Har ni namn än?
_1205 Majbarn
  1. Anonym
    #1

    Har ni namn än?

    Hejhej, nu börjar vi känna lite stress för vi har inga namn! Vet ej om det är kille eller tjej så vi bör ha förslag på båda. Inte ett enda, trots surfande på alla namnlistor.
  2. 1
    Har ni namn än? Hejhej, nu börjar vi känna lite stress för vi har inga namn! Vet ej om det är kille eller tjej så vi bör ha förslag på båda. Inte ett enda, trots surfande på alla namnlistor.
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Hej!
    Vi har fått veta att vi väntar en liten tjej och troligen blir det en Tilde.

    Andra namn vi har haft på tal är;

    Alexander
    Oscar
    Theodor
    Alice
    Lova
    Linnéa

    Lycka till!
  4. 2
    Hej!
    Vi har fått veta att vi väntar en liten tjej och troligen blir det en Tilde.

    Andra namn vi har haft på tal är;

    Alexander
    Oscar
    Theodor
    Alice
    Lova
    Linnéa

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    förstår dig men jag tycker det blir helt klart lättare när man vet könet så man slipper fundera på båda, så det ger sig nog när er lille kommer ut =) Här lutar det åt en gosse och Hugo står som kandidat iaf enligt blivande storebror...
  6. 3
    förstår dig men jag tycker det blir helt klart lättare när man vet könet så man slipper fundera på båda, så det ger sig nog när er lille kommer ut =) Här lutar det åt en gosse och Hugo står som kandidat iaf enligt blivande storebror...
  7. Medlem sedan
    Dec 2011
    #4
    Hej Det är riktigt svårt med namn, speciellt pojknamn... Det känns som att våran kommer bli en kille och kanske just därför svårast med dem.
    Några förslag vi har

    Melker
    William
    Sebastian
    Kevin

    Melinda
    Othelia
    Alva
    Lovisa
    Clara
    Ellinore

    Lycka till!
  8. 4
    Hej Det är riktigt svårt med namn, speciellt pojknamn... Det känns som att våran kommer bli en kille och kanske just därför svårast med dem.
    Några förslag vi har

    Melker
    William
    Sebastian
    Kevin

    Melinda
    Othelia
    Alva
    Lovisa
    Clara
    Ellinore

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    May 2011
    #5
    Vi vet att det är en liten pojke därinne, men vi har verkligen inga förslag alls... Som tur är så är det 3.5 månader kvar att komma på något bra =)
  10. 5
    Vi vet att det är en liten pojke därinne, men vi har verkligen inga förslag alls... Som tur är så är det 3.5 månader kvar att komma på något bra =)
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    vi har namnförslag för båda könen. Men min mamma har bara skrattat åt mig när jag pratat namn.
    "Ja jag vet ju hur det är det där att bestämma sig innan ungen kommer ut. har gjort det 3 gånger och ingen av er heter idag något av det som vi hade som förslag" - Min mor.

    Så jag känner inte så stor stress över det där. Vad spelar det för roll egentligen om vi får kalla vårt barn för massa gulliga smeknamn första veckorna? Det kommer vi ju ändå göra
  12. 6
    vi har namnförslag för båda könen. Men min mamma har bara skrattat åt mig när jag pratat namn.
    "Ja jag vet ju hur det är det där att bestämma sig innan ungen kommer ut. har gjort det 3 gånger och ingen av er heter idag något av det som vi hade som förslag" - Min mor.

    Så jag känner inte så stor stress över det där. Vad spelar det för roll egentligen om vi får kalla vårt barn för massa gulliga smeknamn första veckorna? Det kommer vi ju ändå göra
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Vi hade bara tjejnamn på en förslagslista och efter vårt RUL fick vi se att vi väntar en son! Vi har haft Emil och Felix på förslag, men just nu lutar det mest åt Axel faktiskt. Det får vi dock se när han är hemma hos oss efter födelsen.

    Man har ju två (eller var det tre?) månader på sig att skicka in namnhandlingarna till Skatteverket, så ta't lugnt! :-)
  14. 7
    Vi hade bara tjejnamn på en förslagslista och efter vårt RUL fick vi se att vi väntar en son! Vi har haft Emil och Felix på förslag, men just nu lutar det mest åt Axel faktiskt. Det får vi dock se när han är hemma hos oss efter födelsen.

    Man har ju två (eller var det tre?) månader på sig att skicka in namnhandlingarna till Skatteverket, så ta't lugnt! :-)
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Vi har mest flicknamn fast vi vet inte vilken sort det blir.
    Jag kan inte säga att det blir ditt eller datt, jag måste se bebben först. Har haft förslag till de andra men det har aldrig blivit det jag tänkt.
    Men för vissa är det ju som med Lovis " har jag sagt att det är en Ronja så blir det en Ronja ".
  16. 8
    Vi har mest flicknamn fast vi vet inte vilken sort det blir.
    Jag kan inte säga att det blir ditt eller datt, jag måste se bebben först. Har haft förslag till de andra men det har aldrig blivit det jag tänkt.
    Men för vissa är det ju som med Lovis " har jag sagt att det är en Ronja så blir det en Ronja ".
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    På RUL fick vi veta att det blir en liten tjej. Signe ska hon heta. Skulle det mot förmodan komma ut en liten kille så ska han heta Gideon.
  18. 9
    På RUL fick vi veta att det blir en liten tjej. Signe ska hon heta. Skulle det mot förmodan komma ut en liten kille så ska han heta Gideon.
  19. Medlem sedan
    Nov 2011
    #10
    Vi kommer nog få en Elise eller Lisa. Om det ändå skulle pluppa ut en pojke ligger Liam bra till.
  20. 10
    Vi kommer nog få en Elise eller Lisa. Om det ändå skulle pluppa ut en pojke ligger Liam bra till.
  21. Medlem sedan
    Jan 2012
    #11
    Hej!

    Jag vaknade upp mitt i natten och sa rakt ut "Vilmer". Vet inte vart det kom ifrån, tror inte jag ens drömde om bebben. Vi har inte alls diskuterat det namnet förut. Men min make gillade det också. Så det ligger nog i topp just nu. (Vi vet att det är en liten pojk)
    Annars har vi länge haft Måns-Melker som favorit, men det anser min systerson vara alldeles för töntigt! : )
  22. 11
    Hej!

    Jag vaknade upp mitt i natten och sa rakt ut "Vilmer". Vet inte vart det kom ifrån, tror inte jag ens drömde om bebben. Vi har inte alls diskuterat det namnet förut. Men min make gillade det också. Så det ligger nog i topp just nu. (Vi vet att det är en liten pojk)
    Annars har vi länge haft Måns-Melker som favorit, men det anser min systerson vara alldeles för töntigt! : )
  23. Medlem sedan
    Dec 2009
    #12
    Vi vet inte heller vilket kön det är så vi har två lååånga namnlistor... (där jag och sambon är oense om många.. he he). Men några av namnen vi har på förslag är
    Stella, Stina, Tove, Hedvig, Saga
    Ludvig, Ruben, Eskil, Fabian, Gustav, Hugo

    Lycka till!!
  24. 12
    Vi vet inte heller vilket kön det är så vi har två lååånga namnlistor... (där jag och sambon är oense om många.. he he). Men några av namnen vi har på förslag är
    Stella, Stina, Tove, Hedvig, Saga
    Ludvig, Ruben, Eskil, Fabian, Gustav, Hugo

    Lycka till!!
  25. Anonym
    #13
    Vi har lite kortare listor, typ 3 killnamn och 2 tjejnamn... ofrivilligt :P men de som inte sambon gillar de tar jag bort direkt.. kanske är smartare att behålla dem ändå, ifall det skulle passa

    Hedvig är riktigt fint!
  26. 13
    Vi har lite kortare listor, typ 3 killnamn och 2 tjejnamn... ofrivilligt :P men de som inte sambon gillar de tar jag bort direkt.. kanske är smartare att behålla dem ändå, ifall det skulle passa

    Hedvig är riktigt fint!
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Massor med tjejnamn och inget killnamn: och det är en pojke i magen såklart! Så nu blir det att spåna... Jag ville gärna ha en Axel men nu fick våra grannar och kompisar en Axel förra veckan så det sket sig. Jag lobbar också för Sixten men det får blankt nej från maken eftersom hans bror länge hade en gris som hette Sixten! Nu är hans föslag Ture men jag vet inte jag...
  28. 14
    Massor med tjejnamn och inget killnamn: och det är en pojke i magen såklart! Så nu blir det att spåna... Jag ville gärna ha en Axel men nu fick våra grannar och kompisar en Axel förra veckan så det sket sig. Jag lobbar också för Sixten men det får blankt nej från maken eftersom hans bror länge hade en gris som hette Sixten! Nu är hans föslag Ture men jag vet inte jag...
  29. Medlem sedan
    Nov 2011
    #15
    Vi ska få en liten tjej och jag vill att hon ska heta Camille sen har vi Ellinor, Stella, Sophie och Cornelia som förslag. Men jag tror att det kommer att bli en Camille
  30. 15
    Vi ska få en liten tjej och jag vill att hon ska heta Camille sen har vi Ellinor, Stella, Sophie och Cornelia som förslag. Men jag tror att det kommer att bli en Camille

Liknande trådar

  1. Romantiska namn / sago namn?
    By Prins-mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 08:30
  2. Namn, en del namn är ju unisex (enkät)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 21:59
  3. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar