Slemproppen
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Slemproppen

    Nu har slemproppen gått!
    Jag såg det imorse, hade BF i fredags, skönt att få nåt tecken på att det är på gång i alla fall! Hoppas att det inte tar så lång tid nu, längtar så mycket efter bebisen!

    För er som har fått bebis, hur lång tid tog det f.r.o.m proppen gick tills bebisen kom?

    Kram på er!
  2. 1
    Slemproppen Nu har slemproppen gått!
    Jag såg det imorse, hade BF i fredags, skönt att få nåt tecken på att det är på gång i alla fall! Hoppas att det inte tar så lång tid nu, längtar så mycket efter bebisen!

    För er som har fått bebis, hur lång tid tog det f.r.o.m proppen gick tills bebisen kom?

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Hej hoppar in från April gruppen
    Med bägge min första barn så tog det ca 1 dygn tills förlossningen .... men är nog väldigt individuellt....
    Lycka till
  4. 2
    Hej hoppar in från April gruppen
    Med bägge min första barn så tog det ca 1 dygn tills förlossningen .... men är nog väldigt individuellt....
    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    Jag började få värkar på fredagskvällen, lördag fm kom slemproppen och sen kom Gabriel vid kl 16.30 på em. Detta var på bf+3. Hoppas det kommer igång för dig nu!
  6. 3
    Jag började få värkar på fredagskvällen, lördag fm kom slemproppen och sen kom Gabriel vid kl 16.30 på em. Detta var på bf+3. Hoppas det kommer igång för dig nu!
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Heja! Hoppas det drar igång nu! Eller att du redan ligger inne
    Här tog det 10 dagar innan de satte igång mig iom att jag hade gått i latensfasen sen den släppte... Men det är lite av en "scarystory"....
  8. 4
    Heja! Hoppas det drar igång nu! Eller att du redan ligger inne
    Här tog det 10 dagar innan de satte igång mig iom att jag hade gått i latensfasen sen den släppte... Men det är lite av en "scarystory"....
  9. Medlem sedan
    Apr 2010
    #5

    Tack för era svar!

    Det har inte hänt nåt än så tråkigt att vänta nu, den som väntar på något gott väntar ALLTID förlänge (blink).

    Ska till BM imorgon, får väl se vad hon säger, kommer nog få en tid för igångsättning, vill verkligen inte det.
    Min BM har aldrig undersökt mig "där nere", bara mätt magen, vägt mig och lyssnat på bebisens hjärta, ja och tagit alla prover och kollat pulsen och sånt.

    Undrar vad det är som till slut sätter igång förlossningen. Det är mitt första barn, så jag vet ju inte alls hur det kommer kännas och så. Jag är väldigt nyfiken på smärtan, hur jag kommer uppleva den, det är ju så olika hur man upplever smärta.

    Så vill jag ju så gärna träffa det lilla underverket som bänglar runt i magen!

    Kram på er!
  10. 5
    Tack för era svar! Det har inte hänt nåt än så tråkigt att vänta nu, den som väntar på något gott väntar ALLTID förlänge (blink).

    Ska till BM imorgon, får väl se vad hon säger, kommer nog få en tid för igångsättning, vill verkligen inte det.
    Min BM har aldrig undersökt mig "där nere", bara mätt magen, vägt mig och lyssnat på bebisens hjärta, ja och tagit alla prover och kollat pulsen och sånt.

    Undrar vad det är som till slut sätter igång förlossningen. Det är mitt första barn, så jag vet ju inte alls hur det kommer kännas och så. Jag är väldigt nyfiken på smärtan, hur jag kommer uppleva den, det är ju så olika hur man upplever smärta.

    Så vill jag ju så gärna träffa det lilla underverket som bänglar runt i magen!

    Kram på er!
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    För mig kändes det som ett misslyckande att bli igångsatt men jag hade inte orkat mer och nu är jag jätteglad för mitt älskade pyre och känner inte alls att jag är misslyckad för att min kropp inte riktigt ville samarbeta! Ibland får man bli slagen på fingrarna så att säga

    Självklart väntar man alltid för länge!
  12. 6
    För mig kändes det som ett misslyckande att bli igångsatt men jag hade inte orkat mer och nu är jag jätteglad för mitt älskade pyre och känner inte alls att jag är misslyckad för att min kropp inte riktigt ville samarbeta! Ibland får man bli slagen på fingrarna så att säga

    Självklart väntar man alltid för länge!

Liknande trådar

  1. Slemproppen...
    By Folle in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 20:24
  2. Slemproppen
    By ~JENN~ in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 09:28
  3. slemproppen
    By susisan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 13:31
  4. Slemproppen...
    By sanna_80 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 12:25
  5. slemproppen
    By ofattbart in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 14:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar