Ni som kan bilar, hjälp!
Bilsnack
  1. klant maja
    #1

    Ni som kan bilar, hjälp!

    Har en splitter ny bil . ( har inte ens åkt 40 mil än)
    Åkte nyss en sträcka på ca 1 km, knappt ,och upptäckte när jag kom hem att handbromsen hade legat i lite grann.
    Inte allls hårt åtdragen, jag märkte ju inte ens att den låg i.

    Fattar inte att jag inte såg symbolen förrän jag körde in i garaget hemma!

    Har jag sabbat något nu?
    Vågar fan inte tala om det för maken....
  2. 1
    Ni som kan bilar, hjälp! Har en splitter ny bil . ( har inte ens åkt 40 mil än)
    Åkte nyss en sträcka på ca 1 km, knappt ,och upptäckte när jag kom hem att handbromsen hade legat i lite grann.
    Inte allls hårt åtdragen, jag märkte ju inte ens att den låg i.

    Fattar inte att jag inte såg symbolen förrän jag körde in i garaget hemma!

    Har jag sabbat något nu?
    Vågar fan inte tala om det för maken....
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Detta är högst troligt ingen du alls behöver oroa dig för,, och var det dessutom så pass lite att du inte heller kände att bilen liksom inte gick tyngre än vanligt.

    Sedan även om handbromsen skulle varit så pass åtdragen att bilen knappt orkade driva framåt så är inte heller detta någon som helst fara efter endast 1 km.

    Så du kan lugnt sova med mycket gott samvete i kväll och utan att ens behöva nämna detta om du inte vill det.
    Sedan beroende på modell kan det faktiskt med vara lite svårt att se alla gånger dess varningslampa. :-)
  4. 2
    Detta är högst troligt ingen du alls behöver oroa dig för,, och var det dessutom så pass lite att du inte heller kände att bilen liksom inte gick tyngre än vanligt.

    Sedan även om handbromsen skulle varit så pass åtdragen att bilen knappt orkade driva framåt så är inte heller detta någon som helst fara efter endast 1 km.

    Så du kan lugnt sova med mycket gott samvete i kväll och utan att ens behöva nämna detta om du inte vill det.
    Sedan beroende på modell kan det faktiskt med vara lite svårt att se alla gånger dess varningslampa. :-)
  5. Klant maja
    #3
    Tack snälla för ditt svar!

    Det är en Hyundai i30, vet inte om det var svårt att se lampan , men jag missade den i alla fall.
    Borde nog fortsätta köra min gamla lilla renault
  6. 3
    Tack snälla för ditt svar!

    Det är en Hyundai i30, vet inte om det var svårt att se lampan , men jag missade den i alla fall.
    Borde nog fortsätta köra min gamla lilla renault
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Ja detta kan även hända den bäste,, och är med lätt hänt men ger sällan några efterföljder iaf av så kort körd sträcka.

    Bra är att iaf använda handbromsen flitigt så dess funktion inte försämras av rost osv och tänk med på att dra åt den rätt ordenkligt varje gång. Så blir det förmodligen lättare att släppa den helt sedan.
  8. 4
    Ja detta kan även hända den bäste,, och är med lätt hänt men ger sällan några efterföljder iaf av så kort körd sträcka.

    Bra är att iaf använda handbromsen flitigt så dess funktion inte försämras av rost osv och tänk med på att dra åt den rätt ordenkligt varje gång. Så blir det förmodligen lättare att släppa den helt sedan.

Liknande trådar

  1. Bilar????
    By samandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 13:35
  2. Bilar då?
    By poesi in forum Antikrundan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 15:53
  3. På tal om Bilar...!!!
    By 76:an in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 19:58
  4. Behöver snabb hjälp (om bilar)
    By Zinita in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 14:39
  5. Hjälp med 7-sitsiga bilar
    By jennypea in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 09:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar