BB-väskan
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2012
    #1

    BB-väskan

    Hej fina mammor och blivande mammor där ute. Jag går i väntans tider med BF 29/2. Tänkte att det kanske nu var tid för att packa den där bb-väskan alla pratar om att man ska packa. Till saken hör att jag inte vet vad man ska plocka ner där i och får lite ångest då det verkar vara så självklart för alla andra. så jag tänkte att någon där ute säkert kan dela med sig med tips till mig? Hoppas alla har/får en bra lördag trots att vädret (iaf hos mig) är galet tråkigt!
  2. 1
    BB-väskan Hej fina mammor och blivande mammor där ute. Jag går i väntans tider med BF 29/2. Tänkte att det kanske nu var tid för att packa den där bb-väskan alla pratar om att man ska packa. Till saken hör att jag inte vet vad man ska plocka ner där i och får lite ångest då det verkar vara så självklart för alla andra. så jag tänkte att någon där ute säkert kan dela med sig med tips till mig? Hoppas alla har/får en bra lördag trots att vädret (iaf hos mig) är galet tråkigt!
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    detta packade vi:

    mjukiskläder till oss båda
    underkläder
    tandborse, tandkräm, linsvätska etc
    stor chokladkaka
    kläder till bebisen (tre bodys, två par byxor, två par strumpor, en mössa och en overall)
    tensapparat
    vetekudde

    det är väl det jag kommer ihåg på rak arm...
  4. 2
    detta packade vi:

    mjukiskläder till oss båda
    underkläder
    tandborse, tandkräm, linsvätska etc
    stor chokladkaka
    kläder till bebisen (tre bodys, två par byxor, två par strumpor, en mössa och en overall)
    tensapparat
    vetekudde

    det är väl det jag kommer ihåg på rak arm...
  5. Medlem sedan
    Jan 2012
    #3
    tack rara du, googlade lite och kände att jag inte blev visare, snarare tvärt om, mycket på dem listorna ja såg kändes överflödigt. tar tacksam emot alla råd man kan få! vetekudde hade ja inte alls tänkt på, tackar för tipset!
  6. 3
    tack rara du, googlade lite och kände att jag inte blev visare, snarare tvärt om, mycket på dem listorna ja såg kändes överflödigt. tar tacksam emot alla råd man kan få! vetekudde hade ja inte alls tänkt på, tackar för tipset!
  7. Medlem sedan
    Dec 2009
    #4
    kamera
    laddare t mobil
    id kort
    pärm m papper fr mvc
    hårborste
    bok/tidning när du ligger på bb e förlossningen
  8. 4
    kamera
    laddare t mobil
    id kort
    pärm m papper fr mvc
    hårborste
    bok/tidning när du ligger på bb e förlossningen
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Individuellt vad man vill ha med men ett par sköna tofflor till dig själv, lypsyl, då luften oftast är torr, vattenflaskan var guld värd, både på förlossningen och BB, myskläder till er båda, lite kläder till bebisen, glöm inte tunn mössa och kläder tillhemfärden, bebisskyddet till bilen, .... jag hade trott att Folke skulle vara större, så jag hade dåligt med små kläder...., godis och något att läsa, ev musik, kamera och mobil, videokamera med respektive laddare.
    Om ni inte har allt för hem så går det jualltid att komplettera med det man saknar!
    Lycka till!
  10. 5
    Individuellt vad man vill ha med men ett par sköna tofflor till dig själv, lypsyl, då luften oftast är torr, vattenflaskan var guld värd, både på förlossningen och BB, myskläder till er båda, lite kläder till bebisen, glöm inte tunn mössa och kläder tillhemfärden, bebisskyddet till bilen, .... jag hade trott att Folke skulle vara större, så jag hade dåligt med små kläder...., godis och något att läsa, ev musik, kamera och mobil, videokamera med respektive laddare.
    Om ni inte har allt för hem så går det jualltid att komplettera med det man saknar!
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Hej hej, på besök från marsgruppen
    Tycker också det är jättesvårt, men börjar få rätt på väskan nu tycker jag.. Kan vara bra att kolla hur de har det, där man har tänkt föda - jag kommer t.ex. vara tvungen att ha med mig hygienartiklar och kläder till både mig själv och bebis, eftersom de inte tillhandahåller sådant på bb.
  12. 6
    Hej hej, på besök från marsgruppen
    Tycker också det är jättesvårt, men börjar få rätt på väskan nu tycker jag.. Kan vara bra att kolla hur de har det, där man har tänkt föda - jag kommer t.ex. vara tvungen att ha med mig hygienartiklar och kläder till både mig själv och bebis, eftersom de inte tillhandahåller sådant på bb.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Fick med oss alldeles för mycket! Kläder till pappan om han ska stanna kvar, mat likaså! Sen är det beroende på om han kommer åka hem varje dag (så som min gjorde för att ta hand om katterna) eller har möjligheten till det för då kan man snabbt hämta det som behövs eller så.

    Kläder till pappan, mamman också om hon inte vill ha sjukhuskläder
    Mat till pappan plus ev snacks/mellanmål
    Mobilladdare
    Tidning, ex korsord
    hygienartiklar

    inte mycket mer faktiskt!

    Vi gjorde en spec väska, klar skötväska, till bebisen med hemgångskläder
  14. 7
    Fick med oss alldeles för mycket! Kläder till pappan om han ska stanna kvar, mat likaså! Sen är det beroende på om han kommer åka hem varje dag (så som min gjorde för att ta hand om katterna) eller har möjligheten till det för då kan man snabbt hämta det som behövs eller så.

    Kläder till pappan, mamman också om hon inte vill ha sjukhuskläder
    Mat till pappan plus ev snacks/mellanmål
    Mobilladdare
    Tidning, ex korsord
    hygienartiklar

    inte mycket mer faktiskt!

    Vi gjorde en spec väska, klar skötväska, till bebisen med hemgångskläder

Liknande trådar

  1. I BB-väskan?
    By Familjnu in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 23:00
  2. BB-väskan
    By godis in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 15:45
  3. bb-väskan
    By cosmica in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 11:55
  4. BB-Väskan!!
    By godis in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 12:19
  5. BB-väskan
    By Love in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 22:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar