3 månader utan VAB!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    3 månader utan VAB!

    Slår nästan förra vinterns rekord i vab-fria veckor hur länge har ni med småbarn varit vab-fria som längst? nu har ju vi visserligen 4 småbarn som går på 4 olika ställen..så upptagningsområdet är ju ganska stort..
    Men eftersom jag bara jobbar 80% så behöver bara barnen vara på f-skola 3 dagar per vecka...var fjärde vecka är de där 4 dagar, men då är två av dem korta, är sååå glad över mitt schema som gör att det finns lite utrymme för sjuka ungar
    Hoppas att ni alla får en fin kväll! själv ska jag samla ihop min allargichockade kropp och fara till jobbet om några timmar, tills dess ska jag gosa familj!
  2. 1
    3 månader utan VAB! Slår nästan förra vinterns rekord i vab-fria veckor hur länge har ni med småbarn varit vab-fria som längst? nu har ju vi visserligen 4 småbarn som går på 4 olika ställen..så upptagningsområdet är ju ganska stort..
    Men eftersom jag bara jobbar 80% så behöver bara barnen vara på f-skola 3 dagar per vecka...var fjärde vecka är de där 4 dagar, men då är två av dem korta, är sååå glad över mitt schema som gör att det finns lite utrymme för sjuka ungar
    Hoppas att ni alla får en fin kväll! själv ska jag samla ihop min allargichockade kropp och fara till jobbet om några timmar, tills dess ska jag gosa familj!
  3. mandelblomma
    #2
    Fram tills i dag var det senast 22/12 efter operationen då jag vabbade tre dagar.
    rekord efter den här gräsliga vab vintern!
  4. 2
    Fram tills i dag var det senast 22/12 efter operationen då jag vabbade tre dagar.
    rekord efter den här gräsliga vab vintern!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Måste ha varit lyckligt lottad, för mitt barn var nästan aldrig sjukt och är det fortfarande inte. När han gick i grundskolan vet jag att han inte hade en sjukdag på minst två läsår. På dagis gick magsjukan runt bland alla barn, men han klarade sig hela tiden. Någon dag var han hemma för öroninflammation och en gång åkte han på svinkoppor. Kanske borde kolla med Fk hur många vab-dagar jag tagit ut i livet.
  6. 3
    Måste ha varit lyckligt lottad, för mitt barn var nästan aldrig sjukt och är det fortfarande inte. När han gick i grundskolan vet jag att han inte hade en sjukdag på minst två läsår. På dagis gick magsjukan runt bland alla barn, men han klarade sig hela tiden. Någon dag var han hemma för öroninflammation och en gång åkte han på svinkoppor. Kanske borde kolla med Fk hur många vab-dagar jag tagit ut i livet.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Härligt! Vi har haft år helt utan att jag tagit ut vab. Det beror dels på att dottern varit friskare än snittet och ffa att jag har lediga dagar ibland och kanske mest att jag och kollegorna brukade byta pass.
    Trevlig kväll!
  8. 4
    Härligt! Vi har haft år helt utan att jag tagit ut vab. Det beror dels på att dottern varit friskare än snittet och ffa att jag har lediga dagar ibland och kanske mest att jag och kollegorna brukade byta pass.
    Trevlig kväll!

Liknande trådar

  1. 9 månader!
    By Fridaaa in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 10:17
  2. Men hallå - två månader utan ett
    By Svammelmamma in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 19:55
  3. 26 månader
    By bebisväntan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 12:12
  4. 4 månader!
    By Femina in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 09:13
  5. 8 månader i dag.
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 16:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar