Värk i underlivet?
_1210 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    Värk i underlivet?

    Hej!
    Har nu precis gått 6 v. Känner lite av och till att jag får lite värk som långt upp i underlivet. Lite svårt att specifiera exakt vart det känns. Kommer inte ihåg om jag jämnt så här i tidigare graviditeter. Det gör ju inte så mycket ont men det småmoler. Någon som känner igen sig? Man blir ju orolig för allt, speciellt med missfall i bagaget.
  2. 1
    Värk i underlivet? Hej!
    Har nu precis gått 6 v. Känner lite av och till att jag får lite värk som långt upp i underlivet. Lite svårt att specifiera exakt vart det känns. Kommer inte ihåg om jag jämnt så här i tidigare graviditeter. Det gör ju inte så mycket ont men det småmoler. Någon som känner igen sig? Man blir ju orolig för allt, speciellt med missfall i bagaget.
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Jag känner precis likadant! Som en blandning mellan mensvärk och, ja jag vet inte det går inte att beskriva :P värst för mig brukar vara på morgonen eller när jag legat en längre stund och reser på mig så nästan hugger det till och moler.
    Varje gång tror man det är ett missfall :/ förstår din oro..
  4. 2
    Jag känner precis likadant! Som en blandning mellan mensvärk och, ja jag vet inte det går inte att beskriva :P värst för mig brukar vara på morgonen eller när jag legat en längre stund och reser på mig så nästan hugger det till och moler.
    Varje gång tror man det är ett missfall :/ förstår din oro..
  5. Anonym
    #3
    Skönt att höra att någon har lika iallafall . Tack för svar.
  6. 3
    Skönt att höra att någon har lika iallafall . Tack för svar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2012
    #4
    Hej!
    Har nu precis gått 6 v. Känner lite av och till att jag får lite värk som långt upp i underlivet. Lite svårt att specifiera exakt vart det känns. Kommer inte ihåg om jag jämnt så här i tidigare graviditeter. Det gör ju inte så mycket ont men det småmoler. Någon som känner igen sig? Man blir ju orolig för allt, speciellt med missfall i bagaget.
    Hej!
    Jag tror jag förstår hur du beskriver. Jag är nu inne i vecka 18 och jag har haft precis som du. Jag hade typ "mensvärk" när jag var i vecka 6-10. Det gjorde inte så ont men var en molande värk. Sen fick jag med det som du beskriver. Det var som någonting mellan mensvärk och något annat. Det var som en molande strålande värk som gick uppåt i underlivet. Detta är min första graviditet så jag visste inte vad det var men det visade sig vara ofarligt. Redan nu så börjar ju din kropp att ställa om sig och livmodern växer.

    Fortsatt lycka till med din graviditet!
  8. 4
    Hej!
    Har nu precis gått 6 v. Känner lite av och till att jag får lite värk som långt upp i underlivet. Lite svårt att specifiera exakt vart det känns. Kommer inte ihåg om jag jämnt så här i tidigare graviditeter. Det gör ju inte så mycket ont men det småmoler. Någon som känner igen sig? Man blir ju orolig för allt, speciellt med missfall i bagaget.
    Hej!
    Jag tror jag förstår hur du beskriver. Jag är nu inne i vecka 18 och jag har haft precis som du. Jag hade typ "mensvärk" när jag var i vecka 6-10. Det gjorde inte så ont men var en molande värk. Sen fick jag med det som du beskriver. Det var som någonting mellan mensvärk och något annat. Det var som en molande strålande värk som gick uppåt i underlivet. Detta är min första graviditet så jag visste inte vad det var men det visade sig vara ofarligt. Redan nu så börjar ju din kropp att ställa om sig och livmodern växer.

    Fortsatt lycka till med din graviditet!
  9. Anonym
    #5
    Hej!
    Jag tror jag förstår hur du beskriver. Jag är nu inne i vecka 18 och jag har haft precis som du. Jag hade typ "mensvärk" när jag var i vecka 6-10. Det gjorde inte så ont men var en molande värk. Sen fick jag med det som du beskriver. Det var som någonting mellan mensvärk och något annat. Det var som en molande strålande värk som gick uppåt i underlivet. Detta är min första graviditet så jag visste inte vad det var men det visade sig vara ofarligt. Redan nu så börjar ju din kropp att ställa om sig och livmodern växer.

    Fortsatt lycka till med din graviditet!
    Skönt att höra. Det låter precis som du beskriver. Det här är mitt 3:e barn men man kan ju glömma väldigt snabbt.
    Skönt att få höra andra med liknande symtom
  10. 5
    Hej!
    Jag tror jag förstår hur du beskriver. Jag är nu inne i vecka 18 och jag har haft precis som du. Jag hade typ "mensvärk" när jag var i vecka 6-10. Det gjorde inte så ont men var en molande värk. Sen fick jag med det som du beskriver. Det var som någonting mellan mensvärk och något annat. Det var som en molande strålande värk som gick uppåt i underlivet. Detta är min första graviditet så jag visste inte vad det var men det visade sig vara ofarligt. Redan nu så börjar ju din kropp att ställa om sig och livmodern växer.

    Fortsatt lycka till med din graviditet!
    Skönt att höra. Det låter precis som du beskriver. Det här är mitt 3:e barn men man kan ju glömma väldigt snabbt.
    Skönt att få höra andra med liknande symtom
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Ja det måste ju vara så, lite "växtvärk" kommer inte heller ihåg att jag hade något sånt här sist. Men alla graviditeter är ju olika..
  12. 6
    Ja det måste ju vara så, lite "växtvärk" kommer inte heller ihåg att jag hade något sånt här sist. Men alla graviditeter är ju olika..
  13. Medlem sedan
    Oct 2011
    #7
    Har oxå "växtvärk" och har oxå haft missfall. 85% chans att det blir barn. Det är rätt bra odds. Hoppas på att detta frö kommer bli en bebis.
  14. 7
    Har oxå "växtvärk" och har oxå haft missfall. 85% chans att det blir barn. Det är rätt bra odds. Hoppas på att detta frö kommer bli en bebis.
  15. Medlem sedan
    Apr 2011
    #8
    Jag känner också av "växtvärken". Även om jag har många barn redan så oroar jag mig, men det är faktiskt helt normalt
  16. 8
    Jag känner också av "växtvärken". Även om jag har många barn redan så oroar jag mig, men det är faktiskt helt normalt

Liknande trådar

  1. Värk ner mot underlivet
    By lippen in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 08:39
  2. lite värk i underlivet
    By undrar... in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 09:24
  3. Ont i underlivet?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 21:47
  4. Ont i underlivet?
    By Anonym in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 19:17
  5. Öm i underlivet.
    By Anna-Lisa in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar