Men vem vill ha mej på sitt jobb då?
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Men vem vill ha mej på sitt jobb då?

    Jag klarar nu 2 timmar per dag, fem dagar i veckan. Klarar viss stress men har svårt för höga ljud och mycket olika ljud. Jag fattar verkligen inte själv var jag ska få plats nånstans.
  2. 1
    Men vem vill ha mej på sitt jobb då? Jag klarar nu 2 timmar per dag, fem dagar i veckan. Klarar viss stress men har svårt för höga ljud och mycket olika ljud. Jag fattar verkligen inte själv var jag ska få plats nånstans.
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    kanske ett arbete du kan sköta på distans?
    Vad har du för utbildning/jobb idag?
  4. 2
    kanske ett arbete du kan sköta på distans?
    Vad har du för utbildning/jobb idag?
  5. Liz*
    #3
    På ett postkontor eller en postavdelning eller bibliotek?
  6. 3
    På ett postkontor eller en postavdelning eller bibliotek?
  7. Gretah
    #4
    Ingen utbildning, bara tre års gymnasium.
    Har varit långtidssjukskriven, är utsparkad från FK och är med i nåt rehabprogram via arbetsförmedlingen och arbetstränar nu. Har efter ett år kommit upp i två timmar per dag, fem dagar i veckan.
  8. 4
    Ingen utbildning, bara tre års gymnasium.
    Har varit långtidssjukskriven, är utsparkad från FK och är med i nåt rehabprogram via arbetsförmedlingen och arbetstränar nu. Har efter ett år kommit upp i två timmar per dag, fem dagar i veckan.
  9. Gretah
    #5
    Biblioteket skulle jag själv kunna tänka mej. Det var mitt förstahandsval då vi skulle hitta en arbetsträningsplats åt mej. Tyvärr tog dom inte in folk där... så ett lönebidragsjobb är väl inte tänkbart heller.

    Post vet jag inte ens om vi har här längre... *funderar*
  10. 5
    Biblioteket skulle jag själv kunna tänka mej. Det var mitt förstahandsval då vi skulle hitta en arbetsträningsplats åt mej. Tyvärr tog dom inte in folk där... så ett lönebidragsjobb är väl inte tänkbart heller.

    Post vet jag inte ens om vi har här längre... *funderar*
  11. Salander
    #6
    Tänk om de jobb som fanns förr på t ex sjukhus fanns kvar. promenadbiträde och piccolo, det vore perfekt!
  12. 6
    Tänk om de jobb som fanns förr på t ex sjukhus fanns kvar. promenadbiträde och piccolo, det vore perfekt!
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Hade jag haft råd hade du fått jobba hos mig förutsatt att du kan laga mat och sköta disk. Det skulle vara jätteskönt att ha nån som gör lunchen och som sen tar hand om lunchdisken.
  14. 7
    Hade jag haft råd hade du fått jobba hos mig förutsatt att du kan laga mat och sköta disk. Det skulle vara jätteskönt att ha nån som gör lunchen och som sen tar hand om lunchdisken.
  15. Liz*
    #8
    Postavdelning på större företag?
  16. 8
    Postavdelning på större företag?
  17. Gretah
    #9
    Ja faktiskt. Elller som idag när vi var in på IKEA... Då stod det en personal vid grindarna till ingången och önskade oss välkomna. Det skulle jag kunna göra!
  18. 9
    Ja faktiskt. Elller som idag när vi var in på IKEA... Då stod det en personal vid grindarna till ingången och önskade oss välkomna. Det skulle jag kunna göra!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    kan du plugga nåt ? på halvtid ? distans ?

    tänker på nåt jobb att dokumentera,sortera,nåt du kan göra i din egen tkt.
    Kanske bibliotek,bokhandel,plocka upp varor i butik.Läsa sagor på dagis.Jobba som läxhjälp på fritids.....inte sjutton vet jag, jag bara spånar

    Kanske hålla kurs i att söka på internet ? vad är du bra på ? vad gillar du att göra ?
  20. 10
    kan du plugga nåt ? på halvtid ? distans ?

    tänker på nåt jobb att dokumentera,sortera,nåt du kan göra i din egen tkt.
    Kanske bibliotek,bokhandel,plocka upp varor i butik.Läsa sagor på dagis.Jobba som läxhjälp på fritids.....inte sjutton vet jag, jag bara spånar

    Kanske hålla kurs i att söka på internet ? vad är du bra på ? vad gillar du att göra ?
  21. Gretah
    #11
    Vi har inget sånt stort företag så att dom har en egen postavdelning.
  22. 11
    Vi har inget sånt stort företag så att dom har en egen postavdelning.
  23. Gretah
    #12
    Jaa, jag skulle själv vilja ha en sån! När jag har gjort mina två ynkliga timmar är jag oftast helt slut så det där med mat och sånt det haltar ganska kraftigt här hemma.
  24. 12
    Jaa, jag skulle själv vilja ha en sån! När jag har gjort mina två ynkliga timmar är jag oftast helt slut så det där med mat och sånt det haltar ganska kraftigt här hemma.
  25. Gretah
    #13
    För det första det här med att plugga så vet jag inte VAD jag skulle plugga och eftersom mitt mående är som en sabla bergochdalbana så törs jag ärligt talat inte dra på mej några större studier heller utifall att jag inte kan fullfölja. Kortare kurser däremot kunde funka, men återigen i VAD.

    Jag har tidigare arbetat inom åldringvård och barnomsorg och det är helt uteslutet. Nu när jag arbetstränar är det lite blandat städ och pappersjobb kan man säga och det trivs jag med. Kontor skulle vara kul. Jag gillar ordning och reda, är en organisatör.
  26. 13
    För det första det här med att plugga så vet jag inte VAD jag skulle plugga och eftersom mitt mående är som en sabla bergochdalbana så törs jag ärligt talat inte dra på mej några större studier heller utifall att jag inte kan fullfölja. Kortare kurser däremot kunde funka, men återigen i VAD.

    Jag har tidigare arbetat inom åldringvård och barnomsorg och det är helt uteslutet. Nu när jag arbetstränar är det lite blandat städ och pappersjobb kan man säga och det trivs jag med. Kontor skulle vara kul. Jag gillar ordning och reda, är en organisatör.
  27. Liz*
    #14
    Hm, ja, ta en titt över alla företag ni har genom internet eller telefonkatalogen och fundera över vilka du skulle kunna kontakta. Var metodisk
  28. 14
    Hm, ja, ta en titt över alla företag ni har genom internet eller telefonkatalogen och fundera över vilka du skulle kunna kontakta. Var metodisk
  29. Gretah
    #15
    Ja jag måste fundera återigen. Det var INTE lätt inför arbetsträningen att komma på nåt. Bor ju i en håla med inte alltför många företag som skulle kunna passa.
    Önskar så att jag hade kunnat vara kvar där jag arbetstränar, men det finns inga pengar.
  30. 15
    Ja jag måste fundera återigen. Det var INTE lätt inför arbetsträningen att komma på nåt. Bor ju i en håla med inte alltför många företag som skulle kunna passa.
    Önskar så att jag hade kunnat vara kvar där jag arbetstränar, men det finns inga pengar.
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Det finns en lag emot att vara sjuksriven på deltid samtidigt som man studerar. Så antingen pluggar men heltid eller så är man sjuk. Inga mellanting.
  32. 16
    Det finns en lag emot att vara sjuksriven på deltid samtidigt som man studerar. Så antingen pluggar men heltid eller så är man sjuk. Inga mellanting.
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17
    Många butiker har två anställda som tar lunch en i taget just vid lunchtid när många vill handla. Kan du jobba som lunch-avbytare i två timmar?
  34. 17
    Många butiker har två anställda som tar lunch en i taget just vid lunchtid när många vill handla. Kan du jobba som lunch-avbytare i två timmar?
  35. Gretah
    #18
    Men jag är inte sjukskriven längre. Blev så fint utsparkad därifrån.
  36. 18
    Men jag är inte sjukskriven längre. Blev så fint utsparkad därifrån.
  37. Gretah
    #19
    Jovisst, fanns det ett sånt jobb skulle jag kunna göra det.
  38. 19
    Jovisst, fanns det ett sånt jobb skulle jag kunna göra det.
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20
    aha ,jag tänkte mest att det ju finns kurser på kvartsfart och halvfart
  40. 20
    aha ,jag tänkte mest att det ju finns kurser på kvartsfart och halvfart
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. mest kär i sitt jobb?!...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 10:46
  2. Om man missköter sitt jobb
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 20:47
  3. Vem ska ha betalt för sitt jobb?
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 16:19
  4. Man som är gift med sitt jobb?
    By mitsu in forum Kärlek & relationer
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 00:08
  5. Har hon skött sitt jobb?
    By Pyttan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar