Operation "döda alla pälsängrar"
Ordet är fritt
  1. jagbarajag
    #1

    Operation "döda alla pälsängrar"

    är igång!! Har idag varit iväg och köpt 2 nya byråer till makens kläder. Att försöka få rent de gamla känns som ett omöjlighetens jobb. De gömmer sig i var liten springa så de får åka till tippen. Att sälja dessa byråer känns inte schysst mot den som köper heller.... hur skulle ni tänka? Skulle ni kunna sälja möbler fulla med skadedjur?

    Och att ställa ut byråerna på balkongen funkar inte heller för det måste vara minst 18 minus i ca 5 dagar för att få död på skiten och det är för varmt ute.

    Så nu är alla lådor tömda på kläder...dessa ligger i massa påsar ute på balkongen i väntan på att komma ner i tvättstugan för att tvättas och torktumlas i minst 60 grader.

    Har även beställt cederträ olja och cederträ kuber. Enligt tanterna på "rent hus" från TV så hatar pälsängrar cederträ så det ska vara mycket effektivt... de kommer inte in om det luktar cederträ.

    Nu ska vi bara får bort de gamla byråerna och sen ska vi torka av alla lister och spraya på cederolja så de inte vill komma ut.

    Får hoppas att detta tar kol på de äckliga små krypen.
  2. 1
    Operation "döda alla pälsängrar" är igång!! Har idag varit iväg och köpt 2 nya byråer till makens kläder. Att försöka få rent de gamla känns som ett omöjlighetens jobb. De gömmer sig i var liten springa så de får åka till tippen. Att sälja dessa byråer känns inte schysst mot den som köper heller.... hur skulle ni tänka? Skulle ni kunna sälja möbler fulla med skadedjur?

    Och att ställa ut byråerna på balkongen funkar inte heller för det måste vara minst 18 minus i ca 5 dagar för att få död på skiten och det är för varmt ute.

    Så nu är alla lådor tömda på kläder...dessa ligger i massa påsar ute på balkongen i väntan på att komma ner i tvättstugan för att tvättas och torktumlas i minst 60 grader.

    Har även beställt cederträ olja och cederträ kuber. Enligt tanterna på "rent hus" från TV så hatar pälsängrar cederträ så det ska vara mycket effektivt... de kommer inte in om det luktar cederträ.

    Nu ska vi bara får bort de gamla byråerna och sen ska vi torka av alla lister och spraya på cederolja så de inte vill komma ut.

    Får hoppas att detta tar kol på de äckliga små krypen.
  3. monka
    #2
    Nä sälja skulle jag inte kunna göra. Men här fixar det sig med 18 minus 5 dar i rad förr eller senare så kanske jag ställt dem i pappas förråd så länge
  4. 2
    Nä sälja skulle jag inte kunna göra. Men här fixar det sig med 18 minus 5 dar i rad förr eller senare så kanske jag ställt dem i pappas förråd så länge
  5. jagbarajag
    #3
    Nä, eller hur. Känns inte snällt. Var bor du? Det var ju -18 grader en dag när jag åkte till jobbet men endast 7 minus när jag åkte hem på eftermiddagen... det måste vara 18 minus liksom hela tiden.

    Nu skulle ju våren komma har jag hört.
  6. 3
    Nä, eller hur. Känns inte snällt. Var bor du? Det var ju -18 grader en dag när jag åkte till jobbet men endast 7 minus när jag åkte hem på eftermiddagen... det måste vara 18 minus liksom hela tiden.

    Nu skulle ju våren komma har jag hört.
  7. monka
    #4
    Norrland... nä iof så har det inte varit över 18 hela dygn så mycket denna vinter men det brukar det vara... lite mildare iår. JAg bor i Timrå, strax norr om Sundsvall... 25 gr en vecka den här tiden är inte ovanligt.
  8. 4
    Norrland... nä iof så har det inte varit över 18 hela dygn så mycket denna vinter men det brukar det vara... lite mildare iår. JAg bor i Timrå, strax norr om Sundsvall... 25 gr en vecka den här tiden är inte ovanligt.
  9. jagbarajag
    #5
    aha... ja att bo norrland har sina fördelar Kanon om frysen skulle pajja ju... bara och ställa ut vintertid. Eller ja...om man invaderats av pälsängrar
  10. 5
    aha... ja att bo norrland har sina fördelar Kanon om frysen skulle pajja ju... bara och ställa ut vintertid. Eller ja...om man invaderats av pälsängrar
  11. monka
    #6
    Japp, nån fördel finns allt Men jag längtar söderut... varje dag.
  12. 6
    Japp, nån fördel finns allt Men jag längtar söderut... varje dag.
  13. jagbarajag
    #7
    Ja, jag har förstått att du får extra ont när det är kallt. Inte kul!!
  14. 7
    Ja, jag har förstått att du får extra ont när det är kallt. Inte kul!!
  15. monka
    #8
    Nä den biten är extra tråkig men sen gillar jag mentaliteten hos folk söderöver. Det är jättestor skillnad, på ett bra vis tycker jag då

    Pratade med en som flyttat upp hit från bohuslän och han sa samma. Folk här är mer misstänksamma, mer inbundna, släpper inte gärna in nytt folk i sin krets... I östergötland upplevde jag en nyfikenhet kring vem jag var och en "häng med oss" mentalitet mer...
  16. 8
    Nä den biten är extra tråkig men sen gillar jag mentaliteten hos folk söderöver. Det är jättestor skillnad, på ett bra vis tycker jag då

    Pratade med en som flyttat upp hit från bohuslän och han sa samma. Folk här är mer misstänksamma, mer inbundna, släpper inte gärna in nytt folk i sin krets... I östergötland upplevde jag en nyfikenhet kring vem jag var och en "häng med oss" mentalitet mer...

Liknande trådar

  1. "Jag drömde att alla var döda...
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 20:50
  2. "Flytta senan operation"
    By busfreja in forum Klumpfot
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 18:09
  3. "Döda allt meducin"
    By CissiNL m J&S in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:04
  4. Ni som snackar om att "döda ett barn"
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 20:16
  5. "Jag ska döda min bror"
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 13:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar