Inskrivning imorgon
_1209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Inskrivning imorgon

    Ja, då är det dags för inskrivning imorgon.
    Har sett fram emot detta läääänge.
    Hoppas vi får höra lilla hjärtat slå....
    Är i vecka 12 nu... (11+2)
  2. 1
    Inskrivning imorgon Ja, då är det dags för inskrivning imorgon.
    Har sett fram emot detta läääänge.
    Hoppas vi får höra lilla hjärtat slå....
    Är i vecka 12 nu... (11+2)
  3. Medlem sedan
    Feb 2012
    #2
    Härligt, grattis!
    Det kändes så skönt att ha tagit sig dit, till vecka 12 och inskrivningen. Jag vet inte hur ni har det där du bor men här har vi inte ultraljud förrän v.18. Jag bara vägdes och det togs prover också ett ganska ingående samtal förstås. Min barnmorska sa att det är väldigt svårt att höra hjärtljuden så tidigt som i v.12. Men hur som helst så önskar jag dig lycka till och hoppas att du får höra din bebis hjärtljud.
    Själva ska vi på UL på fredag o hoppas få höra vår bebis (fostrets) hjärtljud då.
  4. 2
    Härligt, grattis!
    Det kändes så skönt att ha tagit sig dit, till vecka 12 och inskrivningen. Jag vet inte hur ni har det där du bor men här har vi inte ultraljud förrän v.18. Jag bara vägdes och det togs prover också ett ganska ingående samtal förstås. Min barnmorska sa att det är väldigt svårt att höra hjärtljuden så tidigt som i v.12. Men hur som helst så önskar jag dig lycka till och hoppas att du får höra din bebis hjärtljud.
    Själva ska vi på UL på fredag o hoppas få höra vår bebis (fostrets) hjärtljud då.
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Kul! Vi har också tid för inskrivning imorgon! Har gjort 12 fulla veckor idag, så imorgon blir det 12+0
    Skönt, nu minskar MF risken med 90% sägs det!

    Var på provtagning förra veckan, får se vad BM säger om dem imorgon.
    Fast hjärtljuden får jag nog vänta med, iaf fick jag det förra gången. Bor iof i en ny stad nu och ny BM mottagning, kanske lyssnar dom redan på inskrivningen, men jag har svårt att tro det. Hade varit kul om det var så, hääääärlig känsla det där
    Hoppas det går fint imorgon och att du har goda värden!
  6. 3
    Kul! Vi har också tid för inskrivning imorgon! Har gjort 12 fulla veckor idag, så imorgon blir det 12+0
    Skönt, nu minskar MF risken med 90% sägs det!

    Var på provtagning förra veckan, får se vad BM säger om dem imorgon.
    Fast hjärtljuden får jag nog vänta med, iaf fick jag det förra gången. Bor iof i en ny stad nu och ny BM mottagning, kanske lyssnar dom redan på inskrivningen, men jag har svårt att tro det. Hade varit kul om det var så, hääääärlig känsla det där
    Hoppas det går fint imorgon och att du har goda värden!
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Spännande med UL. Vi gjorde ett VUL för någon vecka sen maa ett tidigare MF. Det såg bra ut, men är så overkligt tycker jag. Svårt att ta in liksom trots att jag gjort 4-5 UL tidigare och fött en liten flicka, så är det liksom för stort för att ta in på nåt sätt
    Man brukar inte höra hjärtljud vid UL, men däremot brukar man få se hjärtat picka, det räcker långt det också <3

    Lycka till
  8. 4
    Spännande med UL. Vi gjorde ett VUL för någon vecka sen maa ett tidigare MF. Det såg bra ut, men är så overkligt tycker jag. Svårt att ta in liksom trots att jag gjort 4-5 UL tidigare och fött en liten flicka, så är det liksom för stort för att ta in på nåt sätt
    Man brukar inte höra hjärtljud vid UL, men däremot brukar man få se hjärtat picka, det räcker långt det också <3

    Lycka till
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Vi har inte ultraljud förrän runt v 18 här heller....men jag hoppades på att få höra lilla hjärtat ändå.....men enligt barnmorskan var det för tidigt så....det blir till att vänta på ultraljudet, i april.
    Hoppas att det går bra på UL på fredag! =)
  10. 5
    Vi har inte ultraljud förrän runt v 18 här heller....men jag hoppades på att få höra lilla hjärtat ändå.....men enligt barnmorskan var det för tidigt så....det blir till att vänta på ultraljudet, i april.
    Hoppas att det går bra på UL på fredag! =)
  11. Medlem sedan
    Nov 2011
    #6
    Jepp, nu är man inskriven! =)
    ...och alla värden var bra.
    Hade trott att mitt blodtryck skulle ligga lite högt (blir stressad i sjukhusmiljöer) men det var faktiskt väldigt bra.
    Hur gick det för dig? Alla värden bra? (Hoppas det!) =)
  12. 6
    Jepp, nu är man inskriven! =)
    ...och alla värden var bra.
    Hade trott att mitt blodtryck skulle ligga lite högt (blir stressad i sjukhusmiljöer) men det var faktiskt väldigt bra.
    Hur gick det för dig? Alla värden bra? (Hoppas det!) =)

Liknande trådar

  1. Inskrivning imorgon
    By Fi76 in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 07:01
  2. Inskrivning imorgon!
    By -Majsan- in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 19:31
  3. Inskrivning imorgon
    By Anna-78 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 11:39
  4. har inskrivning imorgon
    By Twist bf 2/2 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 13:19
  5. inskrivning imorgon..
    By Susanne med 3 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 07:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar