Remifemin?
Medelålders 45+
  1. Trodde jag var ung?
    #1

    Remifemin?

    Har haft det extremt stressigt i flera år nu med stora trauman (svårt sjuka anhöriga, dödsfall, många nästan omöjliga måsten, ekonomiska problem, ångest, utbrändhet osv) och mensen har hoppat över efter varje trauma. Men senaste året har jag haft periodvisa anfall av värmevallningar och svettats vilket jag tolkat som ångest/stress eller uttryck för mitt höga stressblodtryck. Jag har annars alltid varit en "fryskyckling"...

    Nu börjar jag fundera över om det är klimakteriet... Min mor var 58 när mensen upphörde så jag har tagit för givet att det skulle vara så även för mig. Jag är "bara" 52... Jag kan inte prata med henne om detta eftersom hon inte lever längre men jag vet att hon plågades svårt av vallningar långt efter 60-årsdagen.

    Nu funderar jag på att testa Remifemin. Har någon testat? Det verkar ganska ofarligt (?) jämfört med östrogen (?) och hjälper det vore det ju bra. Synpunkter?
  2. 1
    Remifemin? Har haft det extremt stressigt i flera år nu med stora trauman (svårt sjuka anhöriga, dödsfall, många nästan omöjliga måsten, ekonomiska problem, ångest, utbrändhet osv) och mensen har hoppat över efter varje trauma. Men senaste året har jag haft periodvisa anfall av värmevallningar och svettats vilket jag tolkat som ångest/stress eller uttryck för mitt höga stressblodtryck. Jag har annars alltid varit en "fryskyckling"...

    Nu börjar jag fundera över om det är klimakteriet... Min mor var 58 när mensen upphörde så jag har tagit för givet att det skulle vara så även för mig. Jag är "bara" 52... Jag kan inte prata med henne om detta eftersom hon inte lever längre men jag vet att hon plågades svårt av vallningar långt efter 60-årsdagen.

    Nu funderar jag på att testa Remifemin. Har någon testat? Det verkar ganska ofarligt (?) jämfört med östrogen (?) och hjälper det vore det ju bra. Synpunkter?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag använde Remifemin när mina vallningar var som värst och fick väldigt bra hjälp av det. Det var ganska dyrt då vet inte hur det är nu.
  4. 2
    Jag använde Remifemin när mina vallningar var som värst och fick väldigt bra hjälp av det. Det var ganska dyrt då vet inte hur det är nu.
  5. Trodde jag var ung?
    #3
    Kanske kan man prova med det även om man inte vet om man är i Klimakteriet? Mensen krånglar dock (borta i månader efter stressperioder och omväxlande sparsam/riklig för övrigt när den väl är igång) och jag är ju ändå 52... Det är väl ingen fara att äta det oavsett?

    Jag skulle ju helst vilja frossa i Östrogen igen... men det är ju risker med det också även om man mår fint av det. Remifemin verkar vara ett alternativ.
  6. 3
    Kanske kan man prova med det även om man inte vet om man är i Klimakteriet? Mensen krånglar dock (borta i månader efter stressperioder och omväxlande sparsam/riklig för övrigt när den väl är igång) och jag är ju ändå 52... Det är väl ingen fara att äta det oavsett?

    Jag skulle ju helst vilja frossa i Östrogen igen... men det är ju risker med det också även om man mår fint av det. Remifemin verkar vara ett alternativ.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Prata med apotekspersonalen de är väldigt kunniga. Det var en personal som rekomenderade mig att prova Remifemin.
  8. 4
    Prata med apotekspersonalen de är väldigt kunniga. Det var en personal som rekomenderade mig att prova Remifemin.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar