På smällen
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    På smällen

    Hej!
    Under helgen har jag läst boken På smällen och kan rekommendera den varmt! Jag tycker att det är svårt att hitta böcker (eller Internetsidor) om graviditet som inte antingen blir knastertorra och ålderdomliga eller blir så pluttinuttiga och romantiserande att man nästan kräks men den här boken tycker jag att de har lyckats med.

    Fakta blandas med anekdoter/egna berättelser och jag har både fått aha-upplevelser samt några riktigt goda, igenkännande skratt.

    Jag stör mig lite på att den är skriven utifrån att den gravida har en partner (och att detta är en man = blivande pappa) men annars tycker jag att den är bra. Och jag tror att den funkar nästan lika bra utifrån "blivande pappa/partner"-perspektivet som från "blivande mamma"-perspektivet.

    Om någon annan har läst den får ni gärna säga vad ni tyckte!
  2. 1
    På smällen Hej!
    Under helgen har jag läst boken På smällen och kan rekommendera den varmt! Jag tycker att det är svårt att hitta böcker (eller Internetsidor) om graviditet som inte antingen blir knastertorra och ålderdomliga eller blir så pluttinuttiga och romantiserande att man nästan kräks men den här boken tycker jag att de har lyckats med.

    Fakta blandas med anekdoter/egna berättelser och jag har både fått aha-upplevelser samt några riktigt goda, igenkännande skratt.

    Jag stör mig lite på att den är skriven utifrån att den gravida har en partner (och att detta är en man = blivande pappa) men annars tycker jag att den är bra. Och jag tror att den funkar nästan lika bra utifrån "blivande pappa/partner"-perspektivet som från "blivande mamma"-perspektivet.

    Om någon annan har läst den får ni gärna säga vad ni tyckte!
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Jag håller på och läser för fullt. Och jag är ingen bokmal i vanliga fall. (Hatar att läsa böcker) Men den här var jätte rolig att läsa. Massor med bra fakta och den verkliga sanningen på ett verkligt sätt.
  4. 2
    Jag håller på och läser för fullt. Och jag är ingen bokmal i vanliga fall. (Hatar att läsa böcker) Men den här var jätte rolig att läsa. Massor med bra fakta och den verkliga sanningen på ett verkligt sätt.

Liknande trådar

  1. På smällen!
    By Anonym in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 16:04
  2. Då så... tog smällen
    By *Camilla* in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 09:29
  3. Jag är på smällen!
    By Filliduttan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 10:05
  4. Det är jag som är på smällen :)
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 19:16
  5. På smällen!
    By shit pommes frittes in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar