Jobbigt...
_1210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Jobbigt...

    Har inte skrivit nåt sen förra veckan men det är pga att jag spenderade hela veckan på sjukhuset! Fick åka fram o tillbaks varje dag för att de skulle kolla vad det var för fel med blodsockret. Fick göra inskrivningen men får nu gå hos Special MVC på Karolinska, istället för den vanliga barnmorskan resten av graviditeten. De tror att jag har typ 2 diabetes o inte grav. diabetes pga att det kom så tidigt så nu får jag kolla upp sockret 7 ggr om dagen o ta insulin 5 ggr. Sen igår mitt på dagen så vet jag inte vad som hände men ställde mig upp o plötsligt fick en jätte stark smärta på baksidan vid bäckenet. Har inte kunnat stå eller gå sen dess; kunde inte sova heller för det gjorde ont i alla positioner. Känns jobbigt att det ska vara så här så tidigt i graviditeten! Hoppas verkligen att det inte blir lika jobbigt hela tiden för det här är min första bebis o jag vill njuta av den tiden men det verkar inte så...:/
  2. 1
    Jobbigt... Har inte skrivit nåt sen förra veckan men det är pga att jag spenderade hela veckan på sjukhuset! Fick åka fram o tillbaks varje dag för att de skulle kolla vad det var för fel med blodsockret. Fick göra inskrivningen men får nu gå hos Special MVC på Karolinska, istället för den vanliga barnmorskan resten av graviditeten. De tror att jag har typ 2 diabetes o inte grav. diabetes pga att det kom så tidigt så nu får jag kolla upp sockret 7 ggr om dagen o ta insulin 5 ggr. Sen igår mitt på dagen så vet jag inte vad som hände men ställde mig upp o plötsligt fick en jätte stark smärta på baksidan vid bäckenet. Har inte kunnat stå eller gå sen dess; kunde inte sova heller för det gjorde ont i alla positioner. Känns jobbigt att det ska vara så här så tidigt i graviditeten! Hoppas verkligen att det inte blir lika jobbigt hela tiden för det här är min första bebis o jag vill njuta av den tiden men det verkar inte så...:/
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Oj, det var ingen dålig start på graviditeten :/ men skönt att det finns special MVC så dom håller koll..
    Styrkekramar!!
  4. 2
    Oj, det var ingen dålig start på graviditeten :/ men skönt att det finns special MVC så dom håller koll..
    Styrkekramar!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2011
    #3
    Tack, behöver verkligen alla styrkekramar! Men jo, det är tur att det finns spec. MVC för de verkar mer kunniga än de vanliga MVCn.
    Kram o lycka till till alla oss!
  6. 3
    Tack, behöver verkligen alla styrkekramar! Men jo, det är tur att det finns spec. MVC för de verkar mer kunniga än de vanliga MVCn.
    Kram o lycka till till alla oss!
  7. Medlem sedan
    Oct 2011
    #4
    Stackare! Vilken jobbig vecka! Hoppas att det löser sig på bästa sätt. Diabetes ger ju i alla fall en extra anledning att äta väldigt bra annars skenar ju sockernivåerna och bra mat regelbundet är ju väldigt bra för fröet i magen.
    Hoppas att det inte är foglossning. Tror att jag fått det redan. Inte kul.
    Styrkekram!
  8. 4
    Stackare! Vilken jobbig vecka! Hoppas att det löser sig på bästa sätt. Diabetes ger ju i alla fall en extra anledning att äta väldigt bra annars skenar ju sockernivåerna och bra mat regelbundet är ju väldigt bra för fröet i magen.
    Hoppas att det inte är foglossning. Tror att jag fått det redan. Inte kul.
    Styrkekram!
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    usch vilken trist start men när dom på spec mvc fått ordning på dig och om det är diabetes så kommer du få gå i diabetes-skola så du lär dig hur du ska ha kontroll på den och sedan kommer du må bra igen. visserligen är det inte speciellt kul att få diabetes men man kan leva vanligt liv ändå *pepp*

    som sagt, jättetråkig start på din första graviditet och hoppas det onda går över snart. men jag skulle känna tvärtom med att gå till spec mvc än vanliga - dom är bättre

    STYRKEKRAM!
  10. 5
    usch vilken trist start men när dom på spec mvc fått ordning på dig och om det är diabetes så kommer du få gå i diabetes-skola så du lär dig hur du ska ha kontroll på den och sedan kommer du må bra igen. visserligen är det inte speciellt kul att få diabetes men man kan leva vanligt liv ändå *pepp*

    som sagt, jättetråkig start på din första graviditet och hoppas det onda går över snart. men jag skulle känna tvärtom med att gå till spec mvc än vanliga - dom är bättre

    STYRKEKRAM!
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    Stackare! Vilken jobbig vecka! Hoppas att det löser sig på bästa sätt. Diabetes ger ju i alla fall en extra anledning att äta väldigt bra annars skenar ju sockernivåerna och bra mat regelbundet är ju väldigt bra för fröet i magen.
    Hoppas att det inte är foglossning. Tror att jag fått det redan. Inte kul.
    Styrkekram!

    Det är sant, jag äter mycket bättre o hälsosammare nu o inget sött förutom frukt men jag känner att jag äter för lite faktiskt o jag vet inte hur det kan påverka bebisen?!! Ska prata med läkaren på onsdag o se vad hon tycker...
    Igår kväll så hade lite av smärtan försvunnit så jag tänkte Gud va skönt, kanske tills imorgon så blir det mycket bättre men näää så blev det inte, vaknade idag o kunde knappt gå ur sängen o nu sitter jag o har jätte ont....Usch!
    Styrkekram tillbaks o hoppas att du inte har foglossning redan....
  12. 6
    Stackare! Vilken jobbig vecka! Hoppas att det löser sig på bästa sätt. Diabetes ger ju i alla fall en extra anledning att äta väldigt bra annars skenar ju sockernivåerna och bra mat regelbundet är ju väldigt bra för fröet i magen.
    Hoppas att det inte är foglossning. Tror att jag fått det redan. Inte kul.
    Styrkekram!

    Det är sant, jag äter mycket bättre o hälsosammare nu o inget sött förutom frukt men jag känner att jag äter för lite faktiskt o jag vet inte hur det kan påverka bebisen?!! Ska prata med läkaren på onsdag o se vad hon tycker...
    Igår kväll så hade lite av smärtan försvunnit så jag tänkte Gud va skönt, kanske tills imorgon så blir det mycket bättre men näää så blev det inte, vaknade idag o kunde knappt gå ur sängen o nu sitter jag o har jätte ont....Usch!
    Styrkekram tillbaks o hoppas att du inte har foglossning redan....
  13. Medlem sedan
    Jul 2011
    #7
    Det har ingen nämnt men låter intressant med diabetes-skola! Hoppas det hjälper sen; gårdagens värden var lite bättre än innan o hoppas att det fortsätter gå neråt. Får se hur det går...
    Special MVC är jätte bra, känner att de liksom har mer ansvar så de ser till att man mår bra o kollar upp en jämt så det är skönt
    Hoppas att det blir bättre så jag kan njuta av graviditeten om några månader i alla fall... Kram!
  14. 7
    Det har ingen nämnt men låter intressant med diabetes-skola! Hoppas det hjälper sen; gårdagens värden var lite bättre än innan o hoppas att det fortsätter gå neråt. Får se hur det går...
    Special MVC är jätte bra, känner att de liksom har mer ansvar så de ser till att man mår bra o kollar upp en jämt så det är skönt
    Hoppas att det blir bättre så jag kan njuta av graviditeten om några månader i alla fall... Kram!
  15. Lilla trean
    #8
    Kraaam!
  16. 8
    Kraaam!
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Låter riktigt jobbigt, hoppas du slipper smärtorna snart!
  18. 9
    Låter riktigt jobbigt, hoppas du slipper smärtorna snart!
  19. Medlem sedan
    Jul 2011
    #10
    Taaack!
  20. 10
    Taaack!
  21. Medlem sedan
    Jul 2011
    #11
    Tack! Ja det är jobbigt o hoppas det blir bättre!
  22. 11
    Tack! Ja det är jobbigt o hoppas det blir bättre!
  23. Medlem sedan
    Oct 2011
    #12
    Måste äta ordentligt. Hör med läkaren om vad de säger om mängder. Kan vara svårt att äta mycket på ett mål eftersom man snabbt blir mätt. Bättre att äta ofta och lite varje gång. Hoppas att foglossningen släpper greppet lite snart och att det inte gör så ont sen.
    Det är ju för ett gott syfte!
  24. 12
    Måste äta ordentligt. Hör med läkaren om vad de säger om mängder. Kan vara svårt att äta mycket på ett mål eftersom man snabbt blir mätt. Bättre att äta ofta och lite varje gång. Hoppas att foglossningen släpper greppet lite snart och att det inte gör så ont sen.
    Det är ju för ett gott syfte!
  25. Medlem sedan
    Jul 2011
    #13
    Ska till dietist på torsdag så hoppas jag får bra förslag på extra bra mat. Det är absolut för ett gott syfte o jag vet att man glömmer alt när man ser bebben men vill såååååå gärna njuta av den tiden man är gravid oxå...:/
  26. 13
    Ska till dietist på torsdag så hoppas jag får bra förslag på extra bra mat. Det är absolut för ett gott syfte o jag vet att man glömmer alt när man ser bebben men vill såååååå gärna njuta av den tiden man är gravid oxå...:/
  27. Medlem sedan
    Oct 2011
    #14
    Hoppas att du hittar några riktiga favoriter i hennes förslag! Annars kan jag föreslå spenat fräst i vitlök och olivolja. Mums!
  28. 14
    Hoppas att du hittar några riktiga favoriter i hennes förslag! Annars kan jag föreslå spenat fräst i vitlök och olivolja. Mums!
  29. Medlem sedan
    Apr 2011
    #15
    Stackare! Hoppas du får en bra graviditet ändå, kramar <3
  30. 15
    Stackare! Hoppas du får en bra graviditet ändå, kramar <3
  31. Medlem sedan
    Jul 2011
    #16
    Låter gott!
  32. 16
    Låter gott!
  33. Medlem sedan
    Jul 2011
    #17
    Tack tack, hoppas jag med!
  34. 17
    Tack tack, hoppas jag med!

Liknande trådar

  1. Jobbigt,jobbigt, vad göra???
    By snart mamma till 3 in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:00
  2. Är det så här jobbigt
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 20:21
  3. jobbigt jobbigt men snart
    By whorra 4barns mamma in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:56
  4. Vad jobbigt det är...
    By håller mig i skinnet in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 15:09
  5. Jobbigt..jobbigt...jobb....
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar