Nyplussad med trean
_1210 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Nyplussad med trean

    Hej
    Plussade förra veckan med tredje barnet, gick runt som i en chock några dagar och undrade hur det kunde vara möjligt, har landat lite nu

    Hur mår ni? Fler som knappt känner nåt? Är lite orolig då jag mått riktigt illa de första 2 gångerna.. Men annars är det ju skönt att slippa
  2. 1
    Nyplussad med trean Hej
    Plussade förra veckan med tredje barnet, gick runt som i en chock några dagar och undrade hur det kunde vara möjligt, har landat lite nu

    Hur mår ni? Fler som knappt känner nåt? Är lite orolig då jag mått riktigt illa de första 2 gångerna.. Men annars är det ju skönt att slippa
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Grattis! Jag mår bra och känner itne speciellt mycket. Ömma bröst, och idag på morgonen mådde jag illa (men förra graviditeterna har jag varit inlagd för konstant kräkande och uttorkning så detta känns hanterbart ;-)
  4. 2
    Grattis! Jag mår bra och känner itne speciellt mycket. Ömma bröst, och idag på morgonen mådde jag illa (men förra graviditeterna har jag varit inlagd för konstant kräkande och uttorkning så detta känns hanterbart ;-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Grattis själv, vad kul Är det också nr 3? När har du bf?

    Har mått illa en kväll bara och då blev jag så hungrig, livsfarligt, måste äta lite hela tiden ja, de andra gångerna har varit mkt värre på den fronten, iofs kom det nog senare... Men så illa som du har jag inte haft, måste va såå jobbigt! Spec om man redan har ett eller flera barn?
  6. 3
    Grattis själv, vad kul Är det också nr 3? När har du bf?

    Har mått illa en kväll bara och då blev jag så hungrig, livsfarligt, måste äta lite hela tiden ja, de andra gångerna har varit mkt värre på den fronten, iofs kom det nog senare... Men så illa som du har jag inte haft, måste va såå jobbigt! Spec om man redan har ett eller flera barn?
  7. Lilla trean
    #4
    Grattis till trean! Vi väntar också nummer tre och här sköljer illamåendet över ibland, blandat med hunger, trötthet och en jädra molvärk mellan varven
  8. 4
    Grattis till trean! Vi väntar också nummer tre och här sköljer illamåendet över ibland, blandat med hunger, trötthet och en jädra molvärk mellan varven
  9. Medlem sedan
    Feb 2012
    #5
    Hej!
    Jag väntar också min trea!
    känner inte så farligt mycket förutom att mina bröst ömmar så in i vassen!
    De är ganska ådriga och vårtgården har blivit större!
    än så länge mår jag inte illa och hoppas det stannar så!
    Välkommen hit!
  10. 5
    Hej!
    Jag väntar också min trea!
    känner inte så farligt mycket förutom att mina bröst ömmar så in i vassen!
    De är ganska ådriga och vårtgården har blivit större!
    än så länge mår jag inte illa och hoppas det stannar så!
    Välkommen hit!
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Japp, det är nr 3 :-) , men de andra två är 12 och 14 nu så jag känner mig ny i situationen igen. Det VAR jättejobbigt att kräka konstant, särskilt med en liten på knappt två år. Men jag var ju inte ensam, och man vänjer sig faktiskt med det mesta :-). Denna gången kommer jag att vara väldigt vaksam för att inte hamna där igen... Jag har bf 2/10 men jag tror att det kommer att ändras till lite senare (tror ägglossningen var några dagar senare än vanligt, får väl se senare på ul) Jag känner mig också mer hungrig hela tiden, och påverkas mer av blodsockernivåerna också, blir lättare sur :-)
  12. 6
    Japp, det är nr 3 :-) , men de andra två är 12 och 14 nu så jag känner mig ny i situationen igen. Det VAR jättejobbigt att kräka konstant, särskilt med en liten på knappt två år. Men jag var ju inte ensam, och man vänjer sig faktiskt med det mesta :-). Denna gången kommer jag att vara väldigt vaksam för att inte hamna där igen... Jag har bf 2/10 men jag tror att det kommer att ändras till lite senare (tror ägglossningen var några dagar senare än vanligt, får väl se senare på ul) Jag känner mig också mer hungrig hela tiden, och påverkas mer av blodsockernivåerna också, blir lättare sur :-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2012
    #7
    Grattis
    Inte kul med molvärk, slipper typ alla symptom (så nojjar för det istället :O )
    Hur gamla är dina äldre barn?
  14. 7
    Grattis
    Inte kul med molvärk, slipper typ alla symptom (så nojjar för det istället :O )
    Hur gamla är dina äldre barn?
  15. Medlem sedan
    Feb 2012
    #8
    Tack så mycket och grattis själv
    Ja, det hoppet har jag med!
  16. 8
    Tack så mycket och grattis själv
    Ja, det hoppet har jag med!
  17. Medlem sedan
    Feb 2012
    #9
    OK, ja klart man vänjer sig, men ändå, liiite kämåigt är det ju allt
    Åh vad kul med så stora barn, vad säger de om att få ett syskon?
    Hehe sambon tycker också jag är mer lättpåverkad, vilket säkert stämmer, men jag tycker inte att han riktigt förstår, att jag kan må hur bra som helst, men att kaffelukt eller matos kan få mig att må så illa så jag blir tokig Tänkte väl ändå att tredje gången borde han lärt sig
    Vi har bf 4e tror ja de va men ställer in mig på typ 10e redan nu så slipper man förhoppningsvis de där sega dagarna på slutet, på "övertid"
  18. 9
    OK, ja klart man vänjer sig, men ändå, liiite kämåigt är det ju allt
    Åh vad kul med så stora barn, vad säger de om att få ett syskon?
    Hehe sambon tycker också jag är mer lättpåverkad, vilket säkert stämmer, men jag tycker inte att han riktigt förstår, att jag kan må hur bra som helst, men att kaffelukt eller matos kan få mig att må så illa så jag blir tokig Tänkte väl ändå att tredje gången borde han lärt sig
    Vi har bf 4e tror ja de va men ställer in mig på typ 10e redan nu så slipper man förhoppningsvis de där sega dagarna på slutet, på "övertid"
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10

    Grattis

    Här mås det illa och så, men så tar jag ju extra Progesteron så det kan ju bero på det med.
  20. 10
    Grattis Här mås det illa och så, men så tar jag ju extra Progesteron så det kan ju bero på det med.
  21. Lilla trean
    #11
    Snart 4 & 6 år
  22. 11
    Snart 4 & 6 år
  23. Medlem sedan
    Jul 2011
    #12
    Grattis!!!!!
  24. 12
    Grattis!!!!!
  25. Medlem sedan
    Feb 2012
    #13
    Ok ursäkta en okunnig men vad är det?

    Hoppas det går över snart!
  26. 13
    Ok ursäkta en okunnig men vad är det?

    Hoppas det går över snart!
  27. Medlem sedan
    Feb 2012
    #14
    Tack
  28. 14
    Tack
  29. Medlem sedan
    Feb 2012
    #15
    Vad kul med en sladdis (nästan)
    Vad säger syskonen?
    Vi har inte berättat för våra än, om det hände nåt skulle jag nog inte orka förklara för dem.. Men ibland blir jag sugen på att förklara för dem att de inte får hoppa på mammas mage eller varför jag plötsligt springer till badrummet
  30. 15
    Vad kul med en sladdis (nästan)
    Vad säger syskonen?
    Vi har inte berättat för våra än, om det hände nåt skulle jag nog inte orka förklara för dem.. Men ibland blir jag sugen på att förklara för dem att de inte får hoppa på mammas mage eller varför jag plötsligt springer till badrummet
  31. Medlem sedan
    Jun 2009
    #16
    Inte lött att veta, är ju inne i min Ivf-bubbla. Jag kan inte bli gravid naturligt så jag har gjort Ivf = provrörsbefruktning med sonen som är fem år. Då blev det ett antal befruktade ägg över som har förvarats i frys sedan dess. Nu har ett av de äggen satts in i mig under en såkallad stimulerad cykel (har ägglossning ett par gånger om året så istället för att vänta in det så stimuleras den fram) med den typen av behandling som jag gör så får man extra Progesteron (ett graviditetshormon) För att kroppen skall ställa in sig på att vara gravid redan innan graviditeten är igång. Även en bit in i ghraviditeten fortsätter man ta Progesteron, tills ett ultraljud i v7-8 då man kollar att allt är ok och blir utskriven från kliniken. )
  32. 16
    Inte lött att veta, är ju inne i min Ivf-bubbla. Jag kan inte bli gravid naturligt så jag har gjort Ivf = provrörsbefruktning med sonen som är fem år. Då blev det ett antal befruktade ägg över som har förvarats i frys sedan dess. Nu har ett av de äggen satts in i mig under en såkallad stimulerad cykel (har ägglossning ett par gånger om året så istället för att vänta in det så stimuleras den fram) med den typen av behandling som jag gör så får man extra Progesteron (ett graviditetshormon) För att kroppen skall ställa in sig på att vara gravid redan innan graviditeten är igång. Även en bit in i ghraviditeten fortsätter man ta Progesteron, tills ett ultraljud i v7-8 då man kollar att allt är ok och blir utskriven från kliniken. )
  33. Medlem sedan
    Feb 2012
    #17
    OK, vad intressant, tack för utförligt svar
    Då är det snart dags för ultraljud då? Vad kan man se så tidigt? Antal foster och hjärtaktivitet eller är det också för tidigt?
    Hoppas allt går bra!
  34. 17
    OK, vad intressant, tack för utförligt svar
    Då är det snart dags för ultraljud då? Vad kan man se så tidigt? Antal foster och hjärtaktivitet eller är det också för tidigt?
    Hoppas allt går bra!
  35. Medlem sedan
    Jun 2009
    #18
    Det man ser efter då är dels att det ej är utomkveds, att allt verkar ok och att hjärtat slår, just rnt v7 börjar man kunna se det med bra ul-maskiner. Och så är det en liten säkerhet för en själv då de menar att deras erfarenhet är att om man ser ett till synes friskt foster med ett hjärta som slår bra så är det väldigt ovanligt med mf efter det. allt kan ju hända men oftast så sker mf innan v7-8 men att det kan dröja ända till v 12 innan det sätter igång med blödning osv. Så jag längtar verkligen efter dettta ul! (har haft en del mf)
  36. 18
    Det man ser efter då är dels att det ej är utomkveds, att allt verkar ok och att hjärtat slår, just rnt v7 börjar man kunna se det med bra ul-maskiner. Och så är det en liten säkerhet för en själv då de menar att deras erfarenhet är att om man ser ett till synes friskt foster med ett hjärta som slår bra så är det väldigt ovanligt med mf efter det. allt kan ju hända men oftast så sker mf innan v7-8 men att det kan dröja ända till v 12 innan det sätter igång med blödning osv. Så jag längtar verkligen efter dettta ul! (har haft en del mf)
  37. Medlem sedan
    Feb 2012
    #19
    ja det förstår jag då, har lyckligtvis sluppit ifrån det själv men det är många i min familj och bland vänner som drabbats av det.
    Är det vanligare med utomkveds vid ivf?
    Hoppas verkligen du får se hjärtat slå snart då
  38. 19
    ja det förstår jag då, har lyckligtvis sluppit ifrån det själv men det är många i min familj och bland vänner som drabbats av det.
    Är det vanligare med utomkveds vid ivf?
    Hoppas verkligen du får se hjärtat slå snart då
  39. Lilla trean
    #20
    Ja, det var verkligen på tiden nu! Syskonen är glad och förväntansfulla, vi berättade...kunde liksom inte hålla mig. Nu är det bara att hoppas att dom kan hålla tyst några veckor till för omgivningen haha. Men som du skriver så förstår dom nu varför mamma är trött, illamående osv.
  40. 20
    Ja, det var verkligen på tiden nu! Syskonen är glad och förväntansfulla, vi berättade...kunde liksom inte hålla mig. Nu är det bara att hoppas att dom kan hålla tyst några veckor till för omgivningen haha. Men som du skriver så förstår dom nu varför mamma är trött, illamående osv.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nyplussad!
    By Mamma till F. in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 12:47
  2. Nyplussad
    By susidusi in forum _1007 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 13:29
  3. Nyplussad :-)
    By Syskondags in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 19:30
  4. Nyplussad
    By auroraleigh in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 10:45
  5. Nyplussad....
    By lilltroll in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar