Simning.....
Vikt
  1. Ann-Louise
    #1

    Simning.....

    Motionssimmade i morse på det "braiga" badhuset dvs det där man ganska lätt får egen bana o kan simma fritt som man vill utan att störas av andra el störa andra. Nu på kvällen när lilltjejen hade simskola på andra badhuset skulle jag o stortjejen motionssimma några längder. det badhuset har en hälften så stor bassäng o det finns inte individuella banor utan man får samsas med andra vilket funkar sådär om man verkligen vill ge järnet osv. Det är överfullt, många simmar långsamt, min dotter är såklart inte så jättesnabb osv (jadå, det finns flera som simmar snabbare än mig oxå!). I alla fall, ska man hålla andras takt går det myyyycket långsamt o "träningen" känns "sådär".....så vad jag gör för att det ska bli ngn form av effekt av det hela simmar jag enbart med överkroppen. Det går såklart betydligt långsammare när benen inte är med (dom håller jag helt still), o det känns rejält i överkroppen o flåset får sig en vända det med. Denna taktik funkar kanon då det inte är möjligt att simma i sin egen takt *tips*.

    Ville bara berätta det!


    (japp, gottefri idag med än så länge!)
  2. 1
    Simning..... Motionssimmade i morse på det "braiga" badhuset dvs det där man ganska lätt får egen bana o kan simma fritt som man vill utan att störas av andra el störa andra. Nu på kvällen när lilltjejen hade simskola på andra badhuset skulle jag o stortjejen motionssimma några längder. det badhuset har en hälften så stor bassäng o det finns inte individuella banor utan man får samsas med andra vilket funkar sådär om man verkligen vill ge järnet osv. Det är överfullt, många simmar långsamt, min dotter är såklart inte så jättesnabb osv (jadå, det finns flera som simmar snabbare än mig oxå!). I alla fall, ska man hålla andras takt går det myyyycket långsamt o "träningen" känns "sådär".....så vad jag gör för att det ska bli ngn form av effekt av det hela simmar jag enbart med överkroppen. Det går såklart betydligt långsammare när benen inte är med (dom håller jag helt still), o det känns rejält i överkroppen o flåset får sig en vända det med. Denna taktik funkar kanon då det inte är möjligt att simma i sin egen takt *tips*.

    Ville bara berätta det!


    (japp, gottefri idag med än så länge!)
  3. Medlem sedan
    Apr 2010
    #2
    Bra trick!
    Här är badhuset alltid överfullt och inte speciellt rogivande. Jag försöker välja en bana där tempot är hyfsat lika med det jag håller, det är så in i dödens trist när man aldrig kommer förbi "pratiga tanterna" som simmar bredvid varandra!
  4. 2
    Bra trick!
    Här är badhuset alltid överfullt och inte speciellt rogivande. Jag försöker välja en bana där tempot är hyfsat lika med det jag håller, det är så in i dödens trist när man aldrig kommer förbi "pratiga tanterna" som simmar bredvid varandra!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Smart
    Men hur funkar det att få egen bana? Är det så att om nån simmar där ingen annan vara i den banan eller?
  6. 3
    Smart
    Men hur funkar det att få egen bana? Är det så att om nån simmar där ingen annan vara i den banan eller?
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Vilken smart idé! Bra tänkt! Och utmärkt med gottefrihet!
  8. 4
    Vilken smart idé! Bra tänkt! Och utmärkt med gottefrihet!
  9. Ann-Louise
    #5
    Ung halva bassängen är uppdelad i banor, blir väl ca 10-12 banor kan jag tro, o ja, man simmas själv där. Så det är lite av kapplöpning när dom öppnar kl 6, att snabbt ta sig in, slänga av sig kläder o grejjer, snabbduscha, o ha hunnit ta en bana. Övriga simmar traditionellt (är det väl) tillsammans i en större sektion (fast det är 3 sektioner), runtrunt el fram o tillbaka men bredvid varandra.
  10. 5
    Ung halva bassängen är uppdelad i banor, blir väl ca 10-12 banor kan jag tro, o ja, man simmas själv där. Så det är lite av kapplöpning när dom öppnar kl 6, att snabbt ta sig in, slänga av sig kläder o grejjer, snabbduscha, o ha hunnit ta en bana. Övriga simmar traditionellt (är det väl) tillsammans i en större sektion (fast det är 3 sektioner), runtrunt el fram o tillbaka men bredvid varandra.
  11. Ann-Louise
    #6
    Tack! Fortf gottefri o då har jag ändå varit til mataffären kl 20.30 på kvällen..... Tittade på gottet men NEJ!
  12. 6
    Tack! Fortf gottefri o då har jag ändå varit til mataffären kl 20.30 på kvällen..... Tittade på gottet men NEJ!
  13. Ann-Louise
    #7
    "pratiga tanter" är mardrömmen! Här delar dom inte in i olika hastigheter, utan det är bara mer el mindre fullt..... Tacka vet jag morgonsimningarna!
  14. 7
    "pratiga tanter" är mardrömmen! Här delar dom inte in i olika hastigheter, utan det är bara mer el mindre fullt..... Tacka vet jag morgonsimningarna!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Jaha ett sånt system har jag aldrig sett
    Men 10-12 enskilda banor + de som är för gemensam simning,,,hur många banor finns det i en bassäng? Jag tycker det låter som jättemånga
  16. 8
    Jaha ett sånt system har jag aldrig sett
    Men 10-12 enskilda banor + de som är för gemensam simning,,,hur många banor finns det i en bassäng? Jag tycker det låter som jättemånga
  17. Ann-Louise
    #9
    Det är en stor bassäng, def. 50 x 25 m. *tänker* Jo det är def minst 10 enskilda banor, ev ngn till. Det var 4 egna där jag simmade i morse o det var fler på "andra sidan". Så jo, minst 10 egna banor... Bassängen där dottern har simskola är bara hälften så stor. 2 dubbelbanor för motionssim, samt halva bassängen för lek.
  18. 9
    Det är en stor bassäng, def. 50 x 25 m. *tänker* Jo det är def minst 10 enskilda banor, ev ngn till. Det var 4 egna där jag simmade i morse o det var fler på "andra sidan". Så jo, minst 10 egna banor... Bassängen där dottern har simskola är bara hälften så stor. 2 dubbelbanor för motionssim, samt halva bassängen för lek.
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Ja det kanske blir så många banor,,,måste räkna nån gång
  20. 10
    Ja det kanske blir så många banor,,,måste räkna nån gång
  21. Medlem sedan
    Apr 2010
    #11
    Ja, och pratiga tanterna är värst när dom blir sura för att andra faktiskt vill motionssimma och inte glida omkring i vattnet i mikrotempo!
  22. 11
    Ja, och pratiga tanterna är värst när dom blir sura för att andra faktiskt vill motionssimma och inte glida omkring i vattnet i mikrotempo!
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Så tränade vi när jag i simtränade i min ungdom. Då gjorde vi ofta pass då man använde antingen bara armarna eller bara benen. Det är väldigt effektivt!
  24. 12
    Så tränade vi när jag i simtränade i min ungdom. Då gjorde vi ofta pass då man använde antingen bara armarna eller bara benen. Det är väldigt effektivt!

Liknande trådar

  1. Simning?
    By jessikao in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 13:42
  2. simning
    By annabe in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 18:54
  3. Simning
    By Madde m Meja-01 & Nova-03 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 12:56
  4. Simning???
    By Gloria m 3 in forum Träning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 12:57
  5. Simning.
    By Gloria m 3 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar