Om man slutar med Strattera,
Bokstavsbarn
  1. Anonym
    #1

    Om man slutar med Strattera,

    efter hur lång tid kan man anta att det är ur kroppen? Ett par dygn efter?
  2. 1
    Om man slutar med Strattera, efter hur lång tid kan man anta att det är ur kroppen? Ett par dygn efter?
  3. Liz*
    #2
    Paxelle vet mycket om detta, jag tror att man börjar märka bristen av medicinen efter ett par dagar men jag är inte säker, hon dyker nog in och kan säga mer exakt. Jag såg att full effekt skrev hon nyligen kan ta upp till sex veckor; så att effekten är helt ute kan nog ta mer än ett par dagar, men det kan nog ändå märkas skillnad.
  4. 2
    Paxelle vet mycket om detta, jag tror att man börjar märka bristen av medicinen efter ett par dagar men jag är inte säker, hon dyker nog in och kan säga mer exakt. Jag såg att full effekt skrev hon nyligen kan ta upp till sex veckor; så att effekten är helt ute kan nog ta mer än ett par dagar, men det kan nog ändå märkas skillnad.
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    Ca 2 veckor för att gå ur helt, det finns vissa mediciner (MAO-hämmare, vilket är mot depression) som inte får användas innan två veckor efter avslutad behandling med strattera. Alltså beräknas Strattera stanna i kroppen i 2 veckor efter avslutad behandling, men effekten avtar givetvis snabbare. Hur fort är individuellt, eftersom vi har lite olika snabb ämnesomsättning och förmåga att bryta ner substanser i kroppen.
  6. 3
    Ca 2 veckor för att gå ur helt, det finns vissa mediciner (MAO-hämmare, vilket är mot depression) som inte får användas innan två veckor efter avslutad behandling med strattera. Alltså beräknas Strattera stanna i kroppen i 2 veckor efter avslutad behandling, men effekten avtar givetvis snabbare. Hur fort är individuellt, eftersom vi har lite olika snabb ämnesomsättning och förmåga att bryta ner substanser i kroppen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Precis som med andra anti-depp preparat så tar det flera veckor innan medicinen är helt ute ur systemet men det märks innan dess att effekten avtar.

    Jag skulle inte rekommendera att sluta rakt av, det kan bli stora påfrestningar på kroppen, just för att det är en medicin som byggs upp i kroppen. Nedtrappning innan man slutar brukar vara bäst med den här typen av preparat.
  8. 4
    Precis som med andra anti-depp preparat så tar det flera veckor innan medicinen är helt ute ur systemet men det märks innan dess att effekten avtar.

    Jag skulle inte rekommendera att sluta rakt av, det kan bli stora påfrestningar på kroppen, just för att det är en medicin som byggs upp i kroppen. Nedtrappning innan man slutar brukar vara bäst med den här typen av preparat.
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Va bra att du sa det där med att trappa ner, jag antog att dom slutar med råd av läkare, men det är ju inte säkert.
  10. 5
    Va bra att du sa det där med att trappa ner, jag antog att dom slutar med råd av läkare, men det är ju inte säkert.
  11. Anonym
    #6
    Tack för era svar. Vi ska inte sluta med medicinen, det var bara en fråga
  12. 6
    Tack för era svar. Vi ska inte sluta med medicinen, det var bara en fråga
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    Oki. *imt
  14. 7
    Oki. *imt

Liknande trådar

  1. Strattera och AS
    By Medicin-fundering in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 21:26
  2. Strattera?
    By mamma blå två in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 17:50
  3. Strattera!
    By Paxelle in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 09:21
  4. Strattera ?
    By Annonymia in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:18
  5. Strattera
    By Safiren in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar