Nygammal
_1211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Nygammal

    Jag blir nygammal här inne på AFF
    Plussade i början på förra veckan med makaronen och bör enligt VUL ha BF 30 oktober! Vi fick ett missfall i december och har inte hunnit ha någon mens emellan så jag har inte så jättemycket att gå på.. Eftersom det är så sent i oktober så håller jag nog till lite i båda tills vidare!
    Detta blir vår andra, vi har tjej född i Juni 09 som nu har blivit riktigt stor om man tänker tillbaka på bebistiden!

    Hur är det för er andra, första, andra, tredje? Eller kanske sjunde?

    Hoppas ni mår bra!
  2. 1
    Nygammal Jag blir nygammal här inne på AFF
    Plussade i början på förra veckan med makaronen och bör enligt VUL ha BF 30 oktober! Vi fick ett missfall i december och har inte hunnit ha någon mens emellan så jag har inte så jättemycket att gå på.. Eftersom det är så sent i oktober så håller jag nog till lite i båda tills vidare!
    Detta blir vår andra, vi har tjej född i Juni 09 som nu har blivit riktigt stor om man tänker tillbaka på bebistiden!

    Hur är det för er andra, första, andra, tredje? Eller kanske sjunde?

    Hoppas ni mår bra!
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Detta är vår första Är såå exalterad!
    Mår illa lite då och då, med en del halsbränna. Ont åt svank och äggstockar på kvällarna och går på toa förjämnan haha

    Vad har du för symptom? Har du någon aning om vilken vecka du är i?
  4. 2
    Detta är vår första Är såå exalterad!
    Mår illa lite då och då, med en del halsbränna. Ont åt svank och äggstockar på kvällarna och går på toa förjämnan haha

    Vad har du för symptom? Har du någon aning om vilken vecka du är i?
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Grattis! Inget är som att vänta första barnet, det är en helt annan förväntan tycker jag. Nu vet man vad man ger sig in i (på både gott och ont ) istället är det massa andra funderingar hur det ska gå med äldre tjejen och mer praktiska saker som hur gör man när man handlar med två haha!

    Jag var och gjorde ett vaginalt ultraljud hos samma läkare som jag var hos efter missfallet och han beräknade det till BF 30 oktober, så nu är det vecka 6 då men med dottern blev jag flyttad fram och tillbaka hur många gånger som helst, så jag tror det blir i november iaf!
    Lite känner jag av.. Jag är fruktansvärt trött jämt, lite sura uppstötningar, växtvärk i livmodern (eller nått, det spänner liksom), sen detta eviga kissandet som jag vet bara kommer bli ännu värre haha!

    Hur långt har du gått? Jag har inte hunnit läsa igenom allt än
  6. 3
    Grattis! Inget är som att vänta första barnet, det är en helt annan förväntan tycker jag. Nu vet man vad man ger sig in i (på både gott och ont ) istället är det massa andra funderingar hur det ska gå med äldre tjejen och mer praktiska saker som hur gör man när man handlar med två haha!

    Jag var och gjorde ett vaginalt ultraljud hos samma läkare som jag var hos efter missfallet och han beräknade det till BF 30 oktober, så nu är det vecka 6 då men med dottern blev jag flyttad fram och tillbaka hur många gånger som helst, så jag tror det blir i november iaf!
    Lite känner jag av.. Jag är fruktansvärt trött jämt, lite sura uppstötningar, växtvärk i livmodern (eller nått, det spänner liksom), sen detta eviga kissandet som jag vet bara kommer bli ännu värre haha!

    Hur långt har du gått? Jag har inte hunnit läsa igenom allt än
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Hej hej :)

    Välkommen

    Jag väntar mitt tredje barn , det blir min sambos första
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  8. 4
    Hej hej :) Välkommen

    Jag väntar mitt tredje barn , det blir min sambos första
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Hehe, dessa jäkla symptom, right?

    Om man räknar från min senaste mens första dag, så är jag i v. 5 (4+6), men ska man räkna från ÄL så är det v. 2+1 idag
  10. 5
    Hehe, dessa jäkla symptom, right?

    Om man räknar från min senaste mens första dag, så är jag i v. 5 (4+6), men ska man räkna från ÄL så är det v. 2+1 idag
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Ja dom är helt underbara!
    Vad skönt att ha den kollen och veta säkert!
  12. 6
    Ja dom är helt underbara!
    Vad skönt att ha den kollen och veta säkert!
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Vad spännande för din smabo!
  14. 7
    Vad spännande för din smabo!

Liknande trådar

  1. Nygammal här!
    By Lova med tre in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 11:50
  2. Nygammal här...
    By eiraeira in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 20:24
  3. nygammal här
    By j-son in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 20:07
  4. Nygammal här.
    By Prisma in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 20:43
  5. Nygammal
    By Cookiekakan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar