på är normala, har sett att det står Wolf på listan Tur att vi har sista tjing på vilket namn det blir hihi.
    Eftersom vi bor i Belgien och min sambo är belgare och jag svensk så får det bli ett namn som ska funka i båda länderna. Sen ska det ju fungera ihop med efternamnet.
    Nu sitter vi och kollar eftertexterna på alla filmer vi ser för att kanske hitta något fint namn.
    Va roligt att barnen får vara med och lista lite namn även om det kanske inte är det mest normala namnen som finns hehe

    Hoppas ni hittar något namn som passar i båda länderna då, lycka till
  26. 13
    Vi ska kolla kön den 9:e Februari, inga namn än, men min sambos 2 barn har börjat skriva lista sen de fick reda på den glada nyheten i helgen.
    Dock tror jag inte att alla namnen de kommer på är normala, har sett att det står Wolf på listan Tur att vi har sista tjing på vilket namn det blir hihi.
    Eftersom vi bor i Belgien och min sambo är belgare och jag svensk så får det bli ett namn som ska funka i båda länderna. Sen ska det ju fungera ihop med efternamnet.
    Nu sitter vi och kollar eftertexterna på alla filmer vi ser för att kanske hitta något fint namn.
    Va roligt att barnen får vara med och lista lite namn även om det kanske inte är det mest normala namnen som finns hehe

    Hoppas ni hittar något namn som passar i båda länderna då, lycka till
  27. Medlem sedan
    Nov 2011
    #14
    Icke, hittade listan med namn sedan sist, men några är väldans inaktuella.
    Så vi börjar om från början, snart
    Hehe okej
  28. 14
    Icke, hittade listan med namn sedan sist, men några är väldans inaktuella.
    Så vi börjar om från början, snart
    Hehe okej
  29. Medlem sedan
    Nov 2011
    #15
    Va festligt!! Ja det känns lite som sista chansen detta...innan vi blir FÖR gamla!! : )
  30. 15
    Va festligt!! Ja det känns lite som sista chansen detta...innan vi blir FÖR gamla!! : )
  31. Medlem sedan
    Nov 2011
    #16
    Känns bara så...med min son kändes det som en kille hela tiden..har sagt alla år att om vi blir gravida igen så skulle jag vilja ha en kille till...inte för det spelar nån roll,men jag känns mer som en killmamma...men nu tror jag på en tjej denna gång!
    Plus att jag fortf kan dricka kaffe och äta falukorv...det kunde jag inte förra graviditeten!! : )
  32. 16
    Känns bara så...med min son kändes det som en kille hela tiden..har sagt alla år att om vi blir gravida igen så skulle jag vilja ha en kille till...inte för det spelar nån roll,men jag känns mer som en killmamma...men nu tror jag på en tjej denna gång!
    Plus att jag fortf kan dricka kaffe och äta falukorv...det kunde jag inte förra graviditeten!! : )
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17
    För mig är det absolut det. Jag har en kille som är 1,5 år också och vi har försökt få en till sedan han var 6 månader. Blivit gravida och fått missfall 2, eller 3 gånger förra året. Så detta är sista chansen, går det inte vägen nu får vi inse oss för gamla och nöja oss med de fantastiska barn vi har. Det sliter för mycket att försöka... Men nu har vi gått mycket längre än tidigare och allt ser bra ut hittills, så peparpeppar, nu håller vi tummarna!
  34. 17
    För mig är det absolut det. Jag har en kille som är 1,5 år också och vi har försökt få en till sedan han var 6 månader. Blivit gravida och fått missfall 2, eller 3 gånger förra året. Så detta är sista chansen, går det inte vägen nu får vi inse oss för gamla och nöja oss med de fantastiska barn vi har. Det sliter för mycket att försöka... Men nu har vi gått mycket längre än tidigare och allt ser bra ut hittills, så peparpeppar, nu håller vi tummarna!
  35. Medlem sedan
    Oct 2011
    #18
    Jag vet.. känns som om jag räknar minuter tills jag ska få se min lilla plutt.. tack:-)
    Jag tror dom blir bra..
  36. 18
    Jag vet.. känns som om jag räknar minuter tills jag ska få se min lilla plutt.. tack:-)
    Jag tror dom blir bra..
  37. Medlem sedan
    Nov 2011
    #19
    japp, jag har valt en unisexnamn som passar båda könen

    dock ej bestämt mej med stavningen, troligtvis kör jag y på kille och ie på tjej
  38. 19
    japp, jag har valt en unisexnamn som passar båda könen

    dock ej bestämt mej med stavningen, troligtvis kör jag y på kille och ie på tjej
  39. Medlem sedan
    Nov 2011
    #20
    Smart

    Vill du veta könet innan?
  40. 20
    Smart

    Vill du veta könet innan?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Någon mer som redan bestämt namn?
    By mandapanda in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 09:34
  2. Namn ångest redan..
    By valmis in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 12:49
  3. Redan börjat tänka på namn!
    By Trollmor in forum Försöker bli med barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 07:16
  4. Har redan namn och dopsång!
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 19:20
  5. Tänker ni på namn redan?
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar