Första sparkarna!
_1209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Första sparkarna!

    Inatt när jag vaknade och låg och försökte somna om, kände jag de första tydliga sparkarna. Jag har den senaste tiden känt vaga rörelser, men inte varit säker på om det var bebisen jag kände, men nu var det ingen tvekan. Jag är i v 13+6 nu så det är tidigt, men det är mitt andra barn och ofta känner man ju tidigare då. Förra graviditeten kände jag den första riktiga sparken i v 17.

    Åh vad härligt att äntligen känna att det finns ett litet liv därinne. Jag är inte sjuk utan faktiskt gravid och ett litet barn är på väg att bli till!
  2. 1
    Första sparkarna! Inatt när jag vaknade och låg och försökte somna om, kände jag de första tydliga sparkarna. Jag har den senaste tiden känt vaga rörelser, men inte varit säker på om det var bebisen jag kände, men nu var det ingen tvekan. Jag är i v 13+6 nu så det är tidigt, men det är mitt andra barn och ofta känner man ju tidigare då. Förra graviditeten kände jag den första riktiga sparken i v 17.

    Åh vad härligt att äntligen känna att det finns ett litet liv därinne. Jag är inte sjuk utan faktiskt gravid och ett litet barn är på väg att bli till!
  3. Medlem sedan
    Jan 2012
    #2
    Vad härligt! Grattis! Åh, jag längtar verkligen dit. Kramen
  4. 2
    Vad härligt! Grattis! Åh, jag längtar verkligen dit. Kramen
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Underbart!

    Jag känner ibland att det "bubblar" till inne i magen, men kan inte avgöra om det är min mage eller bebisen... men det är nog bebisen för det känns annorlunda. Jag är i v14, kände i v19 förra graviditeten.

    Jag har äntligen börjat må bättre och ser sååå mycket fram emot vår, sommar och en växande mage!!
  6. 3
    Underbart!

    Jag känner ibland att det "bubblar" till inne i magen, men kan inte avgöra om det är min mage eller bebisen... men det är nog bebisen för det känns annorlunda. Jag är i v14, kände i v19 förra graviditeten.

    Jag har äntligen börjat må bättre och ser sååå mycket fram emot vår, sommar och en växande mage!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2012
    #4
    Vad härligt, grattis! Jag är ju exakt lika långt gången som du (13+6) men det är mitt första barn. Inatt vaknade jag av stötar i livmodern och försökte tänka att det var sparkar, men det kändes likadant en dag i v.5, så det är nog bara livmodern som växer på något sätt. Jag längtar tills jag får känna livet därinne!
  8. 4
    Vad härligt, grattis! Jag är ju exakt lika långt gången som du (13+6) men det är mitt första barn. Inatt vaknade jag av stötar i livmodern och försökte tänka att det var sparkar, men det kändes likadant en dag i v.5, så det är nog bara livmodern som växer på något sätt. Jag längtar tills jag får känna livet därinne!
  9. Medlem sedan
    Sep 2008
    #5
    Åh vad mysigt, jag längtar dit : )
  10. 5
    Åh vad mysigt, jag längtar dit : )
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Åhh härligt! Den lill* sa: -Här är jag mamma!

    Jag kände häromdagen det klassiska fisk sprattlet, otroligt!
    Trodde inte det kunde kännas så tidigt men jag googlade lite och såg att v.13 var ingen omöjlighet. (jag kände i v.16 under förra grav)
    Är nog väldigt individuellt det där, förutom om man är förstföderska så ska det tydligen bero på hur moderkakan ligger också.
    Har inte känt nåt mer sen dess men det kommer nog
    Mycket härlig känsla och livstecken från de små <3

    När man vet hur det känns är det ju lättare att känna igen! Då förväxlar man det inte med tarmrörelser el bubblor osv.
    Jag tycker att en sprattlande fisk är en bra beskrivning på hur det kännts för mig, sen har det övergått mer till buffar/knuffar och sparkar. Det är ju inte ofta som tarmarna känns som en sprattlande fisk i vanliga fall, så det brukar kännas rätt tydligt! De stora vändningarna längre fram i grav är supercoola, på vissa ser man hur hela magen liksom flyttar sig. Otroligt!
    Förra gången blev jag skonad från den där klassiska sparka mot revbenen sparken Kanske får prova på dem framöver?
  12. 6
    Åhh härligt! Den lill* sa: -Här är jag mamma!

    Jag kände häromdagen det klassiska fisk sprattlet, otroligt!
    Trodde inte det kunde kännas så tidigt men jag googlade lite och såg att v.13 var ingen omöjlighet. (jag kände i v.16 under förra grav)
    Är nog väldigt individuellt det där, förutom om man är förstföderska så ska det tydligen bero på hur moderkakan ligger också.
    Har inte känt nåt mer sen dess men det kommer nog
    Mycket härlig känsla och livstecken från de små <3

    När man vet hur det känns är det ju lättare att känna igen! Då förväxlar man det inte med tarmrörelser el bubblor osv.
    Jag tycker att en sprattlande fisk är en bra beskrivning på hur det kännts för mig, sen har det övergått mer till buffar/knuffar och sparkar. Det är ju inte ofta som tarmarna känns som en sprattlande fisk i vanliga fall, så det brukar kännas rätt tydligt! De stora vändningarna längre fram i grav är supercoola, på vissa ser man hur hela magen liksom flyttar sig. Otroligt!
    Förra gången blev jag skonad från den där klassiska sparka mot revbenen sparken Kanske får prova på dem framöver?
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7
    Åh inte revbenssparken! Den fick jag känna av varje natt den sista månaden innan förlossningen och det var inte skönt! Bäst är när man känner bebisen och vet att den lever, men utan att få ont. Sparkar på kissblåsan är ingen höjdare heller;-)

    Just nu ska jag bara njuta av varje rörelse som jag kan känna:-)
  14. 7
    Åh inte revbenssparken! Den fick jag känna av varje natt den sista månaden innan förlossningen och det var inte skönt! Bäst är när man känner bebisen och vet att den lever, men utan att få ont. Sparkar på kissblåsan är ingen höjdare heller;-)

    Just nu ska jag bara njuta av varje rörelse som jag kan känna:-)
  15. 3?!?
    #8
    Sååå mysigt Längtar, kände i v 17 med 2:an så det börjar bli dax snart (v 15 imorgon)
  16. 8
    Sååå mysigt Längtar, kände i v 17 med 2:an så det börjar bli dax snart (v 15 imorgon)
  17. 3?!?
    #9
    eller den klassiska "jag -använder- mammas- urinblåsa -som studsmatta- känslan"
  18. 9
    eller den klassiska "jag -använder- mammas- urinblåsa -som studsmatta- känslan"

Liknande trådar

  1. Första sparkarna
    By Ebba-Lisa in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 13:06
  2. Första sparkarna :)
    By Lia75 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 11:21
  3. Första sparkarna
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 20:25
  4. Första sparkarna!
    By JCP i Schweiz in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 14:06
  5. Första sparkarna =)
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 17:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar