Farligt?
_1209 Septemberbarn
  1. 3?!?
    #1

    Farligt?

    Nån som vet om det är farligt för bebisen om man får ström i sig?
    Elen gick här hemma idag och när jag skulle byta säkring så fick jag mig en rejäl stöt, var direkt från inkommande el så 380 V känns kan jag upplysa om, mådde illa och huvudvärk efteråt och tog nog ca 3 timmar innan fingrarna vaknade igen och nu är jag lite smånervös för hur bebisen klarade det här...
  2. 1
    Farligt? Nån som vet om det är farligt för bebisen om man får ström i sig?
    Elen gick här hemma idag och när jag skulle byta säkring så fick jag mig en rejäl stöt, var direkt från inkommande el så 380 V känns kan jag upplysa om, mådde illa och huvudvärk efteråt och tog nog ca 3 timmar innan fingrarna vaknade igen och nu är jag lite smånervös för hur bebisen klarade det här...
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Nämen usch, det låter inte alls trevligt!!
    Jag har ingen aning om det är skadligt/farligt för barnet.. Ring till 1177 och rådfråga med dom..
  4. 2
    Nämen usch, det låter inte alls trevligt!!
    Jag har ingen aning om det är skadligt/farligt för barnet.. Ring till 1177 och rådfråga med dom..
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Är säkert inget som är jätte bra, med tanke på att de tinte är bra att få ström i sig överhuvudtaget, så kolla upp det borde du nog göra speciellt om du själv känner av det en stund efteråt. Gjorde likande med barn nr 1 då han var i magen, hände dock inget och kollade inte upp det, och han mår bra idag, men för din skull om du är orolig så kolla upp det, är kanske enda sättet för dig själv att känna lugn trotts det inträffade! Lycka till!
  6. 3
    Är säkert inget som är jätte bra, med tanke på att de tinte är bra att få ström i sig överhuvudtaget, så kolla upp det borde du nog göra speciellt om du själv känner av det en stund efteråt. Gjorde likande med barn nr 1 då han var i magen, hände dock inget och kollade inte upp det, och han mår bra idag, men för din skull om du är orolig så kolla upp det, är kanske enda sättet för dig själv att känna lugn trotts det inträffade! Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2009
    #4
    Man brukar rekommendera att alltid söka läkare efter sådan strömgenomgång, dom kollar hjärtat bla. Framförallt att du fick symptom talar för att du ska söka vård tycker jag. Bebisen och hur den påverkats kan säkert de proffesionella svara bäst på!
    Hua hoppas den lill* låg i tryggt förvar därinne!
  8. 4
    Man brukar rekommendera att alltid söka läkare efter sådan strömgenomgång, dom kollar hjärtat bla. Framförallt att du fick symptom talar för att du ska söka vård tycker jag. Bebisen och hur den påverkats kan säkert de proffesionella svara bäst på!
    Hua hoppas den lill* låg i tryggt förvar därinne!
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Hej! Måste fråga hur det har gått? Har du sökt eller avvaktat och om du sökt vad sa de?
    Hoppas du mår fint oavsett!
  10. 5
    Hej! Måste fråga hur det har gått? Har du sökt eller avvaktat och om du sökt vad sa de?
    Hoppas du mår fint oavsett!
  11. 3?!?
    #6
    Har avvaktat, känner inget annorlunda men funderar ändå på att ringa för att få komma och lyssna på hjärtljuden iaf, är ju lite orolig även om värsta chocken har lagt sig nu.
  12. 6
    Har avvaktat, känner inget annorlunda men funderar ändå på att ringa för att få komma och lyssna på hjärtljuden iaf, är ju lite orolig även om värsta chocken har lagt sig nu.

Liknande trådar

  1. Farligt att bli arg?
    By Mollsan in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:55
  2. Hur farligt???
    By kickik75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:59
  3. Hur farligt???
    By kickik75 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 17:51
  4. Är det farligt
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 13:26
  5. FARLIGT????
    By Emelie_ in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 12:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar