Vattnet har gått och även slemproppen
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Vattnet har gått och även slemproppen

    Läskigt med spännande
    För ca 2h sen gick vattnet, hade vaknat till o från med lite mensmol o gav upp tillslut o tänkte jag passar på att gå på toa. På väg dit så kom både slempropp och vatten, lite rosafärgat. Vattnet fortsätter att gå o har småvärkar som kommer var 8-10 minut men hade förväntat mig att de skulle göra ondare redan nu men antar att de eskalerar rejält efter ett tag. Skulle ringa in vid 7 o sedan komma in på kontroll pga att vattnet har gått o höra av mig om värkarna blir starkare o tätare men innan dess får jag väl bara försöka vila, svårt för jag vågar inte gå o sova.
    Skicka sambon i säng för han behöver jag ha pigg sen
    Jag är beräknad till 24e så ganska nära
  2. 1
    Vattnet har gått och även slemproppen Läskigt med spännande
    För ca 2h sen gick vattnet, hade vaknat till o från med lite mensmol o gav upp tillslut o tänkte jag passar på att gå på toa. På väg dit så kom både slempropp och vatten, lite rosafärgat. Vattnet fortsätter att gå o har småvärkar som kommer var 8-10 minut men hade förväntat mig att de skulle göra ondare redan nu men antar att de eskalerar rejält efter ett tag. Skulle ringa in vid 7 o sedan komma in på kontroll pga att vattnet har gått o höra av mig om värkarna blir starkare o tätare men innan dess får jag väl bara försöka vila, svårt för jag vågar inte gå o sova.
    Skicka sambon i säng för han behöver jag ha pigg sen
    Jag är beräknad till 24e så ganska nära
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Spännande! Önskar dig lycka till!!
  4. 2
    Spännande! Önskar dig lycka till!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Tack
    Värkarna kommer lite kraftigare i ca var 7e minut så de går i alla fall framåt
  6. 3
    Tack
    Värkarna kommer lite kraftigare i ca var 7e minut så de går i alla fall framåt
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Härligt! Förstår att det kanske är pirrigt att tänka på vad som väntar? Misstänker att endorfinerna rusar i kroppen på dig....? Tänk att snart har du din skatt utanför magen!

    Skönt att du ser att det går framåt. Hoppas att du får god vägledning av FL-personalen när du kontaktar dem nu vid 7-tiden.

    Än en gång, lycka till!
  8. 4
    Härligt! Förstår att det kanske är pirrigt att tänka på vad som väntar? Misstänker att endorfinerna rusar i kroppen på dig....? Tänk att snart har du din skatt utanför magen!

    Skönt att du ser att det går framåt. Hoppas att du får god vägledning av FL-personalen när du kontaktar dem nu vid 7-tiden.

    Än en gång, lycka till!
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Jo rusar som sjutton

    De va dessvärre fullt i Sthlm o eftersom jag inte har de akut så blev jag inbokad på kontroll 9:20 o sen avgöra de då hur vi går vidare. Plats skulle de dock bli under dagen så de va skönt att höra
    Dom får se hur mkt jag är öppnad o hur bebisen mår i sen avgörs om jag får plats eller ej
  10. 5
    Jo rusar som sjutton

    De va dessvärre fullt i Sthlm o eftersom jag inte har de akut så blev jag inbokad på kontroll 9:20 o sen avgöra de då hur vi går vidare. Plats skulle de dock bli under dagen så de va skönt att höra
    Dom får se hur mkt jag är öppnad o hur bebisen mår i sen avgörs om jag får plats eller ej
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    Spännande! Lycka till nu!
  12. 6
    Spännande! Lycka till nu!
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Bra att ni får komma in på koll! Min första förlossning började med att vattnet gick, på kontrollen 2 h senare vår jag öppen 3 cm utan en enda värk hoppas ni får positiva besked och en plats här i sthlm! Kram och stort lycka till nu!
  14. 7
    Bra att ni får komma in på koll! Min första förlossning började med att vattnet gick, på kontrollen 2 h senare vår jag öppen 3 cm utan en enda värk hoppas ni får positiva besked och en plats här i sthlm! Kram och stort lycka till nu!
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Lycka till, vad spännande att det satt igång.
  16. 8
    Lycka till, vad spännande att det satt igång.
  17. Medlem sedan
    Sep 2008
    #9
    Åå vad spännande!! Hoppas proppen släpper för mig snart också! Är beräknad den 29 Lycka till nu och berätta gärna sen hur förlossningen fortlöpte. Kram kram
  18. 9
    Åå vad spännande!! Hoppas proppen släpper för mig snart också! Är beräknad den 29 Lycka till nu och berätta gärna sen hur förlossningen fortlöpte. Kram kram
  19. Medlem sedan
    Mar 2009
    #10
    Åh vad spännande!
    Lycka till idag
  20. 10
    Åh vad spännande!
    Lycka till idag
  21. Medlem sedan
    Aug 2008
    #11
    spännande! förra gången började allt för mig med att vattnet gick på förmiddagen och värkarna började först flera timmar senare. Trodde också att jag bara skulle in på kontroll men tji fick jag Lycka till!
  22. 11
    spännande! förra gången började allt för mig med att vattnet gick på förmiddagen och värkarna började först flera timmar senare. Trodde också att jag bara skulle in på kontroll men tji fick jag Lycka till!
  23. Medlem sedan
    Jun 2011
    #12
    wiii vad spännande! Lycka till!
  24. 12
    wiii vad spännande! Lycka till!
  25. Medlem sedan
    Jul 2011
    #13
    Tack alla, jo vi är hemma igen. Dom konstaterade att både propp o vatten gått. Jag va bara öppen för ett finger dock så hon rekommendera vila o mat o om sammandragningarna inte satt igång innan så ska vi ringa 12 i morgon för att få en tid då vi är välkomna för igångsättning under morgondagen. Jag ska bara hålla koll på färg på vattnet nu o att bebisen rör sig som vanligt o att jag inte får feber o kommer värkarna oftare o starkare så skulle jag höra av mig även då o annars vila
    Kram
  26. 13
    Tack alla, jo vi är hemma igen. Dom konstaterade att både propp o vatten gått. Jag va bara öppen för ett finger dock så hon rekommendera vila o mat o om sammandragningarna inte satt igång innan så ska vi ringa 12 i morgon för att få en tid då vi är välkomna för igångsättning under morgondagen. Jag ska bara hålla koll på färg på vattnet nu o att bebisen rör sig som vanligt o att jag inte får feber o kommer värkarna oftare o starkare så skulle jag höra av mig även då o annars vila
    Kram
  27. Medlem sedan
    Jul 2011
    #14
    Värkarna är mkt värre men bara var 8 min så än är de lugnt
  28. 14
    Värkarna är mkt värre men bara var 8 min så än är de lugnt
  29. Medlem sedan
    Sep 2010
    #15
    Åh va spännande! Men det måste vara svårt att vänta till imorgon.
  30. 15
    Åh va spännande! Men det måste vara svårt att vänta till imorgon.
  31. Medlem sedan
    Jun 2011
    #16
    Åh, vad spännande!!

  32. 16
    Åh, vad spännande!!

  33. Medlem sedan
    Jul 2011
    #17
    Jo tror inte de kommer bli att vänta till i morgon om de fortsätter så här men skönt att veta att de endå är sista dagen i morgon som längst
  34. 17
    Jo tror inte de kommer bli att vänta till i morgon om de fortsätter så här men skönt att veta att de endå är sista dagen i morgon som längst
  35. Medlem sedan
    Jul 2011
    #18
    Vad roligt :-) Hoppas det satt igång nu och att förlossningen går fint! Stort lycka till!
  36. 18
    Vad roligt :-) Hoppas det satt igång nu och att förlossningen går fint! Stort lycka till!
  37. Medlem sedan
    Aug 2010
    #19
    åh vad roligt, stort lycka till nu! försök vila så mycket det går innan ni åker in! varma kramar från mig
  38. 19
    åh vad roligt, stort lycka till nu! försök vila så mycket det går innan ni åker in! varma kramar från mig
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Lycka till!
  40. 20
    Lycka till!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. slemproppen har gått!
    By FridaGBG in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-11, 08:07
  2. Flytningar, slemproppen eller vattnet??
    By Niobe in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 15:35
  3. Slemproppen har gått
    By kerras in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 18:14
  4. Slemproppen har gått..
    By Maria m tvåan 8/3 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 11:33
  5. slemproppen/ vattnet....lukt?
    By mia bf 10/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 14:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar