Vår efterlängtade son är här!
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Vår efterlängtade son är här!

    03:34 18 januari föddes vår vackra son Theodore

    Värkarna startade så smått 22:00 16/1 och blev intensivare under e.m den 17/1. Slemproppen på gick på em och värkarna kom tätare. Ringde Danderyd vid 17:45 men fullbelagda. Jag bestämde mig för att stanna hemma lite längre, ställde mig i duschen, åt middag ( så gott det gick ) och ringde igen vid 19:45 med mina värkar med endast 2 min mellanrum. Återigen besked: hela Stockholm fullt, kan ni tänka er Uppsala? Nej, går ej och fick då ändå komma till Danderyd pga prioritering.

    Mitt värkarbete gick snabbt fram och med toppen stöd från min sambo var jag öppen 6 cm vi ankomst, började med lustgas och stod upp men efter några timmar var jag inte öppen mer så de tog sönder fosterhinnorna. Jag jobbade nu igenom mig värkarna sittandes på pilatesboll.
    Epidural sattes efter min förfrågan och hjälpte att vila lite, vilket var välbehövt, efter vattnet gick öppnades jag till 9 cm på 1 timme. Detta gick för fort för barnet så läkare kom in och jag fick värkhämmande som hjälpte! Hjärtljuden bra igen.
    Vid 02:07 satte krystvärkarna igång och lille Theodor var ute 03:34 cirka 7 timmar efter ankmst till förlossningen.

    Supernöjd med hela förloppet och teamet som hjälpte vår son att komma till världen

    Nu njuter vi av att lära känna varandra!

    /Sofie
  2. 1
    Vår efterlängtade son är här! 03:34 18 januari föddes vår vackra son Theodore

    Värkarna startade så smått 22:00 16/1 och blev intensivare under e.m den 17/1. Slemproppen på gick på em och värkarna kom tätare. Ringde Danderyd vid 17:45 men fullbelagda. Jag bestämde mig för att stanna hemma lite längre, ställde mig i duschen, åt middag ( så gott det gick ) och ringde igen vid 19:45 med mina värkar med endast 2 min mellanrum. Återigen besked: hela Stockholm fullt, kan ni tänka er Uppsala? Nej, går ej och fick då ändå komma till Danderyd pga prioritering.

    Mitt värkarbete gick snabbt fram och med toppen stöd från min sambo var jag öppen 6 cm vi ankomst, började med lustgas och stod upp men efter några timmar var jag inte öppen mer så de tog sönder fosterhinnorna. Jag jobbade nu igenom mig värkarna sittandes på pilatesboll.
    Epidural sattes efter min förfrågan och hjälpte att vila lite, vilket var välbehövt, efter vattnet gick öppnades jag till 9 cm på 1 timme. Detta gick för fort för barnet så läkare kom in och jag fick värkhämmande som hjälpte! Hjärtljuden bra igen.
    Vid 02:07 satte krystvärkarna igång och lille Theodor var ute 03:34 cirka 7 timmar efter ankmst till förlossningen.

    Supernöjd med hela förloppet och teamet som hjälpte vår son att komma till världen

    Nu njuter vi av att lära känna varandra!

    /Sofie
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    vad härligt, stort grattis till er son!! låter som en bra förlossning, men jag blir lite nervös när jag hör att det var fullt i hela Sthlm - januari ska ju vara en av månaderna då det är 'lågsäsong' på barnafödandet!
  4. 2
    vad härligt, stort grattis till er son!! låter som en bra förlossning, men jag blir lite nervös när jag hör att det var fullt i hela Sthlm - januari ska ju vara en av månaderna då det är 'lågsäsong' på barnafödandet!
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Stort grattis till er!! Å all lycka i framtiden!
  6. 3
    Stort grattis till er!! Å all lycka i framtiden!
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Stort grattis till lilla Theodore
  8. 4
    Stort grattis till lilla Theodore
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Grattis till pojken!
  10. 5
    Grattis till pojken!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Stort grattis till lille gossen
  12. 6
    Stort grattis till lille gossen
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    Grattis!
  14. 7
    Grattis!
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Grattis!
  16. 8
    Grattis!
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Grattis!
  18. 9
    Grattis!
  19. Medlem sedan
    Jun 2011
    #10
    Oj, wow vilken i i magen tjej du är!
    GRATTIS till er lille kille!!

    Kramar!

    http://tillklaras.blogspot.com/
  20. 10
    Oj, wow vilken i i magen tjej du är!
    GRATTIS till er lille kille!!

    Kramar!

    http://tillklaras.blogspot.com/
  21. Medlem sedan
    Jul 2011
    #11
    Oj! Att du klarade av att vara så kall Jag hade nog fått panik om de sagt att det inte fanns någon plats i hela Göteborg.. Starkt att du klarade dig så långt både utan medicinsk hjälp och sedan med bara lustgas. Nu tog du ju iofs EDA, men du verkar ha klarat dig länge utan..
    Härligt att höra att du är så nöjd med personalen och att du har ett så fint minne av din förlossning
    Stort grattis till sonen!
  22. 11
    Oj! Att du klarade av att vara så kall Jag hade nog fått panik om de sagt att det inte fanns någon plats i hela Göteborg.. Starkt att du klarade dig så långt både utan medicinsk hjälp och sedan med bara lustgas. Nu tog du ju iofs EDA, men du verkar ha klarat dig länge utan..
    Härligt att höra att du är så nöjd med personalen och att du har ett så fint minne av din förlossning
    Stort grattis till sonen!

Liknande trådar

  1. Efterlängtade tisdag!!!
    By Linda&Agnes in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:41
  2. Gravid med efterlängtade tvåan
    By Khristin in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 19:24
  3. Vår efterlängtade trea
    By Tilla in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 14:16
  4. Det efterlängtade mailet
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 12:35
  5. Efterlängtade dagar...
    By AnnLo o lillAgnes in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar