kamrem....
Bilsnack
  1. klant maja
    #1

    kamrem....

    Ska just sälja min renault megane scenic-99
    Fick då se i servceboken att det är dags för kamremsbyte vid 200 000 km, vilket den snart har gått.

    Sist byttes den 2006 efter 120 000 mil.
    Vad tusan kostar det?

    Är det lika bra att skrota bilen då?
    Jag lär väl inte få många kronor för den?

    Min fina lilla bil....
  2. 1
    kamrem.... Ska just sälja min renault megane scenic-99
    Fick då se i servceboken att det är dags för kamremsbyte vid 200 000 km, vilket den snart har gått.

    Sist byttes den 2006 efter 120 000 mil.
    Vad tusan kostar det?

    Är det lika bra att skrota bilen då?
    Jag lär väl inte få många kronor för den?

    Min fina lilla bil....
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det kostar ca 1200kr i delar att byta kamremen, det är vad det skulle kosta mig att byta.

    vad det kostar på en dyr fin verkstad med egen personlig serviceman kan vi bara fantisera om 5000-10000Kr

    http://www.blocket.se/uppsala/Renaul...a=6&w=3&last=1

    Man kan direkt konstatera att en servicekostnad närmare tiotusen knappast är rimlig, i så fall tjänar du på att sälja bilen för 10000kr och leta åt en ny bil där remmen nyss är bytt.
  4. 2
    Det kostar ca 1200kr i delar att byta kamremen, det är vad det skulle kosta mig att byta.

    vad det kostar på en dyr fin verkstad med egen personlig serviceman kan vi bara fantisera om 5000-10000Kr

    http://www.blocket.se/uppsala/Renaul...a=6&w=3&last=1

    Man kan direkt konstatera att en servicekostnad närmare tiotusen knappast är rimlig, i så fall tjänar du på att sälja bilen för 10000kr och leta åt en ny bil där remmen nyss är bytt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Nejdå inte ska du behöva skrota denna bil för det om den dessutom är fräsch. Så ring runt till dom mindre verkstäder som Meca, Mekonomen och Autoexperten mfl som i dom flesta fall bör kunna ge ett fast pris för detta arbete.

    Skulle gissa på en totalsumma på runt 3000-4000:- för byte av kamrem inklusive arbete till den bilen. :-)
  6. 3
    Nejdå inte ska du behöva skrota denna bil för det om den dessutom är fräsch. Så ring runt till dom mindre verkstäder som Meca, Mekonomen och Autoexperten mfl som i dom flesta fall bör kunna ge ett fast pris för detta arbete.

    Skulle gissa på en totalsumma på runt 3000-4000:- för byte av kamrem inklusive arbete till den bilen. :-)
  7. slarv maja
    #4
    Jag ringde min vanliga verksatd , den som släckte tvåan efter ebsiktningen.
    Det kommer kosta 7010 kronor....
    Känns inte riktigt rimligt på en bil som gått så långt.
    Men nu har jag sänkt priset och fått en köpare som vet hur läget är.
    Det känns bra att trots allt bli av med den.
    Som känner en kille som kan byta åt dem. så alla nöjda och glada.
  8. 4
    Jag ringde min vanliga verksatd , den som släckte tvåan efter ebsiktningen.
    Det kommer kosta 7010 kronor....
    Känns inte riktigt rimligt på en bil som gått så långt.
    Men nu har jag sänkt priset och fått en köpare som vet hur läget är.
    Det känns bra att trots allt bli av med den.
    Som känner en kille som kan byta åt dem. så alla nöjda och glada.
  9. slarv maja
    #5
    Japp, jag sänkte priset och fick den såld (tror jag, inte helt klart än) och jag har köpt en ny bil. Med nybilsgaranti
  10. 5
    Japp, jag sänkte priset och fick den såld (tror jag, inte helt klart än) och jag har köpt en ny bil. Med nybilsgaranti
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    Ja då slapp du ju den kostnaden och då du ändå skulle skaffa nyare bil. Annars är detta jobb inga större svårigheter för en hemmaskruvare.

    Men njut av din nya bil med garantier å allt. :-)
  12. 6
    Ja då slapp du ju den kostnaden och då du ändå skulle skaffa nyare bil. Annars är detta jobb inga större svårigheter för en hemmaskruvare.

    Men njut av din nya bil med garantier å allt. :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2007
    #7
    Jo nu har du ju redan gjort dig av med den bilen,, men annars hade det klart gett resultat om man ringer runt om prisuppgifter för dessa typer av arbete.
    Där desa kan variera rejält och att det där även med denna bil går att hitta totalkostnad på runt nämda 3000-4000:-.
    Men nu gör det ju dig densamma och alla blev nöjda å glada.. :-)
  14. 7
    Jo nu har du ju redan gjort dig av med den bilen,, men annars hade det klart gett resultat om man ringer runt om prisuppgifter för dessa typer av arbete.
    Där desa kan variera rejält och att det där även med denna bil går att hitta totalkostnad på runt nämda 3000-4000:-.
    Men nu gör det ju dig densamma och alla blev nöjda å glada.. :-)

Liknande trådar

  1. Tack för svaren om kamrem...
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 12:54
  2. Kamrem/kedja
    By * Putte * in forum Bilsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 09:17
  3. Byta kamrem
    By lotusmaya in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 21:49
  4. Kamrem / kamkedja?
    By åsa.h in forum Bilsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 11:46
  5. Kamrem till Renault
    By snutteduppan in forum Bilsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 14:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar