Växa säng el vanlig 90 till en 2.5 åring
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Växa säng el vanlig 90 till en 2.5 åring

    Min dotter 2.5 år har en spjälsäng där jag tagit bort en sidan. Har funkat bra men nu känns sängen för liten. Hon har ett litet rum så funderar på om man ska köpa växa säng el bara en vanlig resårmadrass på golvet.
    Ni som har barn i den åldern vad har era barn haft för säng?
  2. 1
    Växa säng el vanlig 90 till en 2.5 åring Min dotter 2.5 år har en spjälsäng där jag tagit bort en sidan. Har funkat bra men nu känns sängen för liten. Hon har ett litet rum så funderar på om man ska köpa växa säng el bara en vanlig resårmadrass på golvet.
    Ni som har barn i den åldern vad har era barn haft för säng?
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Typ en växasäng, eller en gammal utdragssäng är det egentligen. Vi har den lite kortare än en vanlig vuxensäng men inte så mycket, en inte allt för lång vuxen kan sova i den, lätt. Och så är den ju ganska bred.

    Min stora unge hade en juniorsäng först, sen byttes den ut mot en sån säng med skrivbord under, som hon hett önskade sig och sen en vanlig resårmadrass på ben.
  4. 2
    Typ en växasäng, eller en gammal utdragssäng är det egentligen. Vi har den lite kortare än en vanlig vuxensäng men inte så mycket, en inte allt för lång vuxen kan sova i den, lätt. Och så är den ju ganska bred.

    Min stora unge hade en juniorsäng först, sen byttes den ut mot en sån säng med skrivbord under, som hon hett önskade sig och sen en vanlig resårmadrass på ben.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    köp en vanlig resårmadrass och ta av benen om ni har plats för det.
    När barnet är sjukt, trött, får mardrömmar och kommer över till er säng. då är det perfekt för den andra föräldern att kunna sova i barnets säng och få en god natts sömn, så att åtminstonde en förälder är pigg. Och sen är det onödigt med växasäng när dom sover lika bra i en riktig säng som sen får hänga med i barnets ålder bättre
  6. 3
    köp en vanlig resårmadrass och ta av benen om ni har plats för det.
    När barnet är sjukt, trött, får mardrömmar och kommer över till er säng. då är det perfekt för den andra föräldern att kunna sova i barnets säng och få en god natts sömn, så att åtminstonde en förälder är pigg. Och sen är det onödigt med växasäng när dom sover lika bra i en riktig säng som sen får hänga med i barnets ålder bättre
  7. Liz*
    #4
    Växasäng är jättebra!
  8. 4
    Växasäng är jättebra!
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    mina barn har fått 90-sängar i den åldern
    I much prefer whining to counting my blessings!
  10. 5
    mina barn har fått 90-sängar i den åldern
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Mina har direkt fått en 90-säng. Det är super för då finns det en säng som vem som helst i familjen kan sova i. Tex om dottern och du ligger i influensen så kan pappan sova i dotterns säng och inte störa er när han ska upp till jobbet.
    Dottern kommer in till er och sover, det blir trångt, du kan inte sova, du byter till dottern säng och sover där istället.
  12. 6
    Mina har direkt fått en 90-säng. Det är super för då finns det en säng som vem som helst i familjen kan sova i. Tex om dottern och du ligger i influensen så kan pappan sova i dotterns säng och inte störa er när han ska upp till jobbet.
    Dottern kommer in till er och sover, det blir trångt, du kan inte sova, du byter till dottern säng och sover där istället.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    det beror ju på ekonomin och hur stor plats ni har. En mindre säng (typ växa) tar ju mindre plats och man får mer lekyta. Vill ni kunna ligga brevid barnet är en fullstor säng bättre. Har ni ont om pengar så är det bättre att investera i en fullstor säng som barnet kan ha länge.

    vi har gått från spjälsäng i tvåårsåldern till en sån här från ikea som är 70x160cm. Storasyster fick en normalstor säng när lillasyster flyttade ut ur spjälsängen och tog barnsängen.

  14. 7
    det beror ju på ekonomin och hur stor plats ni har. En mindre säng (typ växa) tar ju mindre plats och man får mer lekyta. Vill ni kunna ligga brevid barnet är en fullstor säng bättre. Har ni ont om pengar så är det bättre att investera i en fullstor säng som barnet kan ha länge.

    vi har gått från spjälsäng i tvåårsåldern till en sån här från ikea som är 70x160cm. Storasyster fick en normalstor säng när lillasyster flyttade ut ur spjälsängen och tog barnsängen.

  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Mina barn fick en 90 säng på en gång.
  16. 8
    Mina barn fick en 90 säng på en gång.

Liknande trådar

  1. Byte spjälsäng till vanlig säng?
    By skogis in forum Sömn – barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 20:28
  2. gå över till vanlig säng?
    By Virriga Vimsa in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 05:44
  3. Från spjälis till vanlig säng..
    By Silverkarin in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 11:34
  4. Från spjälis till vanlig säng?
    By cilia m june & lisa in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 14:45
  5. Sänggavlar till vanlig 90 säng
    By Lena m. 2p in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 00:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar