Lång latensfas
_1203 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Lång latensfas

    Jag är beräknad till 8 mars. Har haft regelbundna värkar sedan kl 4 på morgonen den 29 feb. Barn nummer tre. Helt otroligt. I skrivande stund är det 8-9 min mellan värkarna. Det är tur man aldrig vet innan hur ens förlossning ska bli.
  2. 1
    Lång latensfas Jag är beräknad till 8 mars. Har haft regelbundna värkar sedan kl 4 på morgonen den 29 feb. Barn nummer tre. Helt otroligt. I skrivande stund är det 8-9 min mellan värkarna. Det är tur man aldrig vet innan hur ens förlossning ska bli.
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Det verkar ju som att det är på g. Hoppas att det inte stannar upp så du måste vänta (igen)...
    Man har ju hört/läst om de som trott att det är på g och så bara slutar det... Snopet.
    Väntar med spänning över hur det gått!
    Lycka till med förlossningen om det är så att ni fått åka in nu!
  4. 2
    Det verkar ju som att det är på g. Hoppas att det inte stannar upp så du måste vänta (igen)...
    Man har ju hört/läst om de som trott att det är på g och så bara slutar det... Snopet.
    Väntar med spänning över hur det gått!
    Lycka till med förlossningen om det är så att ni fått åka in nu!
  5. På besök.
    #3
    Har du haft långa förlossningar innan? Så du vet hur du ska hantera det? Jag har två förlossningar med långa latensfaser bakom mig. En latensfas var 2,5 dygn med regelbundna värkar med 10 minuter emellan, dag som natt. Den förlossningen slutade efter 78 timmar med sugklocka för jag var så slut. Andra gången var jag mer förberedd. Då hade jag gått på aurorasamtal och gjort upp en plan. Mitt tips är att ta en morfindos och sovdos på förlossningen om det håller i sig. Jag nekade till det förra gången, tog bara alvedon. Men sist så gick jag med på det, efter ett drygt dygn med latensfas. Vilket resulterade i att jag fick värkpaus och kunde sova några timmar. När jag vaknade hade jag börjar öppna mig och sen tog det tre timmar i badet och sen kom han ut. Jag kände mig kraftfull och medveten hela tiden.
    Så se till att få sova och vila till vilket pris som helst!
    Lycka till!!!
  6. 3
    Har du haft långa förlossningar innan? Så du vet hur du ska hantera det? Jag har två förlossningar med långa latensfaser bakom mig. En latensfas var 2,5 dygn med regelbundna värkar med 10 minuter emellan, dag som natt. Den förlossningen slutade efter 78 timmar med sugklocka för jag var så slut. Andra gången var jag mer förberedd. Då hade jag gått på aurorasamtal och gjort upp en plan. Mitt tips är att ta en morfindos och sovdos på förlossningen om det håller i sig. Jag nekade till det förra gången, tog bara alvedon. Men sist så gick jag med på det, efter ett drygt dygn med latensfas. Vilket resulterade i att jag fick värkpaus och kunde sova några timmar. När jag vaknade hade jag börjar öppna mig och sen tog det tre timmar i badet och sen kom han ut. Jag kände mig kraftfull och medveten hela tiden.
    Så se till att få sova och vila till vilket pris som helst!
    Lycka till!!!

Liknande trådar

  1. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  2. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 21:08
  3. förvärkar eller latensfas? Fan vet..
    By lillaagnis in forum _0905 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 12:47
  4. lång latensfas
    By Längtar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 07:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar