Ooops...
Många barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Ooops...

    Vi har fyra barn sedan tidigare, de fyller 5, 7, 9 och 14 år i år. Planen var att stanna vid detta antal, det fungerar bra och barnen börjar nu bli rätt självgående. Igår upptäckte jag dock att jag är gravid igen... Uppenbarligen så är jag väldigt fertil, detta är resultatet av ett litet slarv och dessutom bara tre dagar efter avslutade mens (trodde att vi var säkra fortfarande...). Innan jag nu blev gravid så har jag alltid sagt att OM det skulle hända så är abort självklart men nu känns det inte lika självklart längre... Maken vet om det men vi har inte pratat om det än, hans kommentar igår var "ska vi bli som dem nu?" (vi tittade på Familjen Annorlunda igår kväll). Ikväll måste vi prata om det och jag bävar ärligt talat, velar något fruktansvärt vad jag egentligen vill... Är dock rätt övertygad om att maken vill att vi gör abort... Fy vad svårt detta plötsligt blev!

    Usch, svamligt inlägg från en som aldrig skriver annars men jag kan inte berätta för någon och jag behövde skriva av mig lite!
  2. 1
    Ooops... Vi har fyra barn sedan tidigare, de fyller 5, 7, 9 och 14 år i år. Planen var att stanna vid detta antal, det fungerar bra och barnen börjar nu bli rätt självgående. Igår upptäckte jag dock att jag är gravid igen... Uppenbarligen så är jag väldigt fertil, detta är resultatet av ett litet slarv och dessutom bara tre dagar efter avslutade mens (trodde att vi var säkra fortfarande...). Innan jag nu blev gravid så har jag alltid sagt att OM det skulle hända så är abort självklart men nu känns det inte lika självklart längre... Maken vet om det men vi har inte pratat om det än, hans kommentar igår var "ska vi bli som dem nu?" (vi tittade på Familjen Annorlunda igår kväll). Ikväll måste vi prata om det och jag bävar ärligt talat, velar något fruktansvärt vad jag egentligen vill... Är dock rätt övertygad om att maken vill att vi gör abort... Fy vad svårt detta plötsligt blev!

    Usch, svamligt inlägg från en som aldrig skriver annars men jag kan inte berätta för någon och jag behövde skriva av mig lite!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Då tipsar jag dig också om att ringa till minna. www.minna.nu hittar du närmsta nummer på. Och lycka till med beslut och framtid till dig också.
  4. 2
    Då tipsar jag dig också om att ringa till minna. www.minna.nu hittar du närmsta nummer på. Och lycka till med beslut och framtid till dig också.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Tack snälla :-) Satt just och läste tråden nedan och ska definitivt ringa och prata av mig där!
  6. 3
    Tack snälla :-) Satt just och läste tråden nedan och ska definitivt ringa och prata av mig där!
  7. Liz*
    #4
    Jag är inte emot aborter men jag har svårt att förstå varför man ska göra det när man är i ett fast förhållande med någon. Skulle det inte påverka ert förhållande negativt med en abort?
  8. 4
    Jag är inte emot aborter men jag har svårt att förstå varför man ska göra det när man är i ett fast förhållande med någon. Skulle det inte påverka ert förhållande negativt med en abort?
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    Ärligt talat så tror jag inte att min man skulle bry sig speciellt, för honom är det bara en cellklump medan för mig är det redan ett foster. Men jag skulle med största sannolikhet må väldigt dåligt av det, inte precis något jag längtar efter... Vi har fortfarande inte pratat om det, vill inte prata om det inför barnen och vi har fortfarande vakna barn ;-)
  10. 5
    Ärligt talat så tror jag inte att min man skulle bry sig speciellt, för honom är det bara en cellklump medan för mig är det redan ett foster. Men jag skulle med största sannolikhet må väldigt dåligt av det, inte precis något jag längtar efter... Vi har fortfarande inte pratat om det, vill inte prata om det inför barnen och vi har fortfarande vakna barn ;-)
  11. Liz*
    #6
    Lycka till; jag håller med dig.
  12. 6
    Lycka till; jag håller med dig.
  13. Anonym kvinna
    #7
    Hur var din första reaktion. Man behöver inte följa den, men den berättar väll ändå något. Den helt första tanken när du fick veta det. Vad var det.

    När jag gjorde min abort, så var min första känsla NEJ NEJ NEJ! Det var skitsvårt. Men ca ett år efter att jag gjort aborten kändes det helt bra. Lider inte alls av det jag gjort utan är helt övertygad om att jag gjorde det ända möjliga.

    Jag hade en massa argument för varför välja abort. Men egentligen är alla andra struntsaker, det ända som egentligen var orsaken var. Jag _ville_ inte ha fler barn! Det kändes hemskt att man kan känna så. Men det var så för mej. Jag ville helt enkelt inte. Allt det där andra kunde ordnas på något sätt.
  14. 7
    Hur var din första reaktion. Man behöver inte följa den, men den berättar väll ändå något. Den helt första tanken när du fick veta det. Vad var det.

    När jag gjorde min abort, så var min första känsla NEJ NEJ NEJ! Det var skitsvårt. Men ca ett år efter att jag gjort aborten kändes det helt bra. Lider inte alls av det jag gjort utan är helt övertygad om att jag gjorde det ända möjliga.

    Jag hade en massa argument för varför välja abort. Men egentligen är alla andra struntsaker, det ända som egentligen var orsaken var. Jag _ville_ inte ha fler barn! Det kändes hemskt att man kan känna så. Men det var så för mej. Jag ville helt enkelt inte. Allt det där andra kunde ordnas på något sätt.
  15. Anonym
    #8
    Vår fyra blev till trots skydd, jag kände väl sådär till att börja med men kom fram till att jag skulle bara inte klara av en abort. För maken tog det längre tid att acceptera läget. Jag kände att jag hade haft svårt att ha sex fler gånger om jag gjort abort för blir man gravid en gång trots skydd kan det hända igen och hade jag då gjort abort mot min vilja så skulle jag inte vilja utsätta mig för risken igen. Idag är nr fyra 5 år och hon har varit välkommen och älskad precis som de andra barnen och ingen skulle vilja vara utan henne. Mannen sterilserade sig eftersom det var han som absolut inte kunde tänka sig fler barn. Visst är det fullt upp men vardagne fungerar. Det är mycket aktiviteter, läxor mm men å andra sidan kan den yngsta vara hemma med de äldre och behöver inte dras med överallt som man fick göra när man bara hade yngre barn. Matkostnad och kläder tycker jag inte gör från eller till, större bil fick vi skaffa. Den stora kostnaden är väl semestrar, både att vi är fler och barnen i olika åldrar.
  16. 8
    Vår fyra blev till trots skydd, jag kände väl sådär till att börja med men kom fram till att jag skulle bara inte klara av en abort. För maken tog det längre tid att acceptera läget. Jag kände att jag hade haft svårt att ha sex fler gånger om jag gjort abort för blir man gravid en gång trots skydd kan det hända igen och hade jag då gjort abort mot min vilja så skulle jag inte vilja utsätta mig för risken igen. Idag är nr fyra 5 år och hon har varit välkommen och älskad precis som de andra barnen och ingen skulle vilja vara utan henne. Mannen sterilserade sig eftersom det var han som absolut inte kunde tänka sig fler barn. Visst är det fullt upp men vardagne fungerar. Det är mycket aktiviteter, läxor mm men å andra sidan kan den yngsta vara hemma med de äldre och behöver inte dras med överallt som man fick göra när man bara hade yngre barn. Matkostnad och kläder tycker jag inte gör från eller till, större bil fick vi skaffa. Den stora kostnaden är väl semestrar, både att vi är fler och barnen i olika åldrar.

Liknande trådar

  1. ooops
    By Fru Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 13:34
  2. Ooops!
    By _annae_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 17:20
  3. Ooops!
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 09:15
  4. ooops...
    By Maria med A.L.H in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 08:24
  5. Ooops
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar