Kvinnomisshandel
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Kvinnomisshandel

    Tidningen Dagen tar initiativ till att skriva om ett mycket viktigt ämne, nämligen misshandel i kristna familjer. Har du några tips eller en egen berättelse att förmedla (går att göra anonymt), gör det! Det är viktigt att vi börjar prata om sådant här så att fler kan få hjälp.


    http://www.dagen.se/blogg/tipsblogge...istna-familjer
  2. 1
    Kvinnomisshandel Tidningen Dagen tar initiativ till att skriva om ett mycket viktigt ämne, nämligen misshandel i kristna familjer. Har du några tips eller en egen berättelse att förmedla (går att göra anonymt), gör det! Det är viktigt att vi börjar prata om sådant här så att fler kan få hjälp.


    http://www.dagen.se/blogg/tipsblogge...istna-familjer
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Viktigt ämne! Jag känner inte till ngn IRL- men det är väl säkert sånt folk helst ine berättar om också. Har läst en bra artikel på internet för ngra år sedan om det. Ska se om jag kan hitta den igen. Den var amerikansk och redde ut begreppen bra - finns tydligen en del grupper där som tror att mannenborde slå sin fru! Men den här artikeln var oerhört bibelnära och tydlig i hur fel det är. (Och så skrev de att de gått igenom en del knepiga sidor och kommit fram till att det som beskrevs var personer med SMBD och lyckades utan att skuldbelägga den läggning skriva att det inte heller var påbjudet på ngt sätt....)
  4. 2
    Viktigt ämne! Jag känner inte till ngn IRL- men det är väl säkert sånt folk helst ine berättar om också. Har läst en bra artikel på internet för ngra år sedan om det. Ska se om jag kan hitta den igen. Den var amerikansk och redde ut begreppen bra - finns tydligen en del grupper där som tror att mannenborde slå sin fru! Men den här artikeln var oerhört bibelnära och tydlig i hur fel det är. (Och så skrev de att de gått igenom en del knepiga sidor och kommit fram till att det som beskrevs var personer med SMBD och lyckades utan att skuldbelägga den läggning skriva att det inte heller var påbjudet på ngt sätt....)
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Läs artikel här

    En mycket smärtsam berättelse...

    http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=298289
  6. 3
    Läs artikel här En mycket smärtsam berättelse...

    http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=298289
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Fruktansvärt och så viktigt att tänka på att det kan förekomma i alla läger! Men det känns extra otäckt när någon viftar med att det skulle vara Jesu vilja.... Jag fick mess av en annan affare som lyfte Eva Lundgrens böcker (från tidigt 90tal??). Hon intervjuade kvinnor som blev misshandlade av sina karismatiska män - och det låter verkligen sjukt - men det är nog så det kan bli också. En del tar till vad som helst för att få kontrollera. Tycker att vi får be en extrabön för alla som sitter fast i misshandelsförhållanden eller riskerar att hamna i ett!
  8. 4
    Fruktansvärt och så viktigt att tänka på att det kan förekomma i alla läger! Men det känns extra otäckt när någon viftar med att det skulle vara Jesu vilja.... Jag fick mess av en annan affare som lyfte Eva Lundgrens böcker (från tidigt 90tal??). Hon intervjuade kvinnor som blev misshandlade av sina karismatiska män - och det låter verkligen sjukt - men det är nog så det kan bli också. En del tar till vad som helst för att få kontrollera. Tycker att vi får be en extrabön för alla som sitter fast i misshandelsförhållanden eller riskerar att hamna i ett!

Liknande trådar

  1. Malinau ang kvinnomisshandel
    By A.No.Nym in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 23:49
  2. Hedersvåld och vanlig kvinnomisshandel.
    By blå fågeln in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 15:15
  3. Usch! ( kvinnomisshandel)
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 17:51
  4. Intressant fråga om kvinnomisshandel
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 16:09
  5. Det här om kvinnomisshandel..
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 16:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar