Risottorecept för nybörjare?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Risottorecept för nybörjare?

    Har aldrig gjort risotto, och knappt ätit det heller, så nu tänkte jag prova att göra det i veckan. Har ni något bra recept som funkar för stora och små? Och vad äter man till?
    5barnsmor och sjuksköterska
  2. 1
    Risottorecept för nybörjare? Har aldrig gjort risotto, och knappt ätit det heller, så nu tänkte jag prova att göra det i veckan. Har ni något bra recept som funkar för stora och små? Och vad äter man till?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Jag tipsar om receptet på Zetas carnaroli-ris (kanske finns även på de andra risottoris-varianterna?). Jättebra, och lätt att följa! Vi äter ofta risotto som ensamrätt, då har vi t ex svamp, sparris, färsk spenat eller räkor i (i helgen gjorde vi med bondbönor och trattkantareller). Har vi något till är det oftast charkuterier som t ex prosciutto eller italiensk salami.
  4. 2
    Jag tipsar om receptet på Zetas carnaroli-ris (kanske finns även på de andra risottoris-varianterna?). Jättebra, och lätt att följa! Vi äter ofta risotto som ensamrätt, då har vi t ex svamp, sparris, färsk spenat eller räkor i (i helgen gjorde vi med bondbönor och trattkantareller). Har vi något till är det oftast charkuterier som t ex prosciutto eller italiensk salami.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Tack! Svamp eller sparris låter gott, med prosciutto till!
  6. 3
    Tack! Svamp eller sparris låter gott, med prosciutto till!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Vi brukar ofta ha Risentas gula förpackning med Avorioris hemma, och på den finns ett recept på risotto. Om du följer det blir risotton jättegod. Som CarolinaK skriver, recept finns nog på de flesta risottoris-förpackningarna.
  8. 4
    Vi brukar ofta ha Risentas gula förpackning med Avorioris hemma, och på den finns ett recept på risotto. Om du följer det blir risotton jättegod. Som CarolinaK skriver, recept finns nog på de flesta risottoris-förpackningarna.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Tack, jag följer receptet på förpackningen jag med då
  10. 5
    Tack, jag följer receptet på förpackningen jag med då

Liknande trådar

  1. Risottorecept.
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 19:31
  2. Nybörjare!
    By _stina_s_ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 09:23
  3. Nybörjare
    By annika66 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 13:21
  4. GI-bok för nybörjare?
    By Marie VV in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 13:17
  5. nybörjare GI
    By marreb in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 10:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar