rörelse
_1206 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    rörelse

    Idag är jag i v 20+0 och har känt lite lite bubblande i magen innan av bebisen. Bara så 5 super snabba ggr. Men idag oj oj oj vad hon har rört sig. Det känns både häftigt och skumt på samma gång. Lite läskigt med fast underbart. Hon firar kanske med att halva tiden har gått Var bara tvungen att dela med mig av min glädje idag. Det är en häftig upplevelse. Det känns verkligt. Mer lär det ju bli. Har inte känt utanpå magen men kommer nog inte förrens senare då livmodern ligger framför. Har ni andra känt er bebis i magen än?

    Kram
  2. 1
    rörelse Idag är jag i v 20+0 och har känt lite lite bubblande i magen innan av bebisen. Bara så 5 super snabba ggr. Men idag oj oj oj vad hon har rört sig. Det känns både häftigt och skumt på samma gång. Lite läskigt med fast underbart. Hon firar kanske med att halva tiden har gått Var bara tvungen att dela med mig av min glädje idag. Det är en häftig upplevelse. Det känns verkligt. Mer lär det ju bli. Har inte känt utanpå magen men kommer nog inte förrens senare då livmodern ligger framför. Har ni andra känt er bebis i magen än?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Ja har kännt min sprattel i ca 1 vecka=) mest när ja sitter stilla och ligger i sängen =)
  4. 2
    Ja har kännt min sprattel i ca 1 vecka=) mest när ja sitter stilla och ligger i sängen =)
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    är i V19 +4
  6. 3
    är i V19 +4
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Grattis, vad härligt!

    Jag väntar fortfarande. Tror jag har känt lite sprattel några gånger, men det kan nog lika gärna vara tarm. Det här är mitt andra barn och jag trodde det skulle komma tidigare denna gång, men icke. Går in i v 22 idag. Förra gången kände jag först något i v 24. Har också moderkakan i framvägg. Läääängtar...
  8. 4
    Grattis, vad härligt!

    Jag väntar fortfarande. Tror jag har känt lite sprattel några gånger, men det kan nog lika gärna vara tarm. Det här är mitt andra barn och jag trodde det skulle komma tidigare denna gång, men icke. Går in i v 22 idag. Förra gången kände jag först något i v 24. Har också moderkakan i framvägg. Läääängtar...
  9. Medlem sedan
    Oct 2011
    #5
    Känner oxå mycket när jag ligger och sitter. Kände massor i morse och även när jag åkte i bilen. Kände första gången i v 16 men bara snabbt. Men nu var det riktigt mycket. Inte hårt men ändå starkt. Vet inte om du har barn sedan innan men hur är din känsla när du känner bebisen röra sig? Kul och se om man inte är ensam om dom blandade känslorna.
  10. 5
    Känner oxå mycket när jag ligger och sitter. Kände massor i morse och även när jag åkte i bilen. Kände första gången i v 16 men bara snabbt. Men nu var det riktigt mycket. Inte hårt men ändå starkt. Vet inte om du har barn sedan innan men hur är din känsla när du känner bebisen röra sig? Kul och se om man inte är ensam om dom blandade känslorna.
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    Tack. Och jag längtar själv tills man börjar känna varje dag den lille där inne. Detta är ju första gången jag känt henne så mycket. Men sen kanske det är stop ett tag. Hoppas du med snart får känna bebisen. Det roliga är att det kan komma vilken dag som helst. Lycka till och du får skriva när du känner den ordentligt roligt att höra hur andra känner och tänker om det och när.
  12. 6
    Tack. Och jag längtar själv tills man börjar känna varje dag den lille där inne. Detta är ju första gången jag känt henne så mycket. Men sen kanske det är stop ett tag. Hoppas du med snart får känna bebisen. Det roliga är att det kan komma vilken dag som helst. Lycka till och du får skriva när du känner den ordentligt roligt att höra hur andra känner och tänker om det och när.
  13. Medlem sedan
    Oct 2011
    #7
    Jag väntar mitt första barn =) ja det är en lycka varje liten kick, =) svårt att säga hur de känns, =) inte alls som bubblor i magen, utam nått som fladrar till och trycker på insidan =) hihi
  14. 7
    Jag väntar mitt första barn =) ja det är en lycka varje liten kick, =) svårt att säga hur de känns, =) inte alls som bubblor i magen, utam nått som fladrar till och trycker på insidan =) hihi
  15. Medlem sedan
    Oct 2011
    #8
    Menade mer känslan att känna det. Jag tycker det är underbart härligt och skumt. Det känns väldigt konstigt. Har liksom delade känslor men detta är oxå mitt första och inte känt detta innan så kansle inte konstigt att det är blandade känslor Med otroligt rologt är det.
  16. 8
    Menade mer känslan att känna det. Jag tycker det är underbart härligt och skumt. Det känns väldigt konstigt. Har liksom delade känslor men detta är oxå mitt första och inte känt detta innan så kansle inte konstigt att det är blandade känslor Med otroligt rologt är det.
  17. Medlem sedan
    Oct 2011
    #9
    Obeskrivligt=) lite läskigt men ändå helt underbart =)
  18. 9
    Obeskrivligt=) lite läskigt men ändå helt underbart =)
  19. Medlem sedan
    Oct 2011
    #10
    Ja precis. Då är man inte ensam om dom delade känslorna
  20. 10
    Ja precis. Då är man inte ensam om dom delade känslorna
  21. Medlem sedan
    Oct 2011
    #11
    verkligen inte =)
  22. 11
    verkligen inte =)
  23. Medlem sedan
    Dec 2008
    #12
    Visst är det underbart. Här har det sparkats i några veckor. Full rulle i magen. Han sparkar högt som lågt. Känner av hur han nästan gör kullerbyttor i magen min sååå mysigt
  24. 12
    Visst är det underbart. Här har det sparkats i några veckor. Full rulle i magen. Han sparkar högt som lågt. Känner av hur han nästan gör kullerbyttor i magen min sååå mysigt
  25. Medlem sedan
    Oct 2011
    #13
    Så roligt Vilken v är du i? Jag kände bara massa på höger sida fast både högt och lågt kändes både som hon rullade runt och som sparkar. Fast inte tillräckligt starkt tror jag för jag ska vara säker på vad hon gjorde
  26. 13
    Så roligt Vilken v är du i? Jag kände bara massa på höger sida fast både högt och lågt kändes både som hon rullade runt och som sparkar. Fast inte tillräckligt starkt tror jag för jag ska vara säker på vad hon gjorde
  27. Medlem sedan
    Dec 2011
    #14
    Jag har känt av det i någon vecka också...lite overkligt men kul Verkar vara väldigt aktiv stundtals...
  28. 14
    Jag har känt av det i någon vecka också...lite overkligt men kul Verkar vara väldigt aktiv stundtals...
  29. Medlem sedan
    Oct 2011
    #15
    Ja det är häftigt Overkligt men verkligt
  30. 15
    Ja det är häftigt Overkligt men verkligt
  31. Medlem sedan
    Nov 2011
    #16
    Är i v 22 (tror jag, jag är sämst på att hålla reda på veckorna...) och här har jag nog känt det dagligen i nästan en månad, och första gången i v 16. Här sparkas det oavbrutet så fort jag sitter/ligger still och det både känns och syns på utsidan...
  32. 16
    Är i v 22 (tror jag, jag är sämst på att hålla reda på veckorna...) och här har jag nog känt det dagligen i nästan en månad, och första gången i v 16. Här sparkas det oavbrutet så fort jag sitter/ligger still och det både känns och syns på utsidan...
  33. Medlem sedan
    Nov 2011
    #17
    blev förvånad att jag kände så tidigt, första rörelserna kom nog redan i v. 14-15 och nu är det tydliga sparkar som känns och syns tydligt på utsidan.. hade dessutom modekakan i framvägg och första barnet mysigt
  34. 17
    blev förvånad att jag kände så tidigt, första rörelserna kom nog redan i v. 14-15 och nu är det tydliga sparkar som känns och syns tydligt på utsidan.. hade dessutom modekakan i framvägg och första barnet mysigt
  35. Medlem sedan
    Nov 2011
    #18
    v.19+3 idag
  36. 18
    v.19+3 idag
  37. Medlem sedan
    Oct 2011
    #19
    Vad kul att det är många som känner sin bebisen nu Och dom som inte känt än så kommer det vilken dag som helst helt plötsligt Idag har bebisen här varit stilla, kanske var en gångs grej för dennagången. Hoppas inte det. Lycka till alla med era härliga magar och bebisar. Läängtar tills jag får se hur hon ser ut där inne. Tiden känns lång just nu.
  38. 19
    Vad kul att det är många som känner sin bebisen nu Och dom som inte känt än så kommer det vilken dag som helst helt plötsligt Idag har bebisen här varit stilla, kanske var en gångs grej för dennagången. Hoppas inte det. Lycka till alla med era härliga magar och bebisar. Läängtar tills jag får se hur hon ser ut där inne. Tiden känns lång just nu.
  39. Medlem sedan
    Oct 2011
    #20
    Åhh vad kul. Det längtar jag till att känna så mycket och även utsidan
  40. 20
    Åhh vad kul. Det längtar jag till att känna så mycket och även utsidan
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. rörelse
    By Anonym in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 12:28
  2. Mkt rörelse
    By katper in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 08:26
  3. rörelse
    By brenna in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 13:37
  4. rörelse
    By ma_gi in forum _0907 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 14:03
  5. Lek och rörelse
    By Nya ideer in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 23:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar