Hur räknar banken?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Hur räknar banken?

    För tillfället är jag student och bor i hyreslägenhet. Om ett år är jag färdigutbildad och då hoppas jag på att kunna köpa en hyresrätt.
    Jag sitter och räknar på kommande utgifter och inkomster, men hur räknar banken? Kan jag räkna ut själv på ett ungefär hur mycket jag kan tillåtas låna?
  2. 1
    Hur räknar banken? För tillfället är jag student och bor i hyreslägenhet. Om ett år är jag färdigutbildad och då hoppas jag på att kunna köpa en hyresrätt.
    Jag sitter och räknar på kommande utgifter och inkomster, men hur räknar banken? Kan jag räkna ut själv på ett ungefär hur mycket jag kan tillåtas låna?
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    SBAB har en bra sådan typ av uträkning (säkert andra banker också, men jag vet att vi använde oss av SBABs verktyg back in the day).

    Anyway, en förutsättning för att du skall kunna få ngn form av verklighetsförankrat svar är ju att du faktiskt har en inkomst att fylla i. Och det har du ju inte förrän du faktiskt har ett jobb...

    ...och jag antar att du menar att du skall köpa en bostadsrätt, inte hyresrätt?
  4. 2
    SBAB har en bra sådan typ av uträkning (säkert andra banker också, men jag vet att vi använde oss av SBABs verktyg back in the day).

    Anyway, en förutsättning för att du skall kunna få ngn form av verklighetsförankrat svar är ju att du faktiskt har en inkomst att fylla i. Och det har du ju inte förrän du faktiskt har ett jobb...

    ...och jag antar att du menar att du skall köpa en bostadsrätt, inte hyresrätt?
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Tack, ska kolla där.
    Ja, fullt medveten om jobb biten, men på den fronten är det lugnt :-) Tänkte räkna på ingångslönen, vill mest ha lite koll på hur banken tänker. Behöver ha nått att se fram emot efter den sista studietiden...

    Haha, ja det är en bostadsrätt jag vill köpa, skyller på att jag suttit med näsan i böckerna flera timmar.
  6. 3
    Tack, ska kolla där.
    Ja, fullt medveten om jobb biten, men på den fronten är det lugnt :-) Tänkte räkna på ingångslönen, vill mest ha lite koll på hur banken tänker. Behöver ha nått att se fram emot efter den sista studietiden...

    Haha, ja det är en bostadsrätt jag vill köpa, skyller på att jag suttit med näsan i böckerna flera timmar.

Liknande trådar

  1. Hur ser banken på lån?
    By Anonymt in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-02-03, 08:39
  2. Lån hos ICA-banken
    By Lånaren in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 19:52
  3. De räknar knasigt på banken
    By mariamed4 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 06:43
  4. räknar till tio, räknar till tio *grrr*
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 11:24
  5. banken
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 13:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar