Recept på god och enkel pastasallad?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Recept på god och enkel pastasallad?

    Vill gärna ha recept på en god, enkel och barnvänlig pastasallad som kan passa tex. på en buffé. Med kyckling, skinka eller ngt annat gott! Hoppas ngn vill dela med sig av sina recept!
  2. 1
    Recept på god och enkel pastasallad? Vill gärna ha recept på en god, enkel och barnvänlig pastasallad som kan passa tex. på en buffé. Med kyckling, skinka eller ngt annat gott! Hoppas ngn vill dela med sig av sina recept!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Servera som plock så kan folk ta det de tycker om? Pasta rödlök småtomater gurka skinka oliver ostkuber fetaost sockerärtor t.ex.

    Annars gör jag en med pasta lök grillad kyckling paprika sockerärtor och ost och sedan gör jag den kletig genom att blanda ned creme fraichr majonnäs curry och lite sweet chili (rör ihop o blabda sedsn ner i salladen )
  4. 2
    Servera som plock så kan folk ta det de tycker om? Pasta rödlök småtomater gurka skinka oliver ostkuber fetaost sockerärtor t.ex.

    Annars gör jag en med pasta lök grillad kyckling paprika sockerärtor och ost och sedan gör jag den kletig genom att blanda ned creme fraichr majonnäs curry och lite sweet chili (rör ihop o blabda sedsn ner i salladen )
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Så har jag gjort några ggr och det är populärt. Vissa äter inte lök, andra inte majs, nästa vill inte ha pasta och en annan gillar inte gurka....Lägger man upp det i skålar var för sig i stället, så plockar alla vad de vill ha.

    Förutom det du skriver gillar jag att ha bacon.
  6. 3
    Så har jag gjort några ggr och det är populärt. Vissa äter inte lök, andra inte majs, nästa vill inte ha pasta och en annan gillar inte gurka....Lägger man upp det i skålar var för sig i stället, så plockar alla vad de vill ha.

    Förutom det du skriver gillar jag att ha bacon.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Ja det var en bra idé att var och en får blanda själv. Blandar du då i cf, majonnäs m.m. i pastan, eller har du en röra man sätter på själv?
  8. 4
    Ja det var en bra idé att var och en får blanda själv. Blandar du då i cf, majonnäs m.m. i pastan, eller har du en röra man sätter på själv?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    När jag har plock, då har jag olika dressingar vid sidan om istället. Har jag grillad kyckling bland plocket så rör jag cf med majo och curry och har bredvid.
  10. 5
    När jag har plock, då har jag olika dressingar vid sidan om istället. Har jag grillad kyckling bland plocket så rör jag cf med majo och curry och har bredvid.
  11. Medlem sedan
    Sep 2010
    #6
    Tack för svar! (imt)
  12. 6
    Tack för svar! (imt)
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Jag brukar köra pasta, rödlök,grön paprika, gurka, tomat, råa champinjoner, bacon, avocado och kyckling. Ädelostdressing till, på Kvibille ädel, gräddfil, salt och peppar, men den kan du ju ha bredvid, och kanske ån alternativ sort till känsliga barntrutar.
  14. 7
    Jag brukar köra pasta, rödlök,grön paprika, gurka, tomat, råa champinjoner, bacon, avocado och kyckling. Ädelostdressing till, på Kvibille ädel, gräddfil, salt och peppar, men den kan du ju ha bredvid, och kanske ån alternativ sort till känsliga barntrutar.
  15. Medlem sedan
    Sep 2010
    #8
    Låter mumsigt. Måste göra den salladen nån dag! Tack.
  16. 8
    Låter mumsigt. Måste göra den salladen nån dag! Tack.

Liknande trådar

  1. enkel smothie, recept please:)
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 11:34
  2. recept: pastasallad med parmesan och pin
    By cat m Vilgot o Molly in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 07:13
  3. Recept: enkel fiskgratäng..
    By -Emla- in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 22:42
  4. Recept på ngn god enkel paj?
    By Sofia in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 10:22
  5. Recept på god enkel Dajmtårta önskas
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 21:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar