Gott arabiskt bröd recept önskas...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Gott arabiskt bröd recept önskas...

    i Jordanien fick man ett vanligt vitt bröd till maten och ajg undra rom det är vad vi kallar pitabröd??? jag provade även buri bread som var som friterad pannkakeaktigt som var suuuuveränt gott med och min fråga är..kan man göra det hemma?

    Detta vita pita bröd såg int eut som vanligt pitabröd vi har här men de låg i trekantsbitar i påse så antagligen har det legat i kyl eller dylikt(bakat tidigare vill säga). nån om har ett bra recept på det och ska de stekas i panna?

    och buribread..nån som känner igen det? har recept? och hur ajg friterar det?
    Orcid the Greatest
  2. 1
    Gott arabiskt bröd recept önskas... i Jordanien fick man ett vanligt vitt bröd till maten och ajg undra rom det är vad vi kallar pitabröd??? jag provade även buri bread som var som friterad pannkakeaktigt som var suuuuveränt gott med och min fråga är..kan man göra det hemma?

    Detta vita pita bröd såg int eut som vanligt pitabröd vi har här men de låg i trekantsbitar i påse så antagligen har det legat i kyl eller dylikt(bakat tidigare vill säga). nån om har ett bra recept på det och ska de stekas i panna?

    och buribread..nån som känner igen det? har recept? och hur ajg friterar det?
  3. monka
    #2
    Jag frågade min kompis som bott i Oman och är kock och fick denna länk... hon visste inte vad du menade så detta var vad hon kunde hjälpa med:http://www.google.co.uk/search?q=ara...w=1024&bih=677
  4. 2
    Jag frågade min kompis som bott i Oman och är kock och fick denna länk... hon visste inte vad du menade så detta var vad hon kunde hjälpa med:http://www.google.co.uk/search?q=ara...w=1024&bih=677
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    jajajajajaajajajajajajaaaaaaaa aaaaaaa tack!!!!!!!!!!!!!!
  6. 3
    jajajajajaajajajajajajaaaaaaaa aaaaaaa tack!!!!!!!!!!!!!!

Liknande trådar

  1. Gott nybakt bröd recept
    By bambuu in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 15:13
  2. Recept på GI-bröd...
    By Christel med Amanda in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 10:33
  3. Recept på nyttigt bröd,önskas....
    By Thess 69,1 (75,4->6X) in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 08:15
  4. Recept på fantastiskt gott bröd!!!
    By Mallis bf 31/1 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 18:05
  5. recept på ett gott nyttigt bröd vill jag
    By Blubben in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar